На факультеті освітніх наук Інституту психосоціальної інтервенції та комунікаційних досліджень Інсбруцького університету 10 грудня відбулася бінарна лекція «Pedagogical Practices in Preschools in Ukraine under Conditions of War: Challenges and Opportunities» за участю науковиць з України: докторки педагогічних наук, професорки Орести Карпенко з Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка та докторки педагогічних наук, професорки Олени Гнізділової з Полтавського національного педагогічного університету ім. В.Г. Короленка. Провідна ідея лекції – якісна дошкільна освіта є необхідною умовою для повноцінного розвитку дитини та формування її особистісного потенціалу. Вона сприяє становленню когнітивних, соціальних, емоційних та фізичних компетентностей, необхідних для успішної адаптації дитини до умов динамічного суспільства та подолання сучасних викликів.
В умовах війни дошкільна освіта набуває особливого значення як засіб забезпечення безперервності освітнього процесу, і як інструмент психосоціальної підтримки дітей, спрямований на мінімізацію негативних наслідків травматичних подій. Слухачі (студенти і викладачі) мали змогу ознайомитися з інноваційними підходами до організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти України, зокрема з використанням інтерактивних методик та психокорекційних програм, спрямованих на розвиток емоційної регуляції та соціальних навичок у дітей.
Цей захід став частиною масштабного дослідницького проекту «Якість підготовки вихователів дошкільних закладів в Австрії та Україні», який об’єднує вчених з обох країн: України (проф. Ореста Карпенко, проф. Марія Чепіль, проф. Олена Гнізділова) та Австрії (проф. Вільфрід Смідт, доктор Ева-Марія Ембахер та доктор Тіна Екштейн-Мадри). Метою проєкту є визначення сильних сторін та потенційних напрямів удосконалення системи підготовки фахівців з дошкільної освіти.





