В ІТ-галузі дані швидко нагромаджуються, інструменти швидко змінюються і вдосконалюються, а різноманітність професійних спрямувань така широка, що кожен може знайти використання своїм талантам.
Як університету зі своїми освітніми програмами встигати за змінами у галузі? Що і як потрібно вивчати? Як підготувати студента до майбутньої діяльності? Як підготувати вчителя інформатики та ІТ-спеціаліста, щоб він міг виявити схильності учня і ще зі школи готував його до роботи в ІТ?
На ці та інші питання шукали відповіді учасники зустрічі, яка відбулася 24 квітня на кафедрі фізики та інформаційних систем ФФМЕІТ. Ініціатори зустрічі – гаранти освітніх програм Середня освіта (Інформатика, математика) для бакалаврів та Середня освіта (Інформатика) для магістрів – доценти Оксана Сікора та Тарас Кобильник, а також Комп’ютерні науки для бакалаврів і Комп’ютерні науки для магістрів – доцент Дмитро Карпин та професор Ігор Столярчук запросили до розмови практикуючих фахівців ІТ-галузі.
Молоді люди, які зовсім недавно самі сиділи за університетськими партами, а нині вже мають стаж від 4 до 10 років роботи у галузі, щедро ділилися своїми рекомендаціями. У підсумку учасники зустрічі дійшли висновку, що університет повинен давати не тільки певну базу знань, але й логіку процесів і вміння вчитися та розвивати скіли самостійно. Попри професійні знання об’єктно-орієнтованого програмування, C#, JavaScript, баз даних доводиться опановувати потрібні для роботи фреймворки та інші інструменти, які визначають особливості профспрямування у ІТ. І якщо для “hardskills” є спеціяльні курси, які організовують у більшості великих ІТ-компаній, то знання англійської мови хоча б на рівні В1 є обов’язковим вже при прийнятті на роботу. Вміння працювати у команді не перевіряють на співбесіді, але вони важливі, – зауважили учасники зустрічі. Це спрощує подальшу роботу, коли учасники команди не тільки знають, що треба робити, але і чому, вміють ставити правильні запитання і формулювати завдання. Перевагою при вході у галузь буде не стільки наявність диплому, як власне портфоліо робіт чи проєктів.
Тому загальною рекомендацією гостей для університету було: готувати студентів до проєктної роботи в командах, стимулювати вивчення англійської мови та інновацій у галузі. Штучний інтелект, який зараз активно “вчиться”, може бути добрим інструментом лише у руках досвідченого фахівця, який вміє його “озадачити” і контролювати.
Гаранти освітніх програм з інформатики доценти Оксана Сікора та Тарас Кобильник та Комп’ютерних наук доцент Дмитро Карпин та професор Ігор Столярчук подякували гостям і висловили надію, що ця зустріч – не остання і вплине на позитивні зміни у плані навчання майбутніх та нинішніх студентів спеціальності Середня освіта (Інформатика) та Комп’ютерні науки.









