У межах вибіркової дисципліни «Педагогіка дозвілля», яка проводиться на факультеті історії, педагогіки та психології під керівництвом доцентки кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Оксани Гевко, оригінальністю в індивідуальних креативних підходах до тем «Технологія сімейного дозвілля» та «Технологія організації дозвілля людей похилого віку» виявилася реалізація теорії та практики у запропонованих дозвіллєвих заходах студентами різних спеціальностей.
Цікаві та змістовні форми сімейного дозвілля та дозвілля для людей літнього віку, представлені студентами на двох різних заняттях, з дисципліни «Педагогіка дозвілля» разом із доценткою Оксаною Гевко, переконливо доводять, що вільний час може бути не лише періодом відновлення, але й важливим елементом гармонійного розвитку особистості у різні вікові періоди.
Цікавою була «Художня інтерпретація життєвих спогадів», проведена студентками групи ПП–2226 Б Софією Богоніс та Іриною Висятицькоюта студенткою групи СР–2226 Б Анастасією Тимцівяк приклад дозвіллядля літніх людей. Студенти врахували, що уважність і підтримка людей похилого віку є надзвичайно важливим завданням, яке не тільки підніматиме настрій, а й викликатиме яскраві життєві спогади.
Усі учасники мали можливість під власний спів та музичний супровід реалізувати свої колоритні спогади у зображенні життєвого дерева, виділяючи у ньому найяскравіші елементи. Проведення таким чином вільного часу, як ми побачили, є дуже захопливим, творчим і зацікавить не тількилюдей похилого віку. Адже проведення таким чином дозвілля дає можливість й надалі підтримувати учасникам такого дозвілля, особливо, якщо це люди похилого віку, міцні суспільні зв’язки, спонукаючи їх одержувати задоволення та натхнення збиратися у певному місці для спілкування та обміну досвідом, що дає змогу поділитися певним особистим хобі, творчими здобутками, талантами та знаннями.
Також не менш захопливими виявилися запропоновані дівчатами елементи сімейного дозвілля «Зліпи казкового героя, з яким ти себе асоціюєш», інтерактивні ігри «Які емоції у тебе виникають», «Відповіді на запитання», активна участь у яких подарувала не лише радість та задоволення, але й потужний творчий підйом та створення позитивного емоційного фону.
Захопливою була квест-гра «Стежками спогадів»(до речі, яку можна застосувати як для сімейного дозвілля, так і для людей літнього віку), проведену студентками гр. ДО– 2226 Б2 Марією Савшак, Вікторією Ших.Цей квест був ініційований із зупинками на станціях. На першій станції «Старі фотографії» ведучі продемонстрували презентацію із дитячих фотографій студентів дисципліни «Педагогіка дозвілля» (дитячі фотографії були надіслані ведучим наперед). Завдання учасників було відгадати, хто із присутніх зображений саме на певному фото, відгадати їх дитячі уподобання, захоплення та улюблені заняття у дитячому віці; після відгадування кожен із студентів, фото з дитинства якого демонструвалося, мав нагоду також розповісти трішки про себе. На станції «Пісенний ключ» здобувачі разом з викладачем прослуховували уривок популярної пісні минулих років і вгадували її назву та доспівували наступний рядок. Цікавими також були станції-настільні ігри «Вгадай пісню за Смайликами» та «Склади власну пісню за смайликами», в яких студенти не тільки реалізовували власну пісенну творчість, а виявляли вміння розв’язувати ребуси, кросворди, проявляти кмітливість та уміння працювати у команді. Ведучі усіх присутніх (як і подобає сімейним посиденькам чи зустрічам старших людей) пригостили запашним чаєм та смачним печивом.
Також цікаві та творчі заходи запропонували студенти інших спеціальностей. Зокрема, найбільше увагу слухачів привернули заходи як сімейного дозвілля, так і для людей літнього віку студентів ДО– 2226 Б1 Руслани Присташ, Анни Лесняк, Віри Ющишин, Вікторії Строк, Богдани, Сачик, Діани Кішкота інших студентів. Зокрема сподобалися ігри «Dixit» (творча гра з картками-ілюстраціями, де студенти відгадували різні історії), «Камінчики бажання», карткова гра «UNO», створення мапи з карток «Каркассон», «Скажи інакше», «Крокодил» (відгадування слів, який показував один із учасників), «Хто я?», «Взаємні проекти» та інші, які сприялирозкриттю потенціалу усіх учасників, вдосконаленню навичок та отриманню нових знань. Суттєвим було те, що, позитивний емоційний та творчий заряд,азарт, захоплення, отримані усіма учасниками на занятті (оскільки це вибіркова дисципліна і проводиться в п’ятницю),супроводжує також протягом усього уїк-енду та наповнює енергією на майбутній робочий тиждень.
Аналіз проведених дозвіллєвих заходів на вибірковій дисципліні «Педагогіка дозвілля» підтверджує їхню значущість не лише як засобу рекреації, але й як важливого фактора всебічного розвитку індивіда. Отриманий позитивний емоційний досвід та стимуляція творчої активності сприяють не лише якісному відновленню психофізіологічних ресурсів протягом вихідних, але й підвищенню рівня мотивації та продуктивності в наступному робочому циклі.







