| Спеціальність: | А4 Середня освіта «Природничі науки» |
| Освітньо-професійна програма: | Середня освіта (Природничі науки) |
| Факультет: | Здоров’я людини та природничих наук |
| Форма здобуття освіти: | Денна |
| Основа вступу | Бакалавр |
| ID пропозиції: | 1496216 Відкрита, з пріоритетом |
| Термін навчання: | 8.09.2025 – 31.12.2026 |
| Термін подачі заяв та документів: | 8.08.2025 – 25.08.2025 |
| Ліцензійний обсяг: | 15 |
| Обсяг державного замовлення: | 5 |
| Вартість навчання за рік (контракт) | 33 600 грн |
Хочеш набути та/або удосконалити знання, уміння, компетентності одразу з кількох дисциплін і методик їх навчання, а саме фізики, хімії, біології та інтегрованих навчальних курсів з природничих наук?
Тоді ми чекаємо саме на Тебе!
Отримай інтегровану підготовку вчителя, спроможного здійснювати педагогічну, інноваційну та дослідницьку діяльність у сфері природничої освіти! Ти зможеш поглибити розуміння сутності сучасної природничо-наукової картини світу та місця у ній людини, ролі новітніх досягнень природничих наук у реалізації стратегій сталого розвитку біосфери та суспільства; отримати сучасні знання про функціонування природних систем різного рівня організації; застосовувати теорії, принципи і методи фізики, хімії, біології і природничих наук для розв’язання складних міждисциплінарних наукових і прикладних задач. Ти набудеш здатності організовувати та здійснювати освітній процес у закладах загальної середньої; обирати і застосовувати новітні ефективні технології навчання, забезпечуючи в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного здобувача освіти відповідно до його індивідуальних особливостей і потреб
Природничі науки змінюють життя кожної людини і відіграють важливу роль у сталому розвитку як нашої країни, так і загалом світу. У системі професійної педагогічної освіти до недавнього часу не здійснювалася фахова підготовка і/або перепідготовка учителів та викладачів, котрі мали б цілісну природничу освіту, й могли викладати як окремі, так і інтегровані природничі предмети. І лише у 2016 році Наказом Міністерства освіти і науки України № 506 до Переліку предметних спеціальностей додано нову: 014.15 «Середня освіта (Природничі науки)»
014.15 «Середня освіта (Природничі науки)» є широкою предметною спеціальністю, необхідною в умовах реформування освіти в Україні. Вона забезпечує підготовку вчителів, які можуть викладати як окремі предмети (фізику, хімію, біологію), так і інтегровані природничі курси: у 5-6 класах Нової української школи, а також у 10-11 класах, які навчаються за суспільно-гуманітарним профілем
Освітня програма «Середня освіта (Природничі науки)» забезпечує широкий спектр освітньої діяльності, що охоплює навчальну, практичну, науково-дослідну, виховну та інноваційно-творчу роботу. Вона передбачає опанування фундаментальних природничих дисциплін, проходження педагогічної практики, виконання наукових досліджень, організацію позакласних заходів і впровадження сучасних цифрових технологій у навчання. Такий комплексний підхід формує висококваліфікованого педагога, здатного ефективно працювати в умовах Нової української школи та відповідати сучасним суспільним викликам.
створює умови для всебічної самореалізації здобувачів освіти, сприяючи розвитку їхнього творчого потенціалу, лідерських якостей та професійної мобільності. У процесі навчання особлива увага приділяється формуванню морально-етичних цінностей, відповідальності, академічної доброчесності, толерантності та екологічної свідомості. Залучення студентів до науково-дослідної, педагогічної та виховної діяльності забезпечує не лише професійне зростання, а й розвиток гуманістичних якостей особистості, що є необхідними для ефективної роботи вчителя природничих дисциплін у сучасній школі.
На основі двохсторонніх угод між Дрогобицьким державним педагогічним університетом імені Івана Франка та закладами вищої освіти країн-партнерів іс. здобувачі можуть стати учасниками академічних обмінів в рамках програми Еразмус+ КА1 та поїхати до іншої європейської країни на навчання
Досвід гімназійних традицій через постаті Івана Франка, Івана Верхратського, Василя Стефаника, Леся Мартовича є підгрунтям для формування нових креативних освітніх ідей при вивченні природничих наук у єдності з інноваційними технологіями. Вивчення природничих наук та методик їх навчання і викладання має успішну перспективу в умовах НУШ
| Методологія наукових досліджень |
| Стратегія сталого розвитку |
| Філософія освіти |
| Вибрані розділи загальної фізики |
| Теоретичні питання сучасної хімії |
| Актуальні проблеми сучасної біології |
| Методика навчання фізики та астрономії у закладах загальної середньої освіти |
| Вибрані питання біології та методики її навчання |
| Вибрані питання хімії та методики її навчання |
| Інноваційні методи навчання природничих наук |
| Концепції сучасного природознавства з методикою навчання природничих наук |
Важливість педагогічної складової – вміння творчо мислити, впроваджувати знання у педагогічну діяльність, креативно поєднувати відомості фізики, хімії, біології для ефективного навчання школярів
Вміння здобувати природничі знання з використанням наукових досягнень та впровадження їх в педагогічний процес у контексті перспективного практичного застосування знань, умінь та компетенцій на основі інноваційних підходів
2025 рік
| Код спец. | Назва ОП | Проєкт ОП | Рецензії та відгуки | Освітня програма | Навчальний план | НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ |
| А4 | Середня освіта (Природничі науки) | Проєкт Протокол № 1 обговорення освітньо-професійних програм зі стейкхолдерами | Освітня програма | Навчальний план | Навчально-методичне забезпечення |
Адреса університету
вул. І. Франка, 24,
м. Дрогобич,
82100
(03‑24) 41‑04‑74
(03‑24) 43‑38‑77
dspu@dspu.edu.ua
Приймальна комісія
каб.№117-118, вул. І. Франка, 24, м. Дрогобич, 82100
(067) 38-00-830
(098) 77-51-483
pk@dspu.edu.ua