З метою популяризації академічної доброчесності протягом вересня Олег Кузик, заступник декана з питань навчальної та виховної роботи факультету фізики, математики, економіки та інноваційних технологій, провів ряд бесід зі студентами факультету на тему «Академічна доброчесність – запорука якісної освіти».
Бесіди були спрямовані на ознайомлення студентів з основними принципами дотримання норм академічної доброчесності у навчальній та науковій діяльності. Були обговорені питання: «Академічна культура як основа якості навчально-виховного процесу та провадження наукової роботи», «Поняття академічної доброчесності та основні види її порушення», «Дотримання академічної доброчесності учасниками освітнього процесу. Академічна відповідальність», «Університетська система забезпечення принципів академічної доброчесності», «Етичний кодекс учасників освітнього процесу» та ін. Особлива увага була приділена висвітленню причин порушення академічної доброчесності в українському освітянському просторі, розкриттю наслідків таких порушень та ознайомленню з різновидами академічної недоброчесності.
Зокрема, акцентувалася увага на академічному плагіаті та його видах, було розкрито значення цитування у наукових текстах та розглянуто культуру оформлення таких текстів у цілому. Студенти жваво обговорювали проблеми самоплагіату, фабрикації та фальсифікації даних, обману, списування. Також були проаналізовано методи та засоби запобігання порушенням академічної доброчесності. Крім того Олег Васильович ґрунтовно розглянув компетентності з академічної доброчесності, яких мають набути здобувачі вищої освіти.
Слайдова презентація добре унаочнила подану під час бесіди інформацію. Студентів було ознайомлено з «Положенням про академічну доброчесність у Дрогобицькому державному педагогічному університеті імені Івана Франка», оприлюдненим на сайті університету.
Під час бесід студенти поставили чимало запитань, щоб отримати більше інформації щодо практичних кроків дотримання етичних стандартів, забезпечення норм та вимог академічної доброчесності.
Підсумовуючи обговорені проблеми, учасники бесіди прийшли до спільного висновку, що сьогодні, в умовах підвищення рівня моральності, етичності та культури суспільства, як викладачі, так і студенти повинні докладати максимум зусиль для формування високої культури академічної доброчесності у навчанні, викладанні та наукових дослідженнях. Адже академічна доброчесність – це основа збереження та розвитку освіти й науки. Дотримання її принципів сприятиме також і зміцненню довіри до української системи освіти, інтеграції освіти України у світовий освітянський простір.








