На факультеті історії, педагогіки та психології обговорили проблеми інновацій вивчення історії

На факультеті історії, педагогіки та психології 5 листопада пройшла студентсько-викладацька науково-практична конференція «Інновації навчання історії: історія, традиції, модерні виклики», організаторами якої були викладачі кафедри всесвітньої історії та спеціальних історичних дисциплін і деканат факультету.

З вітальним словом до учасників звернувся декан факультету, кандидат педагогічних наук, доцент Орест Гук, яки разом і вітальними словами представив доповідь «Особливості використання цифрових інновацій у закладах загальної середньої освіти», де акцентував на позитивних і проблемних аспектах впровадження цифрових технологій у навчальний процес.

До привітань долучилися і заступники декана, доценти Володимир Галик та Андрій Зимянський. Зокрема, Володимир Галик представив тему для обговорення «Способи використання цифрових філокартичних джерел при вивченні історичних портретів визначних українських діячів: на прикладі Івана Франка», а Андрій Зимянський  – «Психологічні причини опору інноваціям при навчанні історії».

Доктор історичних наук, професор, завідувач кафедри всесвітньої історії та спеціальних історичних дисциплін Олег Петречко у своєму виступі «Застосування цифрових технологій при аналізі історичних документів античності» продемонстрував приклади використання сучасного програмного забезпечення для дослідження стародавніх джерел.

Кандидатки історичних наук, доцентки тієї ж кафедри Світлана Біла й Оксана Горбачик у спільній доповіді «Інноваційні технології навчання історії: проблема класифікації» зосередили увагу на теоретичних аспектах систематизації освітніх інновацій та запропонували власні підходи до їх класифікації. Разом із тим кандидатка історичних наук, доцентка Галина Гриценко продемонструвала нестандартний погляд на сучасну історичну дидактику, розповівши про особливості застосування мемів при вивченні новітньої історії, а кандидатка історичних наук, доцентка Ірина Лозинська окреслила теоретико-методичні основи використання коміксів і карикатур при вивченні теми «Історія Речі Посполитої». Згодом  аспірантка кафедри історії України та правознавства, вчителька історії та правознавства Бориславського ЗЗСО   І-ІІІ ступенів №4 імені Стефана Коваліва Лідія Мазурчак поділилася власним педагогічним досвідом у доповіді «Інновації у системі оцінювання навчальних досягнень учнів».

Після виступів викладачів участь у роботі конференції взяли і студенти-історики, які представили наукові розвідки, присвячені актуальним аспектам інновацій у навчанні історії. Серед студентських виступів вирізнялися доповіді: Миколи Мельника – «Навчання за інтегрованою системою: історія, традиція, закордонний досвід, сучасність»; Олександра Кастріци  –  «Межа між пам’яттю та історією: як інновації змінюють спосіб осмислення минулого»; Софії Притули та Вікторії Йосипенко – «Проектні технології у навчанні історії: історія, закордонний досвід, сучасна українська практика»; Анастасії Коновал та Вікторії Романової – «Застосування інноваційних ігрових технологій на уроках історії»; Віталія Чаповського – «Використання нумізматичних пам’яток на уроках історії: інноваційні аспекти»; Богдана Шкільника  – «Модульна технологія як система інноваційного навчання»; Ярини Стефанишин та Софії Баранюк  – «Соціальні мережі – інноваційний засіб формування позитивної мотивації учнів до вивчення історії».  Доповіді-презентації студентів відзначалися творчим підходом, аналітичним змістом й прагненням поєднати історичну науку із сучасними освітніми технологіями.

Підводячи підсумки роботи конференції, організатори і учасники відзначили, що інноваційні підходи до вивчення історії є невід’ємною складовою  розвитку сучасної освіти. Використання інноваційних ігрових технологій (онлайн ігор на історичну тематику, головоломок, вікторин і квізів), інтерактивних методів та міждисциплінарних зв’язків дозволяє зробити історію ближчою, наочнішою й цікавішою для здобувачів освіти. Особливу увагу було приділено необхідності збереження балансу між традиційними формами викладання, а також новітніми технологіями, з метою забезпечення глибокого розуміння історичних процесів.

Микола Мельник, студент першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors