Настановна нарада з педагогічної та науково-педагогічної практик на кафедрі технологічної та професійної освіти

Виробнича (педагогічна) практика у системі вищої педагогічної освіти є ключовим елементом професійної підготовки студентів до майбутньої діяльності. Вона включає реалізацію освітнього процесу у закладах загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, організацію навчальної та позакласної роботи з учнями, виконання методичної роботи, а також розвиток практичних педагогічних умінь і навичок.Настановна нарада є ключовим етапом підготовки студентів до проходження педагогічної практики. На цьому заході розглядаються основні завдання, умови організації, а також критерії оцінювання практичної діяльності. До участі у нараді запрошуються завідувач кафедри, керівники-методисти від фахових кафедр і студенти.

22 січня для студентів-бакалаврів, які здобувають вищу освіту за спеціальністю 014 «Середня освіта (Трудове навчання та технології)» (група ТТІ-2125Б) та спеціальністю 015 «Професійна освіта (Транспорт)» (групи ПТ-2125Б, ПТ-2225Б), було проведено настановну нараду щодо проходження виробничої (педагогічної) практики у відповідних закладах освіти в режимі zoom-конференції, оскільки студенти ще перебувають на канікулах.

Більшість студентів-бакалаврів проходять практику в провідних закладах загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, які забезпечують належні матеріально-технічні та навчально-методичні умови для організації занять і позаурочної діяльності. Зазвичай студентів направляють до закладів, де вони мають можливість перейняти цінний досвід роботи від найкращих учителів і інженерно-педагогічних працівників.

Завідувач кафедри, професор Леонід Оршанський наголосив, що на заняттях з фахових методик студенти опановують навички складання планів уроків, розробки конспектів, створення відповідного наочного матеріалу, моделювання фрагментів занять і використання цікавих методичних прийомів. Тепер вони матимуть змогу застосувати всі набуті знання та вміння в сучасних освітніх реаліях.

Факультетський керівник практики  доцентка Галина Мельник детально розповіла про особливості проходження практики студентами обох спеціальностей, надала характеристику видів звітної документації та висвітлила вимоги до їх оформлення. Керівники-методисти Іван Нищак, Мирослав Пагута та Галина Ліщинська-Кравець акцентували увагу на специфіці проходження практики, враховуючи спеціалізацію фахової підготовки студентів.

Водночас в нараді взяли участь 4 аспіранти 2-го курсу, які проходитимуть науково-педагогічну практику на кафедрі технологічної та професійної освіти. Слід наголосити, що науково-педагогічна практика є невід’ємною складовою підготовки здобувачів ступеня доктора філософії, яка спрямована на формування у аспірантів професійних компетентностей, необхідних для проведення навчальної, методичної та науково-дослідної роботи у закладах вищої освіти. Під час цієї практики аспіранти повинні засвоїти основи організації освітнього процесу на кафедрі, продемонструвати здатність викладати навчальний матеріал зрозуміло й ефективно, вміти розробляти комплект методичних матеріалів і підготувати звіт про виконану роботу з відображенням набутих практичних знань і навичок.

Завідувач кафедри професор Леонід Оршанський наголосив, що науково-педагогічна практика проводиться під керівництвом наукових керівників аспірантів і викладачів кафедри, а її результатами є не лише звітна документація, а й розвиток педагогічного потенціалу аспірантів для подальшої діяльності у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти.

Студенти й аспіранти уважно занотовували представлену інформацію та ставили уточнювальні запитання. Загалом нарада пройшла у конструктивній атмосфері, сповненій доброзичливості та взаєморозуміння.

Галина Мельник, доцентка, факультетський керівник практики

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors