Кафедра технологічної та професійної освіти

На кафедрі працює 9 науково-педагогічних працівників, з них: 2 доктори наук, професори; 6 кандидатів наук, доцентів; 1 старший викладач.

НАШІ КОНТАКТИ

вул. Стрийська 3, Дрогобич 82100

tpo@dspu.edu.ua

Рік заснування кафедри – 1978 р.

Кафедра технологічної та професійної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка створена згідно з наказом ректора № 333 від 4 вересня 2017 р. шляхом об’єднання кафедри методики трудового і професійного навчання та декоративно-ужиткового мистецтва  й кафедри машинознавства та основ технологій.

Попередні назви кафедр – загальнотехнічних дисциплін (1978 – 1991), методики та історії народних художніх промислів (1991 – 2000 рр.); декоративно-ужиткового мистецтва та основ дизайну (2000 – 2009 рр.); методики трудового і професійного навчання та декоративно-ужиткового мистецтва (2009 – 2017 рр.).

У 1978 р. на базі кафедри загальнотехнічних дисциплін Дрогобицького державного педагогічного інституту імені І.Я. Франка (нині – Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка) було розпочато системну підготовку педагогічних працівників із технологічної освіти (спеціальність «Загальнотехнічні дисципліни і праця»), яким присвоювалася кваліфікація вчителя трудового навчання та загальнотехнічних дисциплін. Починаючи з 1992 р., здійснювався пошук оптимальних спеціалізацій для цієї категорії фахівців, як-от: «Трудове навчання та основи підприємництва», «Трудове навчання та професійне навчання», «Трудове навчання та прикладна творчість», «Трудове навчання та інформатика». За понад 45-річний період кафедрою підготовлено понад п’ять тисяч учителів за спеціальністю 014.10 Середня освіта (Трудове навчання та технології), які успішно працюють у закладах освіти різних рівнів, впроваджуючи інноваційні методи навчання та сприяючи розвитку освітньої галузі як в Україні, так і за її межами.

З 2003 р. на кафедрі проводиться підготовка педагогічних працівників за спеціальністю 015.38 Професійна освіта (Транспорт, обслуговування та ремонт автомобілів). За цей період професійну кваліфікацію здобули понад 600 викладачів виробничого навчання, які успішно працюють у закладах професійно-технічної та фахової передвищої освіти, забезпечуючи високий рівень підготовки спеціалістів для вітчизняної транспортної галузі.

Освітній процес, що охоплює фундаментальну, інженерно-графічну, загально-технічну та практичну підготовку, проводиться у 24 спеціалізованих приміщеннях, серед них: 3 навчальні кабінети, 13 лабораторій, 7 навчально-виробничих майстерень і 1 павільйон для автомобільної та сільськогосподарської техніки. Усі вони оснащені сучасним технологічним обладнанням, інструментами та цифровими засобами, що сприяють високоякісній підготовці фахівців відповідно до потреб суспільства, закладів освіти та виробничої сфери.

Особливістю діючих освітніх програм є можливість для студентів обрати поглиблене вивчення дисциплін за такими напрямами: «Комп’ютерна графіка», «Освітня робототехніка», «Декоративно-ужиткове мистецтво», «Етнодизайн», «Діагностика та ремонт автотранспортних засобів» та іншими, що сприяє формуванню вузькоспеціалізованих компетенцій і відповідає сучасним вимогам ринку праці.

Кафедра зосереджується на таких перспективних напрямах підготовки педагогічних працівників у галузі технологічної та професійної освіти:

  1. Інтеграція інноваційних технологій в освіту: розширення можливостей цифрового навчання, використання штучного інтелекту, засобів віртуальної реальності.
  2. Робототехніка й автоматизація: підготовка фахівців до роботи у високотехнологічних галузях.
  3. Альтернативні джерела енергії: навчання, зорієнтоване на розвиток «зелених» технологій.
  4. Дизайн і культура: підготовка фахівців у галузі етнодизайну, традиційного та сучасного декоративно-ужиткового мистецтва.
  5. Поглиблення практичної підготовки фахівців для автотранспортних підприємств: вдосконалення методів діагностики, ремонту та обслуговування сучасних транспортних засобів.

Кафедра здійснює підготовку педагогічних кадрів у галузі технологічної та професійної освіти, орієнтуючись на сучасні потреби ринку праці та розвиток інноваційних технологій. Постійне вдосконалення освітніх програм гарантує високий рівень теоретичної та практичної підготовки здобувачів освіти.

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors