Педагогічна практика як важливий етап професійної підготовки

На  факультеті історії, педагогіки та психології 3 квітня була проведена підсумкова конференція з питань проходження педагогічної практики  студентами четвертого курсу першого бакалаврського рівня спеціальності «Історія». Прикметно, що цього року студенти-бакалаври проходили педагогічну практику з історії та правознавства у 5-11 класах.

Освітній процес, попри складні умови військового часу, у закладах загальної середньої освіти здійснювався в офлайн-режимі. Відтак, практиканти мали змогу проводити не тільки цікаві уроки, але й активно комунікувати з учнями під час виховних і позакласних заходів. Здобувачі вищої освіти підкреслили, що під час проведення занять систематично застосовували інтерактивні та ігрові методи навчання, а також  цифрові технології, зокрема «Незакінчене речення», «Правда –  неправда», «Про кого йдеться?» .

Особливу цікавість в учнів викликали інтерактивні ігри-вікторини, організовані за допомогою онлайн-ресурсів: kahoot.com. та learningapps.org,  Практиканти пропонували для школярів  і нестандартні проектні завдання , зокрема, створити сторінку певного історичного діяча у соціальній мережі  Instagram. Під час захисту педагогічної практики студенти відзначили, що цікавими для учнів були наступні позаурочні заходи:  « Війна – очима дітей», правовий брейн-ринг «Свої права ти добре знай, їх шануй та поважай», «День єднання», «Пам’яті Небесної сотні», «Борітеся-поборете» – Шевченкове слово, що лунає крізь час», «День волонтера» та інші.

Студенти-практиканти організовували також і змістовні екскурсії для учнів по давньому Дрогобичу. Варто зауважити, що студенти провели і профорієнтаційні заходи для учнів дев’ятих-одинадцятих класів. У формі цікавих та якісних презентацій представляли звіт про проходження педагогічної практики Тетяна Драчевич, Христина Марусаж, Андрій Данч, Наталя Твердовська, Роман Гобрей, Оксана Комарницька, Тетяна Носилевська, Єлизавета Нестеренко, Анжеліка Пенгрин, Олександр Якимець, Дмитро Синишин, Владислав Хрунь та інші.

Більшість студентів акцентували, що доволі складно їм було сформувати стійкий інтерес учнівства до навчання, а також налагодити дисципліну у класах, оскільки  школярі перебувають в умовах постійних стресових ситуацій та обставинах підвищеної тривожності, особливо під час повітряних тривог. Дієвими прийомами створення сприятливого психологічного клімату на уроках, на думку студентів, є щире спілкування з учнями та спільна творча праця.

Схвально відгукнулись про наших студентів під час конференції  методисти, зокрема Світлана Біла, Олександра Проць, Руслана Попп, Лідія Лазурко, Леся Василенко. Наприкінці заходу  факультетський керівник педагогічної практики Світлана Біла подякувала студентам за належне ставлення до  проходження педагогічної практики і проведену профорієнтаційну роботу.

Світлана  Біла, доцентка кафедри всесвітньої  історії та спеціальних історичних дисциплін

Вам буде цікаво