Ця тема стала предметом обговорення і напрацювання пропозицій щодо втілення учасниками освітньої академії «Профільна освіта: візія розвитку співпраці академічних ліцеїв та закладів вищої освіти», яка відбулася 27 березня у Дрогобицькому державному педагогічному університеті імені Івана Франка.
Організатори академії: департамент освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації, Дрогобицький державний педагогічний університет. До участі у заході були запрошені керівники закладів загальної середньої освіти, які планують стати ліцеями, та представники Дрогобицького університету.
Відкриваючи академію директор департаменту освіти і науки ЛОДА Олег Паска, зокрема, зазначив:
-Спільно з громадами, з керівниками відділів освіти, директорами шкіл ми багато зробили, щоб сформувати мережу академічних ліцеїв. І це було щось неймовірне, коли у перший рік війни ми формували профільну мережу. І сьогодні наше завдання полягає в тому, щоб допомогти дітям обрати ті професії, у яких вони найкраще себе зреалізують. Система освіти повинна бути ефективною, щоб учні, які добре знають математику, обрали той заклад вищої освіти, де її найкраще викладають. Щоб дитина, яка хоче бути вчителем, не шукала інших доріг, а йшла у Дрогобицький педагогічний університет, бо тут високий рівень викладання і фахові викладачі. Наша мета – налагодити співпрацю між ліцеями та університетами, і ми ставимо завдання, щоб ця система запрацювати вже у вересні-жовтні цього року.
Ректорка Дрогобицького державного педагогічного університету, професорка Валентина Бодак розповіла учасникам академії про здобутки і напрацювання університету, зробивши акцент на готовності вишу стати суб’єктом формування профільної освіти.
-Наш університет посідає гідне місце в системі української освіти, черговий рік поспіль займаючи лідируючі позиції в рейтингу педагогічних закладів України. Згідно з Консолідованим рейтингом закладів вищої освіти України 2024 ДДПУ здобув третє місце серед педагогічних закладів. У рейтингу вишів за показниками Scopus серед педагогічних університетів – Франковий виш на другій сходинці декілька років поспіль. Дрогобицький університет – це єдиний педагогічний університет Львівщини – 70% вчителів області є його випускниками. Протягом 85 років своєї діяльності університет підготував близько 100 тисяч фахівців для міста, регіону та країни, наші випускники працюють в освіті, мистецькій сфері, на підприємствах, в державній службі, – зазначила Валентина Анатоліївна.
Ректорка також запропонувала такі напрями співпраці університету й академічних ліцеїв, як: співпраця на етапі формування профілів навчання ліцеїв у відповідних освітніх галузях; формуванні освітніх програм та ключових компетентностей до них, формування навчального плану; університету пропонує доступ до своїх ресурсів; професійне зростання педагогів, участь у спільних наукових проєктах, семінарах, тренінгах; участь учнів у наукових проєктах та дослідженнях; знайомство учнів з різними галузями науки і техніки через зустрічі із НПП; впровадження програм менторства для ліцеїстів.
У виступі ректорки Валентини Бодак йшлося і про міжнародні проєкти, які реалізуються університетом. Один з них – про здобуття мікрокваліфікацій для вчителів: це безкоштовне онлайн-навчання, яке вчителі зможуть проходити з отриманням міжнародних сертифікатів. Також у рамах гранту з кібербезпеки, а Дрогобицький педагогічний університет є одним з двох вишів в Україні, який отримав грант від Google.org , є можливість представникам університету провести курси з кібербезпеки для вчителів.
Презентаційну панель щодо можливостей університету в контексті співпраці з підготовки фахівців для академічних профільних ліцеїв модерував проректор з науково-педагогічної роботи та інформатизації, кандидат технічних наук, доцент Юрій Скварок. Про переваги навчання, спеціальності, наукову діяльність факультетів розповіли: Петро Мацьків, доктор філологічних наук, професор, декан факультету української та іноземної філології; Ігор Столярчук, доктор фізико-математичних наук, професор, декан факультету фізики, математики, економіки та інноваційних технологій; Микола Лук’янченко, доктор педагогічних наук, професор, декан факультету здоров’я та природничих наук; Орест Гук, доцент, кандидат педагогічних наук,декан факультету історії, педагогіки та психології; Іван Кутняк, кандидат філософських наук, доцент, декан факультету початкової освіти та мистецтва.
А панельну дискусію щодо підходів до вибору профілів в академічних ліцеях провела Маргарита Носкова, докторка педагогічних наук, доцентка кафедри педагогіки та інноваційної освіти, директорка центру інноваційних освітніх технологій Національного університету «Львівська політехніка». До участі у дискусії також долучилися заступники деканів факультетів: доцент, кандидат історичних наук Володимир Галик, доцент, кандидат педагогічних наук Олена Кравченко-Дзондза, доцент, кандидат педагогічних наук Роман Чопик, завідувач кафедри математики та економіки, доцент, кандидат педагогічних наук Тарас Війчук, завідувачка кафедри англійської мови та перекладу, доцентка, кандидатка педагогічних наук Юлія Талатай.
Підсумовуючи роботу освітньої конференції директор департаменту освіти і науки ЛОДА Олег Паска та ректорка Дрогобицького педагогічного університету Валентина Бодак подякували учасникам і висловили сподівання, що всім було цікаво обмінятися інформацією і такий досвід дасть поштовх для напрацювання механізмів формування профільної освіти у співпраці між вишами та закладами загальної середньої освіти.






































