Науковий внесок Дрогобицьких учених-педагогів та аспірантів у візію освіти майбутнього

На базі Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти 25 квітня відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю «Освітній процес сьогодення: досягнення, виклики, перспективи».

У пленарному засіданні із цікавою доповіддю «Національна політика «Освіта для життя» та місце в ній технологічної освітньої галузі» виступив завідувач кафедри технологічної та професійної освіти, професор Леонід Оршанський. Його доповідь викликала жвавий інтерес серед учасників, оскільки висвітлювала ключові аспекти інтеграції технологічної освіти у сучасну освітню політику України. Професор Оршанський наголосив на важливості формування практично орієнтованих навичок у здобувачів освіти, що є особливо актуальним у світлі післявоєнної відбудови України. Він окреслив стратегічні напрями розвитку технологічної освітньої галузі, серед яких – модернізація змісту навчальних програм, впровадження інноваційних методів навчання, розширення співпраці між закладами освіти і роботодавцями, створення міжшкільних ресурсних центрів технологій та інформатики, а також сучасних закладів профільної освіти – техназіумів. На завершення виступу доповідач закликав до консолідації зусиль науковців, освітян, представників державних структур і регіональної влади задля створення ефективної системи підготовки педагогічних кадрів, здатних адаптуватися до змін і працювати на випередження.

Актуальну проблему інтеграції креслення і технологічної освіти порушив професор Іван Нищак. Він зазначив, що в умовах стрімкого розвитку цифрових технологій традиційне викладання креслення потребує оновлення. За його словами, спостерігається розрив між теоретичними знаннями учнів і практичними навичками, необхідними для сучасного виробництва. Професор наголосив на важливості впровадження в освітній процес сучасних CAD-систем, а також розвитку проєктного мислення у здобувачів освіти. Він підкреслив, що синергія між технологічною освітою і графічною підготовкою дозволить не лише підвищити якість професійної підготовки, а й сприятиме формуванню цілісного технічного світогляду.
Аспіранти кафедри – Давид Кузьмич, Олександр Лузгінов, Дмитро Нищак, Іван Кузьмук, Дмитро Неміров, Роман Лепкий, Володимир Стрілецький на секційних засіданнях репрезентували результати своїх наукових досліджень, які охоплювали широкий спектр актуальних питань у сфері технологічної та професійної освіти. Зокрема, серед порушених тем – впровадження STEM-освіти у закладах загальної середньої та професійної освіти, методи підвищення мотивації учнів до вивчення технологій та вирішення екологічних проблем, використання методів артпедагогіки з метою підвищення ефективності фахової підготовки вчителів технологій, формування компетентностей майбутніх педагогів у контексті цифрової трансформації освітньої галузі та ін.

Кожен із доповідачів не лише представив результати власних досліджень, а й продемонстрував їхню практичну значущість, викликавши жваве обговорення серед учасників конференції. Особливої уваги заслужили інноваційні підходи до моделювання сучасного освітнього простору та результати експериментальної перевірки ефективності методик, запропонованих аспірантами кафедри технологічної та професійної освіти.

Давид КУЗЬМИЧ, аспірант кафедри технологічної та професійної освіти ДДПУ імені Івана Франка, вчитель технологій та інформатики вищої категорії Бориславського ліцею, вчитель-методист

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors