Від теорії до практичної діяльності студентів спеціальності «Дошкільна освіта»

Практичну модифікацію теоретичних знань дисципліни «Теорія та методика формування елементарних математичних уявлень» (лекторка − доцентка кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Оксана  Гевко здійснили студенти груп ДО-2327Б1 та ДО-2327Б2 факультету історії, педагогіки та психології.

Цікаву інтерпретацію ознайомлення з числами молодших дошкільників запропонувала Соломія Лященкоу фантастичній «Подорожі до Лісової школи», де разом із зайчатами «діти» не тільки знайомилися із цифрами, але й вчилися рахувати, слухали та запам’ятовували цікаві віршики про цифри за допомогою методу «ейдетики».

Ірина Максимівнавчала порядковій лічбі та порівнювати предмети за величиною. Для цього вона використала казкових персонажів із настільного театру «Ріпка». Захопливими іграми були «Який по порядку?», «Кого не стало?». Також для Принцеси, яка завітала, «діти» допомагали «пошити» плаття із довгих-коротких та ширших-вужчих смужок.

Веселу лічбу та обчислення з іграшками впроваджувала Василина Богонос. Студентка ознайомила «дітей» (ролі яких виконували одногрупники) з цифрами, виконували вправи на відповідність різної кількості предметів певній цифрі, збільшували та зменшували число іграшок, виконували задачі на обчислення (додавання та віднімання): «Додай до кошика», «Хтось з’їв!», виконували ритмічну руханку, у якій використовували лічбу.

Яна  Кузінаприсутнім запропонувала заняття «Вчимося порівнювати за величиною» у вигляді подорожі у країну Величин. «Діти» не тільки порівнювали та визначали величини м’ячів, мотузок, стрічок, кубиків, а й допомагали звірятам віднайти їхні будиночки відносно їхніх розмірів, упорядковували предмети від найменшого до найбільшого та навпаки, провели фізкультхвилинку під віршоване показування величин.

Методику ознайомлення з арифметичними задачами на додавання і віднімання заініціювала Марта Кнестяпіна.В арсеналі запропонованої методики вона використала картки з малюнками, рахункові палички, фішки, інтерактивну дошку, де були і «Задачі в картинках», і «Розв’язок у парах», а найцікавіше – «Математичні задачі-загадки».

Софія Бунько провела цікаве заняття з навчання лічби. Разом із казковими героями Бджолою та Бжоленятами «діти» освоювали кількісну та порядкову лічбу, розсаджували на квіточки, збирали мід у баночки, робили разом із Бжоленятамируханку, а в кінці усім учасникам були роздані цікаві сюрпризи.

З елементами народної математики ознайомила студентів Софія Обуханич у занятті «Бабусина математика». Господиня – лялька-Бабуся Дарина роздала дітям квасолини і розповіла, як у давнину вели облік домашнього господарства, запасів овочів, фруктів, поголів’я худоби за допомогою квасолин, пальців, горошин, камінчиків, а також спеціальних позначок, зарубок на одвірку, дощечках; розповіла як саме виникло перше математичне письмо. Разом з Бабусею Дариною студенти виконали практичні вправи «Бабусина арифметика», «День-ніч», «Склади задачу» та інші.

Кожне проведене студентами заняття стає предметом нашої спільної дискусії, спрямованої на надання зворотного зв’язку щодо його ефективності. Ми ідентифікуємо позитивні моменти та проблемні зони, а також спільно генеруємо ідеї для покращення та доповнення майбутніх занять.

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors