Проведення занять на ФІПП з дисципліни «Теорія та методика формування елементарних математичних уявлень» студентами спеціальності «Дошкільна освіта»

Цікаво та захопливо проходять заняття на факультеті історії, педагогіки та психології. Зокрема, студенти груп ДО-2327Б1 та ДО-2327Б2 в межах дисципліни «Теорія та методика формування елементарних математичних уявлень» (лекторка − доцентка кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Оксана Гевко) підготували креативні навчальні заняття для дітей дошкільного віку, які обговорювалися, модифікувалися та шліфувалися в рамах семінарського заняття шляхом спільної роботи з одногрупниками.

Анна Несплякпідготувала заняття «В гостях у зайчика», де «дошкільники» (у даному випадку самі студенти цієї групи) ознайомлювалися із геометричними формами, величиною, кольором фігур; порівнювали та підраховували кількість фігур; подорожували із сонечком та відшукували йому промінці (довші та коротші); будували зайчику хатинку із геометричних фігур.

З арифметичними задачами ознайомила присутніх Уляна  Монастирська, зокрема, найцікавішими виявилися ігри-задачі «Чарівні мішечки з цифрами», «Гра з паличками», «Камінці у скриньці», «Прищіпки на мотузці», «Гудзики в коробці», казочка-задача «Як Лисичка вчилася».

Катерина Михайлечкозаінтригувала присутніх незвичайною подорожжю у «Геометричне містечко», познайомила із казковими героями – геометричними фігурами, навіть розповіла цікаву казку про них. «Діти» навчалися рахувати не тільки самі геометричні фігури, а також їх сторони, кути, порівнювати та спів ставляти їх, «розселяли» фігури у геометричних будиночках, відгадували за картинкою на яку фігуру вона схожа, а також грали у цікаві ігри: «Безкутна вулиця», «Домалюй».

Заняття із формування часових уявлень та орієнтування в часі для старших дошкільників провела Олеся Полиняк. Вона продемонструвала різні види годинників, використовуючи під час своєї розповіді загадки, приказки; пояснювала, як плине час; який час показує годинна, хвилинна, секундна стрілка, швидкість руху кожної з них;  навчала визначати час, під час виконання певної роботи (складати геометричні фігури з паличок, з камінчиків); провела ігри «Котра година», «Що робить наш казковий герой –Петрик о певній годині»; стимулювала «дітей» цінувати свій час.

Яна Копильчакпідготувала цікавий роздатковий матеріал та провела із студентами дидактичну гру «День, ніч», завдяки чому «дошкільнята» могли: розрізняти та називати відрізки доби (ранок, обід, вечір, ніч), розглядаючи підготовлені малюнки, розповідати, який вид діяльності відбувається у певну частину доби; проведення різних свят, традицій та звичаїв у певну пору року (Різдвяний вертеп, Свято матері тощо).

Із використанням елементів народної математики для старших дошкільників ознайомила Іванна Лисаку занятті «Подорож у країну народної математики», де «діти» мали можливість вправлятися у кількісній та парній лічбі, у вимірюванні речовин народними мірками; згадували казки, приказки, загадки, у яких зустрічаються числа; використовували народні мірки у «підгодівлі домашньої птиці та  інших тварин»; визначали, на скільки вистачить їжі; «заготовляли овочі на зиму».

Заняття «Фігурки навколо нас» провела Соломія Кордіяка(гр. Б1). Студенти під її керівництвом знаходити зображення на картинках, в аудиторії предмети, які схожі на певну геометричну фігуру; грали гру «Хто швидше підійде до названої фігури», а також відгадували фігурки, які по черзі витягували з коробки.

Під час кожного із занять студенти проводили адаптивні, відпочинкові, лічильні, інформаційні фізкультхвилинки, гімнастику-ігри тощо (як і належить дітям дошкільного віку з зміни діяльності та емоційного розслаблення).

Після кожного студентського заняття ми спільно проводимо рефлексію, виявляючи як сильні, так і слабкі сторони, а також ініціюємо пошук шляхів для подальшого вдосконалення та збагачення кожної проведеного заняття чи активності.

Оксана Гевко, доцентка кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors