Публічний захист результатів практичної підготовки майбутніми вчителями технологій та інформатики

29 листопада відбувся публічний захист матеріалів виробничих (педагогічних) і навчальних (технологічних) практик на кафедрі технологічної та професійної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Ця подія стала важливим етапом для бакалаврів і магістрів, які здобувають освіту за спеціальністю «Середня освіта (Трудове навчання та технології, інформатика)», адже публічний захист практик дозволив майбутнім педагогам продемонструвати своїзнання, уміння та навички, набуті під час проходження виробничих і навчальних практик, а також отримати зворотний зв’язок від викладачів і колег. Особливої уваги заслуговує робота факультетської керівниці практик, доцентки Галини Мельник, а також гаранта освітньо-професійної програми магістратури, професора Івана Нищака та гаранта програми бакалаврату, доцента Мирослава Пагути, які забезпечиливисоку якість організації практичного навчання студентів у закладах загальної середньої, фахової передвищої та вищої освіти.

Навчальна (технологічна) практика для студентів ІІІ курсу є ключовим етапом у підготовці майбутніх педагогів, які навчаються за освітньою програмою «Середня освіта (Трудове навчання та технології, інформатика)». Практика, проведена на базі майстерень кафедри технологічної та професійної освіти, забезпечує тісний зв’язок між теоретичними знаннями, отриманими під час лекцій та семінарів, і їх практичним застосуванням. Ця практика  також сприяє підвищенню рівня самостійності студентів у виконанні професійних функцій, зокрема в умовах навчально-виробничих майстерень і лабораторій. Завдяки завершальній ролі у системі практичної підготовки вона забезпечує майбутніх учителів технологій необхідними знаннями та досвідом для ефективної роботи в закладах освіти різних типів і рівнів.

Виробнича (педагогічна) практика для студентів ІІ курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти є визначальним етапом у професійному становленні майбутніх педагогів. Вона проводилася спочаткув закладах загальної середньої освіти, а після цього – у закладах фахової передвищої та вищої освіти. Ці практики забезпечили студентам можливість закріпити теоретичні знання, отримані в процесі навчання в університеті; удосконалити педагогічні уміння та навички, зокрема у плануванні, організації та реалізації освітнього процесу; розвинути комунікативні компетенції, необхідні для ефективної взаємодії з учнями, студентами та колегами; здобути практичний досвід управління учнівськимиколективамиі впровадження сучасних методик викладання; сформувати індивідуальний стиль педагогічної діяльності, спираючись на практичні ситуації та завдання, що виникають у реальних умовах освітнього процесу. Підсумки цієї роботи були представлені студентами під час їхніх виступів на публічному захисті практик. Результати також знайшли своє відображення у звітних матеріалах, де студенти детально описали реалізовані завдання, використані методи та досягнуті результати. Ці презентації стали підтвердженням готовності майбутніх педагогів до професійної діяльності.

Магістри висловили позитивні враження щодо організації практик, відзначивши високий рівень підтримки з боку педагогічних працівників і адміністрацій закладів освіти, де вони проходили практичну підготовку. Зокрема, вони зазначали, що подібні практики допомагають студентам усвідомити особливості роботи в різних типах закладів освіти, сприяють їхній готовності до виконання професійних обов’язків на високому рівні та є важливим підґрунтям для подальшого розвитку кар’єри у галузі освіти.

Важливим елементом підбиття підсумків стала участь студентів-практикантів в анкетному опитуванні, організованому на кафедрі технологічної та професійної освіти. Анкетування дозволило оцінити ефективність практичної підготовки, визначити сильні сторони організації практик і запропонувати можливі шляхи їхнього вдосконалення.Результати анкетного опитування були представлені завідувачем кафедри, професором Леонідом Оршанським. Ці результати стануть основою для подальшого вдосконалення практичної підготовки майбутніх учителів технологій та інформатики, забезпечуючи її відповідність сучасним вимогам й очікуванням суспільства.

Галина Мельник, кандидатка пед. наук, доцентка, факультетська керівниця практик

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors