В Українському державному університеті імені М.П. Драгоманова 28 лютого відбулася знакова подія – ХІV Міжнародна науково-практична конференція «Технологічна освіта: сучасні реалії та перспективи розвитку», присвячена пам’яті академіка Дмитра Тхоржевського. Ця конференція є щорічним заходом, що збирає освітян, науковців і практиків для обговорення актуальних питань технологічної освіти, обміну досвідом та визначення перспектив розвитку цієї освітньої галузі.
У роботі конференції активну участь взяли викладачі та аспіранти кафедри технологічної та професійної освіти, представивши змістовні й цікаві доповіді. Зокрема, на пленарному засіданні завідувач кафедри, професор Леонід Оршанський, порушив актуальне питання розробки концепції технологічної освітньої галузі для сучасної української школи. Він підкреслив, що в межах реалізації нового стратегічного курсу МОН України – «Освіта для життя» – ця галузь стане важливою складовою середньої освіти, сприятиме формуванню ключових технологічних компетентностей учнів, розвитку їхнього креативного мислення, навичок проєктно-технологічної діяльності та застосування сучасних технологій у повсякденному житті.
Під час виступів на секційних засіданнях викладачі та аспіранти кафедри зосереджували увагу колег на сучасних викликах і тенденціях у технологічній освіті, обговоренні результатів наукових досліджень, інтеграції цифрових технологій в освітній процес, а також на підготовці нового покоління вчителів технологій, здатних відповідати потребам суспільства та сприяти повоєнній відбудові країни.
У резолюції до конференції наголошується на необхідності подальшого розвитку технологічної освіти в Україні з урахуванням сучасних глобальних і національних викликів. Особливу увагу приділено інтеграції цифрових технологій в освітній процес, що є важливим чинником підготовки сучасної молоді до життя в умовах швидких технологічних змін. Також підкреслено важливість удосконалення освітніх програм підготовки вчителів технологій, які повинні відповідати вимогам суспільства та забезпечувати формування у школярів ключових технологічних компетентностей, креативного мислення, а також навичок проєктно-технологічної діяльності. Згідно з резолюцією, в рамках реалізації стратегії «Освіта для життя», технологічна освіта повинна стати ключовою складовою, стрижнем усієї системи загальної середньої школи, тому підготовка вчителів технологій, здатних ефективно реагувати на потреби сучасного суспільства та сприяти відбудові країни після війни, була визначена як стратегічна мета для подальшого розвитку технологічної освітньої галузі.
Леонід Оршанський, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри технологічної та професійної освіти



