5 березня відбулося обговорення проєкту освітньо-професійної програми «Образотворче мистецтво» (2025 р.) першого (бакалаврського) РВО за спеціальністю «В4 Образотворче мистецтво та реставрація» галузі знань «В Культура, мистецтво та гуманітарні науки». В обговоренні взяли участь: Михайло Сидор (керівник робочої групи, гарант ОПП); Галина Савчин, Оксана Петрів, Тетяна Білан (члени робочої групи ОПП); Валентина Дротенко, Жанна Ясеницька (викладачі навчальних дисциплін спеціальності); Любомир Мартинів (гарант ОПП «Хореографія» першого (бакалаврського) РВО спеціальності «В6 Перформативні мистецтва», стейкхолдер ОПП «Образотворче мистецтво» ДДПУ ім. Івана Франка (далі особи, які є стейкхолдерами обговорюваної ОПП, зазначені як «стейкхолдер ОПП»)), інші запрошені учасники. Це, зокрема: викладачі та методисти образотворчих дисциплін КЗ ЛОР «Самбірський фаховий педагогічний коледж ім. Івана Филипчака» (Галина Мількович (голова циклової комісії образотворчого мистецтва коледжу, стейкхолдер ОПП), Людмила Заріцька (стейкхолдер ОПП), Марія Гапак, Тетяна Мудра, Дмитро Сокальський); Дрогобицького механіко-технологічного коледжу (Василь Ткач (голова циклової комісії мистецьких дисциплін коледжу, стейкхолдер ОПП), Наталія Дума (стейкхолдер ОПП), Мар’яна Мирошниченко, Назар Ткач); викладачі Дрогобицької дитячої художньої школи (Вікторія Басараб (завуч школи, стейкхолдер ОПП), Стефанія Боянівська, Оксана Крижанівська, Оксана Самбірська, Вікторія Семчишак, Софія Сергієнко); керівник гуртка «Розпис на склі» Будинку науково-технічної творчості учнівської молоді м. Дрогобич, стейкхолдер ОПП Соломія Сергієнко. Долучилися до обговорення ОПП і студенти факультету початкової освіти та мистецтва, здобувачі цієї спеціальностіза першим (бакалаврським) РВО, зокрема: Олександра Вороніна, Володимир Гром, Марія Козак, Маркіян Місяць, Вікторія Штука (2 курс); Ірина Олійник (стейкхолдер ОПП) (3 курс); Юлія Мосійчук, Вероніка Мотуз (4 курс).
Керівником і членами робочої групи освітньої програми було зазначено, що освітньо-професійна програма 2025 р. зазнала певних коректувань, зокрема у назві (відповідно до запроваджених МОН України змін до переліку галузей знань і спеціальностей в рамках підготовки здобувачів вищої освіти, постанова Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2024 р. № 1021), урозділі «Профіль освітньої програми», його четвертій частині «Придатність випускників до працевлаштування і подальшого навчання», також у структурі компонентів. Інші зміни стосувалися безпосереднього укладання ОПП згідно «Положення про освітні програми першого (бакалаврського) та другого (магістерського) РВО у ДДПУ ім. Івана Франка», затвердженого вченою радою університету 26 грудня 2024 р. (протокол № 13) та введеного в дію наказом ректора університету (№ 506) від 27 грудня 2024 р. Доцент Михайло Сидор висвітлив ключові позиції цього «Положення…», згідно яких укладений проєкт цієї програми, окреслив і проаналізував наявні у проєкті зміни відносно освітньої програми попереднього року, формулювання оновлених пунктів, обґрунтував їх об’єктивність та доцільність. Доцентка Оксана Петрів акцентувала на доцільності регулярного моніторингу освітньо-професійних програм, значимості їх удосконалення, доведення до відповідності тенденціям і вимогам сучасного навчального процесу у вищій освіті, запитам суспільства щодо отримання висококваліфікованих та високоерудованих працівників, здатних успішно вирішувати всякі професійні та життєві проблеми. Доцентка Валентина Дротенко зауважила на важливості дотримання студентами принципу неприпустимості корупції, всяких інших видів недоброчесності, актуалізації проблеми їх сумлінного ставлення до навчання,до особистісного розвитку, що в цілому передбачено універсальними та спеціальними компетентностями освітньої програми. Людмила Заріцька відзначила дієвість освітніх програм, за якими навчаються майбутні митці, їхню спроможність забезпечити належну підготовку відповідних професіоналів і на теоретичному, і на практичному рівнях. Василь Ткач також торкнувся важливої сторониобговорюваної освітньої програми – зосередженості здобувачів цієї спеціальності на базисах їх мистецького формування, на моральних цінностях професійної та соціальної діяльності, реалізації розвитку їх творчої особистості через призму глибокого пізнання культури рідного народу, його національних, духовних, державотвірних наративів. Вобговоренні проєкту цієї освітньої програми активними були й студенти. Володимир Гром зокрема зауважив, що здобуваючи фах художника за такою освітньою програмою, студенти матимуть можливість не лише повноцінно оволодівати теорією і практикою різних видів образотворчого мистецтва, а й формувати та збагачувати свій художньо-творчий потенціал, виховувати в собі митця-патріота, поціновувача і сподвижника усього того, що формує і виражає наш український поступ, нашу національну ідею, віру у велич і силу нашого незламного духу.
Михайло Сидор, керівник робочої групи, гарант ОПП





