Студенти-технологи долучилися до серії лекцій, присвячених питанням інклюзії

20 лютого студенти спеціальності 014 Середня освіта «Трудове навчання та технології» на платформі Discord долучилися до першої з трьох лекцій, присвячених відображенню проблем людей з інвалідністю в культурі. Лекцію на онлайн-платформі провела Наталія Санжаревська-Хміль – докторка гуманітарних наук у галузі літературознавства, наукова співробітниця Інституту лінгвістики та літературознавства Університету гуманітарних наук у Седльцах (Республіка Польща).

Під час лекції дослідниця представила класифікацію Сьюзан Нуссбаум, використовуючи її для аналізу літературних персонажів з обмеженими можливостями. Основна мета заходу – продемонструвати, що практично всі герої художніх творів, незалежно від їхньої ролі, відповідають певним наративним шаблонам і виконують специфічні функції у творах. У межах лекції було проаналізовано зразки літератури та кіно різних жанрів – від дитячих творів до драм, включно з фентезі та науковою фантастикою – відповідно до запропонованої класифікації.

Лекція була цікавою, оскільки запропонувала аналіз літературних і кінематографічних персонажів з обмеженими можливостями через призму класифікації Сьюзан Нуссбаум. Це дало змогу глибше зрозуміти, як саме в культурі формуються стереотипні уявлення про інвалідність. Такі персонажі часто відіграють певні ролі, які відповідають усталеним наративним моделям, наприклад, «героя, що долає труднощі», «жертви» або «мудрого наставника». Вивчення цих шаблонів допомагає критично оцінювати їхній вплив на суспільне сприйняття людей з інвалідністю, а також сприяє розвитку більш інклюзивного погляду на їхнє представлення в мистецтві та медіа. Крім того, аналіз творів різних жанрів – від дитячої літератури до драм, фентезі та наукової фантастики – дозволив побачити, як ці наративи змінюються залежно від контексту та культурних особливостей. Таким чином, лекція сприяла не лише розширенню знань, а й формуванню критичного мислення щодо відображення інвалідності як у мистецтві, так і житті.

Особливо такі лекції потрібні нам, педагогам, адже інклюзія в школі є важливим аспектом сучасної освіти. Розуміння того, як інвалідність відображається в культурі, допомагає нам більш чутливо підходити до роботи з учнями з особливими потребами. Це дозволяє створити сприятливу атмосферу в класі, де кожен учень відчуває себе важливим і цінним, незалежно від своїх фізичних чи психологічних обмежень.

Знання про наративні шаблони, які існують у літературі та кіно, дає можливість педагогам не тільки аналізувати ці образи з критичної точки зору, а й сприяти розвитку у дітей емпатії та розуміння різноманітності. Такі лекції допомагають формувати у майбутніх педагогів не лише професійні, але й соціальні компетенції, необхідні для ефективної роботи в умовах інклюзивної освіти.

Ірина Лаврів, староста групи ТТІ-2125Б

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors