Науковий гурток «Здоров’язбережувальна компетентність фахівців із фізичної терапії та ерготерапії»

НАШІ КОНТАКТИ

вул. Стрийська 3, Дрогобич, 82100

Волошин Олена Романівна

Керівник наукового гуртка , доцент, кандидат педагогічних наук

olenavoloshyn@dspu.edu.ua

Староста наукового гуртка –  Назарій Сушицький.

Науково-дослідна робота студентів – один із важливіших засобів підвищення якості підготовки спеціалістів у вищій школі, який представляє собою комплекс заходів наукового, методичного, організаційного характеру, що забезпечує навчання усіх студентів навичкам наукових досліджень у рамках освітнього процесу і поза ним. 

Для виконання цих заходів на кафедрі фізичної терапії, ерготерапії та здоров’я розпорядженням декана № 08-Д-144 від 05.09.2024 н.р. створено студентський науковий гурток «Здоровязбережувальна компетентність фахівців з фізичної терапії та ерготерапії», що формується за напрямком наукової діяльності кафедри відповідно до затверджених тематичних планів роботи кафедри.

У своїй діяльності гурток керується принципами рівноправності членів гуртка, самоврядування, відкритості та прозорості, органічного зв’язку науково-дослідної роботи з навчальним процесом.

Кафедра надає великого значення роботі студентського наукового гуртка, розуміючи, що тільки систематична робота допомагає поглибити та закріпити теоретичні знання, а також підготувати молодь до майбутньої самостійної науково-дослідної роботи. Уміння і навички дослідницької діяльності безцінні для майбутнього фахівця із фізичної терапії та реабілітації і складають одну із ключових складових його професійного успіху.

На даний час  студенти працюють над темами, тематика яких переплітається із напрямками кафедрального дослідження, і одночасно викликає велике зацікавлення у студентів для перспективи подальшого наукового пошуку та впровадження результатів у практичну діяльність.

Основні цілі роботи студентського наукового гуртка:

  • сприяння в підвищенні рівня наукової підготовки студентів;
  • формування у студентів інтересу й потреби до наукової творчості;
  • розвиток творчого мислення, наукової самостійності, підвищення внутрішньої організованості, свідомого відношення до навчання;
  • поглиблення й закріплення отриманих у процесі навчання знань.

Основні завдання студентського наукового гуртка:

  • забезпечення активної участі студентів у проведенні наукових конференцій, конкурсів на кращу наукову роботу, наукових семінарів;
  • формування у студентів інтересу до наукової творчості, навчання методиці й способам самостійного вирішення наукових завдань в професійній сфері і навичок роботи в наукових колективах;
  • допомога студентам в оволодінні методикою й навичками проведення самостійних наукових досліджень і розробки наукових проблем;
  • обмін досвідом організації й проведення наукової роботи серед членів студентських наукових гуртків;
  • сприяння поглибленому вивченню навчального матеріалу;
  • виявлення найбільш обдарованих і талановитих студентів, використання їх творчого й інтелектуального потенціалу для вирішення актуальних наукових завдань та підготовка з їх числа резерву наукових і науково-педагогічних кадрів.


Форма проведення занять
 – круглі столи, дискусії, презентації студентських робіт, лекції, дослідження тощо.

 Спікери: запрошення фахівців із галузі для проведення лекцій або майстер-класів.

Практична складова: організація практичних занять, де студенти можуть відпрацювати набуті знання.

Взаємодія зі студентами: стимулювання активної участі студентів у обговоренні, презентації власних досліджень.

Результатом діяльності студентів є участь у Всеукраїнських та міжнародних науково-практичних конференціях, у студентських конференціях, публікація результатів дослідження у наукових виданнях, участь у конкурсах студентських наукових робіт.

Таким чином, робота у студентському науковому гуртку дозволяє студентам навчитися:

  • опанувати принципи раціонального навчання;
  • поглибити свої знання із спеціальностей “Терапія та реабілітація (спеціалізація Фізична терапія), Терапія та реабілітація (спеціалізація Ерготерапія), Фізична терапія, ерготерапія”;
  • раціонально використовувати час для самоосвіти;
  • виступати з доповідями й науковими повідомленнями на засіданнях студентського наукового гуртка та на конференціях;
  • набувати навички науково-дослідницької роботи. 

З метою активізації науково-дослідної діяльності студентів, розвитку інтересу до фахових дисциплін, поглиблення знань, формування наукового та клінічного мислення на кафедрі фізичної терапії, ерготерапії та здоров’я 07 квітня 2025 р. було проведено конкурс студентських наукових робіт.

Мета конкурсу:

  • стимулювання творчої активності студентів;
  • виявлення талановитої молоді;
  • підготовка до участі у ІІ (Всеукраїнському) етапі конкурсу наукових робіт;
  • популяризація наукової діяльності в галузі фізичної терапії, ерготерапії та охорони здоров’я.

У конкурсі взяли участь 16 студентів спеціальності 227 Фізична терапія, ерготерапія.

Роботи були представлені як індивідуально, так і в рамках наукового гуртка кафедри фізичної терапії, ерготерапії та здоров’я.

Тематика наукових робіт та їх виконавці

з/п

Тема доповіді

Доповідач

1.

Застосування засобів фізичної терапії у реабілітації пацієнтів після черепно-мозкової травми.

Андрусик Олег Федорович

2.

Дослідження відновлення рухових показників у динаміці реабілітації дітей з церебральним паралічем.

Борова Яна Іванівна

3.

Фізична терапія дошкільників у процесі відновлення порушень зору.

Гавронський Орест Євгенович

4.

Фізична терапія пошкоджень плечового суглоба у спортсменів

оздоровчими засобами.

Гвоздецький Тарас Олегович

5.

Фізична терапія при травмах хребта.

Кімакович Віталій Михайлович

6.

Застосування методів фізичної терапії при міопії у студентів.

Кузнярський Юрій Віталійович

7.

Реабілітація дітей зі сколіозом.

Лесів Лілія Романівна

8.

Фізична терапія при ушкодженнях плечового пояса і верхніх кінцівок.

Мицак Ростислав Андрійович

9.

Реабілітація після оперативного лікування зв’язок коліна.

Настьошин Андрій Русланович

10.

Реабілітація дітей зі спастичними формами ДЦП.

Петричкович Олег Богданович

11.

Сучасні тенденції застосування ерготерапевтичних засобів у пацієнтів з

черепно-мозковою травмою.

Семенишин Юлія Ігорівна

12.

Реабілітація дітей з бронхіальною астмою в умовах поєднаного застосування штучного сольового мікроклімату та кінезіотерапії.

Стахоряк Іван Васильович

13.

Відновлення функціональної здатності після перелому стегна засобами реабілітації.

Федоришин Софія Остапівна

14.

Фізична терапія пацієнтів з міжхребцевими грижами.

Херло Євгенія Сергіївна

15.

Фізична терапія дітей із травматичними ушкодженнями головного

мозку.

Штоковецька Наталія Ярославівна

16.

Удосконалення фізичної терапії у дітей з м’язовими дистрофіями.

Петрович Ольга Романівна


Підсумки конкурсу

За результатами рецензування та публічного захисту наукових робіт журі визначило переможців:

 

І місце – Мицак Ростислав Андрійович «Фізична терапія при ушкодженнях плечового пояса і верхніх кінцівок», науковий керівник Галина Кондрацька  д.п.н., професор кафедри фізичної терапії, ерготерапії та здоров’я.

ІІ місце – Гавронський Орест Євгенович «Фізична терапія дошкільників у процесі відновлення порушень зору» науковий керівник Олена Волошин  к.п.н, доцент кафедри фізичної терапії, ерготерапії та здоров’я.

