Відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція, організована кафедрою соціальної педагогіки та корекційної освіти ДДПУ

На факультеті історії, педагогіки та психології Дрогобицького університету 24 квітня відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «Соціальна робота та інклюзивна освіта: синергія досвіду та новацій», яка об’єднала науковців, викладачів та студентів провідних закладів вищої освіти України. Організатором події виступила кафедра соціальної педагогіки та корекційної освіти, 25-річчю якої був присвячений цей науковий захід.

У роботі конференції активну участь взяли представники Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди, Українського державного університету імені Михайла Драгоманова (м. Київ), Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, ДВНЗ «Ужгородський національний університет» та інших закладів вищої освіти України. У роботі конференції взяли участь понад 130 учасників.

Конференція проходила у змішаному форматі – учасники мали змогу долучитися як очно, так і дистанційно, через онлайн-платформи. Робота була організована за кількома тематичними напрямами, зокрема: сучасний розвиток теорії і практики соціальної роботи; інклюзивна освіта: досвід, тенденції, виклики; актуальні проблеми спеціальної освіти та логопедії.

З вітальним словом до учасників конференції звернулися:  проректор з науково-педагогічної роботи, міжнародних зв’язків та інформаційної діяльності, кандидат педагогічних наук, доцент Ігор Гриник та декан факультету історії, педагогіки та психології, кандидат педагогічних наук, доцент Орест Гук.

Вступним словом пленарне засідання відкрила модераторка конференції, докторка педагогічних наук,  професорка, завідувачка кафедри соціальної педагогіки та корекційної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка Тетяна Логвиненко.

На пленарному засіданні в науковій дискусії взяли участь: докторка педагогічних наук,  професорка, завідувачка кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка Ганна Слозанська з доповіддю  «Раннє втручання у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами» та докторка педагогічних наук,  професорка цієї ж кафедри Віра Поліщук з науковим повідомленням про «Особливості соціальної інтеграції людей літнього віку в умовах війни».  Питанням партнерської взаємодії у підготовці майбутніх фахівців соціальної галузі в умовах війни присвятила свій виступ докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри соціальної роботи і соціальної педагогіки Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди Валентина Костіна. Цікавий досвід упровадження інклюзивного підходу в систему освіти Словаччини проаналізувала у своїй доповіді кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи ДВНЗ «Ужгородський національний університет» Тетяна Ключкович.

Під час роботи секцій учасники конференції обговорили актуальні питання сучасногорозвитку теорії і практики соціальної роботи, досвіду запровадження  інклюзивної освіти та функціонування системи спеціальної освіти і логопедії. У своїх виступах доповідачі наголошували на важливості спільної наукової діяльності у вирішенні актуальних освітніх завдань, зокрема в умовах воєнного стану в Україні. Особливе зацікавлення у слухачів викликали виступи вчителя-логопеда вищої категорії, «старшого учителя» ліцею №1 імені Івана Франка, голови професійної спільноти вчителів-логопедів Дрогобицької територіальної громади Ірини Кулиняк з питань реалізації логопедичних ігор в освітньому процесі в закладах загальної середньої освіти; вчителя-логопеда вищої категорії, «старшого учителя» ДНЗ №7 «Дзвіночок» м. Трускавця Лесі Лялюк щодо особливостей роботи мультидисциплінарної команди в логопедичній групі; вчителя-логопеда вищої категорії, «старшого учителя» ДНЗ № 4 «Сонечко», голови професійної спільноти вчителів-логопедів Трускавецької територіальної громади, консультанта КУ «Центру професійного розвитку педагогічних працівників» м. Трускавця Оксани  Мельник з проблем впровадження су-джок терапії в корекційно-розвивальний процес та директорки КУ «Трускавецький інклюзивно-ресурсний центр» Галини Яворської, яка поділилася досвідом взаємодії фахівців інклюзивно-ресурсного центру в здійсненні корекційно-розвивальної підтримки дітей з особливими освітніми потребами.

За підсумками прослуханих доповідей відбувся обмін думками та  результатами власних досліджень, було окресленоперспективи подальших наукових розвідок і дослідницької співпраці. Конференція стала важливою платформою для фахового діалогу, популяризації наукових здобутків та розвитку між університетських   наукових контактів.

Матеріали конференції будуть опубліковані в науковому збірнику, присвяченому її результатам. Організаційний комітет висловлює вдячність усім учасникам заходу за високий професіоналізм, обмін досвідом та готовність до подальшої творчої співпраці задля розвитку освіти та науки в Україні.

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors