Відбулася конференція «Історична і правова освіта: основні завдання, виклики та концептуальні засади реформування»

На факультеті історії, педагогіки та психології 5 грудня відбулася студентсько-викладацька науково-практична конференція «Історична і правова освіта: основні завдання, виклики та концептуальні засади реформування».

Організаторами заходу виступили: кандидат історичних наук, доцент кафедри всесвітньої історії та спеціальних історичних дисциплін,  проректор з науково-педагогічної роботи та інформатизації Володимир Галик; кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки та корекційної освіти, декан факультету історії, педагогіки та психології Орест Гук; кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології, заступник декана факультету історії, педагогіки та психології Андрій Зимянський; доктор історичних наук, професор, завідувач кафедри історії України та правознавства Василь Ільницький; доктор історичних наук, професор, завідувач кафедри всесвітньої історії та спеціальних історичних дисциплін Олег Петречко; кандидатка історичних наук, доцентка кафедри всесвітньої історії та спеціальних історичних дисциплін Світлана Біла (яка водночас і виконала функції модераторки заходу).

Прикметно, що у конференції взяли участь не тільки викладачі і студенти, але і випускники факультету – науковці-краєзнавці, успішні вчителі історії та правознавства міст  Дрогобича та Борислава. На заході були присутні учні ліцею № 16 ім. Юрія Дрогобича Дрогобицької міської ради, які прийшли на факультет з вчителем історії Богданом Паньківим.

Конференція розпочалася із вітальних слів членів оргкомітету, зокрема проректора з науково-педагогічної роботи та інформатизації Володимира Галика, декана факультету історії, педагогіки та психології Ореста Гука та заступника декана факультету історії, педагогіки та психології Андрія Зимянського, які побажали учасникам конференції наснаги і плідної наукової роботи та  підкреслили, що даний захід стане унікальною можливістю для обміну цінним досвідом та ідеями. Водночас керівники факультету провели й цікаву профорієнтаційну бесіду зі старшокласниками.

Перша частина студентсько-викладацької науково-практичної конференції охопила 9 викладацьких доповідей. Кандидат історичних наук, доцент Володимир Галик виступив із темою «Розвиток історичної освіти в добу Івана Франка: концепції, методологія, принципи». Кандидат педагогічних наук, доцент Орест Гук у своїй доповіді розкрив характерні риси «Системи освіти у Бельгії: основні цілі та особливості навчання».Андрій Зимянський чітко та із наведенням конкретних прикладів розкрив питання «Значення історичної освіти у формуванні гармонійно розвиненої особистості». Кандидатка історичних наук, доцентка кафедри всесвітньої історії та спеціальних історичних дисциплін Світлана Біла виступила із актуальною на сьогодні темою «Концептуальні засади реформування історичної освіти у контексті Нової Української школи». Доктор історичних наук, професор кафедри історії України та правознавства Юрій Стецик розкрив «Освітні завдання правової освіти в умовах НУШ». Кандидатка історичних наук, доцентка кафедри історії України та правознавства Оксана Медвідь виступила із темою «Історична освіта на теренах Східної Галичини у міжвоєнний період». Кандидати історичних наук, доценти кафедри всесвітньої історії та спеціальних історичних дисциплін Оксана Горбачик та Олександр Козій розкрили питання «Системи історичної освіти в Ізраїлі». Кандидатка історичних наук, доцентка кафедри всесвітньої історії та спеціальних історичних дисциплін Галина Гриценко у своїй доповіді розкрила «Особливості та цілі історичної освіти в Канаді». Кандидатка історичних наук, доцентка кафедри всесвітньої історії та спеціальних історичних дисциплін Ірина Лозинська доповіла про «Систему історичної освіти в умовах Першої світової війни у Східній Галичині».

Наступна частина науково-практичної конференції охопила 7 студентсько-вчительських доповідей та презентацій, що стосувалися основних завдань, викликів та концептуальних засад правової освіти та інноваційних технологій навчання історії та правознавства. Першою у цій секції виступила Лідія Мазурчак – аспірантка першого курсу кафедри історії України та правознавства, вчителька історії та правознавства Бориславського ЗЗСО І-ІІІ ступенів №4 імені Стефана Коваліва. Тема доповіді: «Візуалізація історії: сервіси для створення презентацій».

Аспірант першого курсу кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Сергій Сисин виступив із доповіддю на тему «Соціально-професійна компетентність юристів як педагогічна проблема». Цікавим та змістовним став виступ Богдана Паньківа – студента другого (магістерського) рівня вищої освіти, вчителя історії та правознавства ліцею № 16 ім. Юрія Дрогобича Дрогобицької міської ради. Тема доповіді: «Скрайбінг як інноваційна технологія навчання історії у закладах загальної середньої освіти».

Наступними стали доповіді студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти: Христина Марусаж – «Визначення мети та основних завдань сучасної шкільної правової освіти через призму правової предметної компетентності». Андрій Данч – «Значення правового виховання в освітньому процесі. Оксана Комарницька – «Концепція правової освіти та виховання учнів». Роксолана Алтуніна – «Вплив інформаційних технологій на якість історичної та правової освіти: переваги та ризики».

Третя частина студентсько-викладацької науково-практичної конференції включала 9 студентських доповідей та презентацій, що стосувалися основних завдань, викликів та концептуальних засад історичної освіти в Україні та світі: Вікторія Кушнір – «Особливості сучасної шкільної історичної освіти: проблеми та перспективи». Анастасія Сітасанова – «Цілі та основні завдання вивчення історії в Новій українській школі». Василь Ростоцький – «Методика викладання історії у Сполучених Штатах Америки». Тетяна Драчевич –  «Роль мультиперспективного підходу у навчанні історії в умовах Нової української школи». Анастасія Максимів – «Особливості викладу історії України в закордонних закладах освіти». Вікторія  Вайдич – «EuroClio: мета та особливості функціонування організації». Ольга Клиса – «Характерні особливості реформування історичної освіти у Польщі». Степан Фарима – «Шкільна історична освіта в Німеччині». Мар’ян Юсип – «Вивчення історії у норвезьких, данських та шведських закладах освіти».

У рамках конференції студентка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти Анна Страшівська презентувала власний посібник «Твій конспект з історії України»для підготовки до ЗНО/НМТ. Одним із головних стимулів для створення конспекту було бажання Анни допомогти одинадцятикласникам якнайефективніше підготуватись до ЗНО/НМТ. З серпня по жовтень конспект придбало більше 80-ти учнів та вчителів, які висловили свої схвальні відгуки авторці. Таким чином конспект став корисним інструментом для тих, хто хоче готуватися до іспиту цікаво, легко та комфортно.

До речі, хто бажає отримати більш детальну інформацію, шукайте Анну в соціальній мережі Instagram@histt.time. Презентація підручника викликала неабияке зацікавлення слухачів конференції, зокрема учнів.

Варто зазначити, що учасники конференції ґрунтовно підготувалися до виступів, про що засвідчили їхні доповіді, презентації та аргументовані судження й висновки.

Підсумки студентсько-викладацької науково-практичної конференції підвела кандидатка історичних наук, доцентка кафедри всесвітньої історії та спеціальних історичних дисциплін Світлана Біла, яка висловила слова вдячності усім присутнім та побажала вчителям та студентам подальших успішних наукових студій на ниві української історичної та правової освіти.

Христина Марусаж,

студентка факультету історії, педагогіки та психології

Вам буде цікаво