У Дрогобицькому державному педагогічному університеті імені Івана Франка 25 жовтня відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Якість підготовки вихователів закладів дошкільної освіти: виклики сьогодення». Науковий захід об’єднав більше 170 провідних фахівців у галузі дошкільної освіти з 10-ти країн. Модератори конференції: проф. Ореста Карпенко, проф. Вільфрід Смідт. З вітальним словом до учасників звернувся проректор з науково-педагогічної роботи, міжнародних зв’язків та інформаційної діяльності Ігор Гриник. З пленарними доповідями виступили: Prof. Tefera Belay, PhD Zelalem Wondimu Kitaw (Ефіопія), Prof. Margalit Ziv, Prof. Yair Ziv (Ізраїль), Dr. Samantha Kriger, Dr. Amy Sarah Padayachee (Південний Африка), Ally Connelly (Великобританія), Prof. Tim Rohrmann (Німеччина), Prof. Wilfried Smidt, Dr. Eva Pölzl-Stefanec, Dr. Simone Breit, Mag. Monika Hofer-Rybar (Австрія); PhD Barbora Loudova Stralczynska (Чехія), Ass. Prof. Ingrid Midteide Løkken (Норвегія), Dr. Olga Wysłowska (Польща), Prof. Oresta Karpenko, Solomiia Bojkovych (Україна).
У доповідях представлено результати досліджень та практичні рекомендації щодо розробки ефективних стратегій професійної підготовки вихователів, спрямованих на підвищення їхньої компетентності в умовах війни та забезпечення високої якості освітніх послуг для дітей дошкільного віку. Особливу увагу приділено ролі ціннісних орієнтацій у формуванні професійної ідентичності вихователів та можливостям використання сучасних технологій в освітньому процесі. Доповідачі зосередили увагу на актуальній проблемі забезпечення якісної освіти та виховання дітей дошкільного віку під час воєнний дій (Ефіопія, Ізраїль, Україна та Південна Африка). Особливу увагу було сконцентровано на впливі збройних конфліктів на когнітивний, соціо-емоційний та фізичний розвиток дітей дошкільного віку. Учасники конференції обмінялися досвідом впровадження інноваційних програм раннього розвитку, спрямованих на створення безпечного освітнього середовища для дітей у зонах конфлікту (Польща та Ефіопія). Особливу увагу було приділено питанням інклюзивної освіти в Австрії, підготовці майбутніх вихователів до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами у Чехії та використанню цифрових технологій для розвитку лідерських якостей педагогів у Норвегії.
Організаційний комітет висловлює щиру подяку співорганізаторам конференції: Полтавському національному педагогічному університету імені В.Г. Короленка, Центральноукраїнському державному університету імені Володимира Винниченка, Тернопільському національному педагогічному університету імені Володимира Гнатюка, Хмельницькій гуманітарно-педагогічній академії, а також Центру українсько-європейського наукового співробітництва за інформаційну підтримку. Особливу вдячність висловлюємо іноземним партнерам, таким як: Інсбруцький університет (Австрія), Аддис-Абебський університет (Ефіопія), Академічний коледж освіти імені Кея (Ізраїль), Університет прикладних наук і мистецтв HAWK (Німеччина), Технологічний університет Капського півострова (Південна Африка), Університет Західної Шотландії, Карловий університет (Чехія), Університет Марії Кюрі-Склодовської в Любліні (Польща).
Учасники конференції підкреслили важливість наукової співпраці між дослідницькими інститутами різних країн, висловили пропозиції щодо проведення спільних досліджень у галузі дошкільної освіти.