ІІІ місце – Петрович Ольга Романівна «Удосконалення фізичної терапії у дітей з м’язовими дистрофіями» науковий керівник Катерина Фещак викладач кафедри фізичної терапії, ерготерапії та здоров’я.

ІІІ місце –  Мосеєнко Оксана Віталіївна «Вплив загальнофізичних вправ на рівень рухової активності осіб у процесі реабілітації» науковий керівник Василь Максим’як ст. викладач кафедри фізичної терапії, ерготерапії та здоров’я.

Також були відзначені подяками студенти, чиї роботи відзначались практичною значущістю та інноваційним підходом.

Переможці конкурсу рекомендовані до участі у ІІ (Всеукраїнському) етапі конкурсу студентських наукових робіт, де представлятимуть кафедру на міжвузівському рівні. 

Дата проведенняЗміст заходу                                                                                                   Форма проведення      Відповідальні
       1.

Вересень

2025

Організаційне засідання гуртка. Обговорення плану роботи, розподіл тем дослідженьКруглий стілКерівник гуртка
2.

Жовтень

2025

Семінар «Ерготерапія як інструмент підвищення якості життя осіб із хронічними захворюваннями»Презентації, дискусіяСтуденти 3 курсу
3.

Листопад

2025

Майстер-клас «Оцінка фізичного стану студентів засобами функціонального тестування»Практичне заняттяКерівник гуртка
4.

Грудень

2025

Обговорення результатів наукових пошуків учасників гурткаЗвітна зустрічСтароста гуртка
5.

Січень

2026

Семінар «Міждисциплінарні підходи фізичної терапії в профілактиці патології опорно-рухового апарату»Наукові доповідіУчасники гуртка
6.

Лютий

2026

Засідання: «Формування ерготерапевтичних  навичок у студентів з особливими освітніми потребами»Наукова дискусіяСтуденти 4 курсу
7.

Березень

2026

Практичний семінар: «Вплив ерготерапевтичних технологій на профілактику професійного вигорання у студентів різних спеціальностей»ТренінгКерівник, учасники
8.

Квітень

2026

Підготовка тез та статей до всеукраїнських і міжнародних конференційРобота в малих групахКерівник гуртка
9.

Травень

2026

Підсумкове засідання: аналіз результатів діяльності гуртка за рік, планування на наступний рікЗвіт, обговоренняКерівник, староста
10.Протягом рокуВолонтерські ініціативи зі здоров’язбереження (просвітницькі заходи, онлайн-марафони)Практична діяльністьЧлени гуртка

Місяць

Тема

Формат

Спікер/доповідач

Додаткова інформація

Вересень

Організаційне засідання з питань: планування наукової роботи гуртку; обговорення пропозицій студентів; загальні питання.

дискусія

Керівник гуртка

Розподіл ролей, визначення тематики досліджень.

Жовтень

Реабілітація після нейрохірургічних втручань.

Лекція + практичне заняття

Запрошений нейрохірург

Демонстрація реабілітаційних вправ.

Листопад

Реабілітація після травм опорно-рухового апарату.

Презентації студентів

Студенти гуртка

Презентація власних міні-досліджень.

Грудень

Реабілітація хворих з нейродегенеративними захворюваннями.

Лекція

Невролог

Обговорення особливостей реабілітації.

Січень

Реабілітація після інсульту.

Майстер-клас

Реабілітолог

Практичні вправи з пацієнтами (симуляція).

Лютий

Реабілітація дітей з ДЦП.

Круглий стіл

Запрошені спеціалісти

Обмін досвідом, дискусія.

Березень

Реабілітація при захворюваннях дихальної системи.

Лекція + практичне заняття

Пульмонолог

Демонстрація дихальних вправ.

Квітень

Реабілітація після COVID-19.

Лекція

Інфекціоніст

Обговорення особливостей реабілітації.

Травень

Підбиття підсумків роботи гуртка за рік. Презентація результатів досліджень.

Конференція

Усі учасники гуртка

Оцінка результатів, планування на наступний рік.

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors