Міжнародна науково-практична конференція «Народно-інструментальне мистецтво на зламі ХХ – ХХІ століть»

2 грудня 2022 року кафедра музично-теоретичних дисциплін та інструментальної підготовки провела XVI Міжнародну науково-практичну конференцію «Народно-інструментальне мистецтво на зламі ХХ – ХХІ століть», яка внесена до плану роботи Міністерства освіти і науки України на 2022 рік.

Співорганізатор наукового форуму – факультет музичного мистецтва Академії мистецтв у Банській Бистриці (Словаччина). Цьогорічна конференція об’єднала науковців, викладачів початкової мистецької, фахової передвищої та вищої освіти, аспірантів і магістрантів з України, Словаччини, Латвії. Конференція відбувалася в межах курсів підвищення кваліфікації зі спеціальності 025 «Музичне мистецтво», які вдруге проводять спільно із Центром післядипломної освіти та доуніверситетської підготовки Дрогобицького університету.

На пленарному засіданні виступила завідувачка кафедри музично-теоретичних та академічних предметів факультету музичного мистецтва Академії мистецтв у Банській Бистриці (Словаччина) докторка філософії Єва Мішковічова із повідомленням про фестивальні традиції Банської Бистриці.

Нові пошуки у сфері творчого універсалізму Гната Хоткевича на шляху академізації бандури розкрила завідувачка кафедри музичної україністики та народно-інструментального мистецтва професорка Прикарпатського національного університету ім. В. Стефаника Віолетта Дутчак.

Продовжила бандурну тематику у напрямі творчості М. Лисенка як компонента бандурного репертуару магістрантка кафедри музичної україністики та народно-інструментального виконавства Прикарпатського національного університету ім. В. Стефаника Марія Вислюк.

Горизонти колективного музикування як чинника формування ідентичності громадянина України на прикладі власного досвіду роботи з оркестром народних інструментів представила викладачка-методистка Черкаської дитячої музичної школи № 3 Алла Колесник.

Нові обрії тайм-менеджменту в контексті організації самостійної роботи студента-інструменталіста запропонувала доцентка кафедри інструментально-виконавської майстерності Київського університету імені Бориса Грінченка Маргарита Малахова.

Трансформації баянного мистецтва на зламі століть у сфері жанрово-стильової адаптації на прикладі творчості В. Рунчака слухачі почерпнули від аспіранта кафедри народних інструментів України Харківського національного університету мистецтв ім. І. Котляревського Максима Мельниченка.

Своїми напрацюваннями у галузі побутування домри/кобзи на території України поділилася викладачка-методистка Київської дитячої школи мистецтв № 6 ім. Г. Жуковського Марина Дмитренко.

Стильові моделювання європейської фортепіанної музики у процесі використання творчого методу імпресіонізму уніфікувала у своєму виступі асистентка кафедри музичного мистецтва факультету культури і мистецтв Львівського національного університету ім. І. Франка Тетяна Сидорець.

Друга частина конференції була спрямована на творчо-методичну складову. Відбулася зустріч із заслуженим працівником культури України, викладачкою-методисткою Львівської музичної школи № 1 ім. А. Кос-Анатольського, випускницею музично-педагогічного факультету Дрогобицького університету, композиторкою, бандуристкою Ольгою Вільгуцькою.

Лекція-практикум на тему «Гітарна творчість для дітей Михайла Вігули» на прикладі вихованців власного класу гітари провела випускниця магістратури інституту музичного мистецтва Дрогобицького університету, викладачка вищої категорії Остерської мистецької школи Галина Орищенко. Блискучий майстер-клас на прикладі авторської музики із учнями Г. Орищенко провів гітарист-віртуоз, педагог та композитора Михайло Вігула із м. Мішкольц (Угорщина).

Заключним акордом науково-творчого форуму стала творча зустріч із викладачем Стрітівського педагогічного коледжу кобзарського мистецтва, керівником оркестру народних інструментів «Святограй» і викладачем Дитячої школи мистецтв № 6 ім. Г. Жуковського, лауреатом Міжнародної літературно-мистецької премії імені Миколи Сингаївського та Міжнародної літературної премії імені Григорія Сковороди Віктором Дмитренком на тему «Колективне музикування: передумови створення колективів, принципи формування репертуару, особливості репетиційного процесу».

Щира подяка всім учасникам і гостям конференції, ректорату університету й деканату факультету початкової освіти та мистецтва, викладачам і концертмейстерам кафедри музично-теоретичних дисциплін та інструментальної підготовки, модераторові й координатору конференції доцентові Володимиру Салію.

Андрій ДУШНИЙ,

завідувач кафедри музично-теоретичних дисциплін та інструментальної підготовки

Вам буде цікаво