У четвер, 13 лютого, відбулася важлива онлайн-зустріч, присвячена актуальним проблемам технологічної освіти. У заході взяли участь понад 100 науковців і вчителів-практиків із різних регіонів України, які обговорили ключові виклики та перспективи розвитку цієї освітньої галузі.
Ініціатором науково-практичного семінару виступила «Всеукраїнська асоціація наукових і практичних працівників технологічної освіти» (голова – доктор педагогічних наук, професор Олександр Коберник). Основна увага була приділена аналізу модельних навчальних програм з предмета «Технології» для 5–9 класів закладів загальної середньої освіти.
Три модельні навчальні програми презентували її розробники, представники авторських колективів – Ірина Ходзинська (учитель технологій вищої категорії, учитель-методист, співавтор низки програм і підручників із трудового навчання), Андрій Терещук (доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри технологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини) та Василь Туташинський (кандидат педагогічних наук, завідувач відділу технологічної освіти Інституту педагогіки НАПН України).
Від Дрогобицького педагогічного університету імені Івана Франка у заході взяли участь завідувач (доктор педагогічних наук, професор Леонід Оршанський) та методисти кафедри технологічної та професійної освіти (кандидати педагогічних наук, доценти Мирослав Пагута та Галина Мельник).
У жвавих дискусіях активну участь взяли представники закладів вищої, фахової передвищої та загальної середньої освіти з різних регіонів України, які висловили побажання щодо подальшого удосконалення навчальних програм для школи, приведення їх у відповідність до сучасних вимог та європейських стандартів. Зокрема, учасники обговорили важливість оновлення змісту навчальних матеріалів із урахуванням сучасних тенденцій розвитку науки й техніки, а також підкреслили значення співпраці між школами і вишами. Окрему увагу приділили підготовці вчителів технологій, зокрема їхньому професійному розвитку, підвищенню кваліфікації та впровадженню новітніх методик навчання у проєкції реалізації ідей Нової української школи.
За підсумками зустрічі було ухвалено рекомендації щодо подальшого вдосконалення модельних навчальних програм, покращення методичного забезпечення викладання шкільного предмета «Технології», а також підкреслено важливість якісної підготовки нової генерації вчителів технологій. Очікується, що результати обговорення та ухвалені пропозиції сприятимуть розвитку технологічної освіти в Україні та її гармонізації з європейськими стандартами.
Леонід Оршанський, професор, завідувач кафедри технологічної та професійної освіти







