Участь у міжкафедральному науково-методичному семінарі щодо актуальних проблем технологічної та професійної освіти

30 вересня в онлайн-форматі відбувся міжкафедральний науково-методичний семінар за участю кафедри технологічної та професійної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка та кафедри теорії і практики технологічної та професійної освіти Державного вищого навчального закладу «Донбаський державний педагогічний університет». До заходу долучилися представники закладів професійно-технічної освіти, науково-педагогічні працівники, аспірантита гаранти освітніх програм, зокрема: проф. Леонід Оршанський, проф. Іван Нищак, доц. Мирослав Пагута, доц. Юрій Павловський (ДДПУ), проф. Володимир Бондаренко, проф. Володимир Стешенко (ДВНЗ «ДДПУ»).

Під час семінару було обговорено актуальні виклики у галузі технологічної та професійної освіти в контексті оновлення законодавства, реалізації Концепції розвитку освітньої галузі, а також впровадження Стандарту вищої освіти зі спеціальності 015 «Професійна освіта (за спеціалізаціями)» для третього (освітньо-наукового) рівня. Значну увагу приділено модернізації освітніх програм бакалаврату, магістратури та аспірантури.  При цьому надзвичайно цікавими та змістовними були побажання аспірантів 3–4 курсів (Д. Кузьмич, Д. Нищак, О. Лузгінов, Д. Неміров, А. Українець та ін.), які, спираючись на власний досвід навчання й науково-дослідної роботи, поділилися практичними міркуваннями щодо організації освітнього процесу. Їхні пропозиції стосувалися вдосконалення структури та змісту освітніх програм, посилення прикладної складової підготовки, розширення можливостей для участі в наукових проєктах і міжнародних академічних обмінах. Також аспіранти наголошували на важливості забезпечення тіснішого зв’язку між теоретичною підготовкою та реальними потребами сучасного ринку праці, зокрема у векторі оновлення системи професійної освіти. Висловлені думки стали вагомим доповненням до дискусії та окреслили перспективні напрями подальшої роботи над підвищенням якості освітніх програм.

Крім того, учасники поділилися досвідом організації освітнього процесу, представили інноваційні підходи до підготовки фахівців та окреслили перспективні напрями міжкафедральної співпраці. На завершення професор Леонід Оршанський наголосив, що такий формат професійного діалогу сприяє обміну досвідом, гармонізації змісту освітніх програм і підвищенню якості підготовки майбутніх фахівців відповідно до потреб сучасного ринку праці.

Проведений міжкафедральний науково-методичний семінар засвідчив важливість професійного діалогу між науково-педагогічними працівниками, представниками закладів професійної освіти та здобувачами вищої освіти. Обговорення актуальних викликів, оновлення освітніх програм і врахування пропозицій аспірантів сприяло виробленню спільних підходів до вдосконалення підготовки майбутніх фахівців. Така співпраця створює умови для гармонізації змісту освіти, підвищення її якості та забезпечення відповідності сучасним вимогам ринку праці.

Мирослав Пагута, кандидат педагогічних наук,

доцент кафедри технологічної та професійної освіти

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors