Зустріч з практикуючими вчителями: нові ідеї для освіти і підготовки вчительських кадрів

Нещодавно на кафедрі фізики та інформаційних систем факультету фізики, математики, економіки та інноваційних систем відбулася натхненна онлайн-зустріч з вчителями інформатики та математики, які поділилися своїм безцінним досвідом і баченням сучасного освітнього процесу.

Під час зустрічі вчителі  наголосили на важливості оновлення матеріально-технічної бази шкіл. Вони звернули увагу на такі аспекти:

  • комп’ютерна техніка, оскільки багато шкіл потребують сучасних пристроїв для ефективного навчання інформатики;
  • інтернет-з’єднання: швидкий і стабільний доступ до мережі є критично важливим для проведення інтерактивних уроків;
  • мультимедійне обладнання (проектори, інтерактивні дошки та планшети), що значно спрощує подання складного матеріалу;
  • програмне забезпечення як важливий аспект для навчання програмування та математичним симуляціям.

Пропозиції вчителів, що прозвучали під час онлайн-зустрічі:впроваджувати більше інтерактивних інструментів (гейміфікація, онлайн-симулятори), проводити міжпредметні проєкти, які поєднують математику, інформатику, а технічне забезпечення – це ключ до сучасної освіти, яка розвиває конкурентоспроможних учнів. Попри наявність обладнання, необхідні також навики роботи з ними і відповідним програмним забезпеченням.

Для цього в освітньо-професійну програму Середня освіта (Інформатика, математика) необхідно вносити зміни, які б дозволяли виробляти у майбутніх вчителів відповідні компетенції. Більше уваги приділяти STEM-проектуванню, робототехніці, розв’язуванню задач, інноваційним формам і методам роботи з учнями.

Чим надихнули нас?Кожен учитель поділився своїм досвідом: як вони заохочують учнів до самостійного навчання, використовують сучасні технології на уроках та розвивають критичне мислення.

Зокрема, вчитель Яворівського ліцею імені Осипа Маковея, Андрій Моржин розповів про різноманітні засоби заохочення учнів для залучення до освітнього процесу через реальні приклади, які показують, як знання допомагають змінювати світ. Роман Демків, вчитель Опарівської гімназії Меденицької громади, активно застосовує ігрову діяльність, що дозволяє переключати увагу учнів. Богдан Гочак (Баранівецький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів  Самбірського району) поділився своїм рецептом активізації учнів через Школу дронів, яка функціонує у Самборі, де у формі ігор ведеться опанування важливого процесу пізнання роботи дронів. Інтеграція штучного інтелекту в процес навчання через адаптивні і персоналізовані підходи до учнів, врахування етичних викликів, включаючи захист даних та академічну доброчесність, є важливими завданнями освітніх закладів, – зауважила Ольга Жвірко, вчитель Верблянського ЗЗСО І-ІІІ ступенів Яворівської міської ради. Вікторія Піцур (Дубівська гімназія №1 Тячівського району Закарпатської області) наголосила на емоційному настрою учнів у сучасних умовах, що є критично важливим, оскільки позитивний емоційний фон сприяє кращому сприйняттю навчального матеріалу, розвитку соціальних навичок і формуванню стійкості до стресу, забезпечуючи ефективне навчання.

Дякуємо молодим, але вже досвідченим, вчителям, які поділилися своїм баченням сучасного освітнього процесу у школі, взяли участь в обговоренні проєкту нової освітньо-професійної програми Середня освіта (Інформатика, математика) на 2025-й рік вступу і висловили свої слушні зауваження. Ця зустріч стала важливим кроком у спільному творенні якісної та сучасної освіти. Разом ми формуємо майбутнє!

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors