Педагогічна практика як важливий етап професійного становлення та ефективний метод профорієнтації

На факультеті історії, педагогіки та психології 24 березня 2005 року була проведена підсумкова конференція з питань проходження педагогічної практики студентами четвертого курсу першого бакалаврського рівня спеціальності «Історія». Цього семестру педагогічну практику студенти проходили з 27 січня по 7 березня у 5-11 класах. Освітній процес у закладах загальної середньої освіти здійснювався в основному офлайн-режимі, і два тижні в режимі онлайн (у зв’язку з карантинними обмеженнями).

Здобувачі вищої освіти підкреслили, що з метою формування в учнів позитивної мотивації до навчання та подолання проблем із дисципліною під час проведення занять систематично застосовували ігрові та інтерактивні методи, зокрема інтерактивну вправу «Мікрофон», гру «Дешифрувальник», квест «Залізничне Депо». Особливу цікавість в учнів викликали інтерактивні ігри-вікторини, організовані за допомогою онлайн-ресурсів, зокрема kahoot.com. і застосування під час уроків мультимедійних презентацій, віртуальних екскурсій за допомогою програми mozaBook та інтерактивної дошки. Практиканти пропонували для школярів і нестандартні творчі завдання, пов’язані з трактуванням і створенням мемів, плакатів та коміксів на історичні теми. Практиканти переймали досвід вчителів про використання можливостей штучного інтелекту на уроках історії, зокрема для створення реконструкцій життя людей доби палеоліту.

Під час захисту педагогічної практики студенти відзначили, що провели цікаві та змістовні виховні й позакласні заходи, зокрема «Небесна сотня – ангели майдану»; «24 лютого: три чи одинадцять років війни?»; «День гідності та свободи», «День єднання», інтелектуальна гра «Стежками історії», майстер-клас «До дня Святого Валентина»; лекції-дискусії «Булінг у школі: як його зупинити?», «Права людини і права дитини», тощо. Василь Ростоцький провів інтерактивний телеміст з учнями Миколаївської області на тему «Що об’єднує і що розділяє українців на Сході і Заході країни?». Варто зауважити, що студенти провели і профорієнтаційні заходи для учнів дев’ятих-одинадцятих класів. Степан Фарима запронував, щоб на сайті нашого університету для абітурієнтів була чітка інформація про вагові коефіцієнти предметів на різні спеціальності. У формі цікавих та якісних презентацій представляли звіт про проходження педагогічної практики Оля Клиса, Василь Ростоцький, Вікторія Вайдич, Вікторія Кушнір, Степан Фарима, Мар’ян Юсип, Руслан Жукевич, Андрій Веклюк, Анастасія Сітасанова, Андрій Андриц та інш.

Прикметно, що після проходження педагогічної практики Вікторія Вайдич залишилася працювати вчителем історії та правознавства у Свалявському закладі загальної середньої освіти №2. Схвальні відзиви та слова подяки про наших студентів-практикантів прозвучали від учнів. Про це свідчать численні письмові та усні висловлювання школярів, зафіксовані студентами. Один з найяскравіших, – про Олю Клису: «Ви така ідеальна як «Самостійна Україна» Міхновського!»

Позитивно відгукнулись про наших студентів під час конференції методисти, зокрема В. І. Ільницький, С. Я. Біла, О.О. Горбачик, О. Є. Проць, Г. З. Гриценко, О. В. Медвідь. Наприкінці заходу факультетський керівник педагогічної практики С. Я Біла подякувала студентам за належне ставлення студентів до проходження педагогічної практики і проведену профорієнтаційну роботу.

Світлана Біла, доцентка кафедри всесвітньої історії та спеціальних історичних дисциплін

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors