Методичні підходи до вивчення Java в старшій школі

На кафедрі фізики та інформаційних систем відбулося обговорення методичних аспектів навчання мови програмування Java у профільних класах старшої школи. Участь у дискусії взяли доценти кафедри Оксана Сікора, Тарас Кобильник, Тетяна Вдовичин, Володимир Жидик, Роман Пазюк та вчитель інформатики КЗ ЛОР «Обласний науковий ліцей» Роман Сосяк. Було коротко висвітлено значення Java як однієї з найбільш поширених мов програмування у світі, її роль у створенні мобільних застосунків, веб-рішень, корпоративних систем. Учитель наголосив на актуальності включення Java до профільного навчання старшокласників, адже це сприяє підготовці до ІТ- спеціальностей та участі в олімпіадах і хакатонах.

Під час обговорення було сформовано основні методичні підходи: поступове ускладнення матеріалу; відзначено, що у профільних класах найефективнішим є метод проєктів, зокрема розробка навчальних застосунків, ігор (типу «Вгадай число» чи «Змійка»), простих інженерних і фізичних моделей. Обговорили можливість використання Java у профільних STEM-напрямах: для моделювання фізичних процесів; для дослідження математичних моделей; для створення алгоритмів у проєктах з робототехніки; для візуалізації даних та експериментів.

Обговорення засвідчило, що навчання мови Java у профільних класах старшої школи повинно базуватися на: системності, практичності, інтеграції з іншими предметами, використанні сучасних цифрових інструментів, поєднанні теорії з проєктною діяльністю, створенні комфортного середовища для експериментування.

Учасники одностайно визнали, що використання Java як основної мови профільного навчання створює для учнів міцний фундамент, необхідний для подальшої ІТ-освіти та формування STEM-компетентностей.

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors