Цифрові інструменти як засоби підвищення мотивації до вивчення історії

На факультеті історії, педагогіки та психології 11 листопада відбулася науково-практична конференція «Цифрові інструменти як засоби підвищення мотивації до вивчення історії». Організаторами заходу були деканат і кафедра всесвітньої історії та спеціальних історичних дисциплін.

У заході взяли участь викладачі, студенти, аспіранти факультету, а також вчителі та учні старших класів ліцею № 16 ім. Ю. Дрогобича і Бориславського ЗЗСО І-ІІІ ступенів №4 імені Стефана Коваліва. Приємно відзначити, що вчителями історії цих освітніх закладів є випускники нашого факультету, а саме Богдан Паньків – вчитель історії ліцею № 16 ім. Ю. Дрогобича та Лідія Мазурчак – вчителька історії та правознавства Бориславського ЗЗСО І-ІІІ ступенів №4 імені Стефана Коваліва.

З вітальним словом до усіх присутніх звернувся декан факультету Орест Гук, наголосивши у своїй доповіді на доцільності застосування цифрових технологій у навчанні дітей з особливими потребами. Декан побажав учасникам конференції плідної роботи та розповів учням про особливості та переваги навчання на факультеті історії, педагогіки та психології. До привітань учасників заходу доєдналися професор, завідувач кафедри всесвітньої історії та спеціальних історичних дисциплін Олег Петречко, доцент кафедри всесвітньої історії та спеціальних історичних дисциплін, заступник декана факультету Володимир Галик.

Модераторка конференції Світлана Біла відзначила, що оволодіння цифровими технологіями в умовах інформаційного суспільства вкрай необхідне сучасному освітянину. Застосування цифрових інструментів на уроках історії робить навчання цікавим, ефективним та сучасним. У своїй доповіді доцентки Світлана Біла і Галина Гриценко акцентували увагу на закордонному досвіді використання Штучного інтелекту в українській шкільній освіті. Вчителі історії Богдан Паньків та Лідія Мазурчак детально розповіли про можливості практичного застосування Штучного інтелекту при вивченні історії у закладах загальної середньої освіти, зокрема при пошуку інформації, реалізації формувального оцінювання учнів, застосуванні цифрового сторітелінгу.

Науково-практична конференція стала важливою платформою для обміну думками про ефективне застосування цифрових інструментів як засобів підвищення мотивації до вивчення історії. Цікавими та змістовними були доповіді-презентації учасників конференції, зокрема:«Застосування цифрових технологій при вивченні історії Стародавнього Риму» (Олег Петречко); «Використання цифрових інструментів при вивченні біографічних портретів визначних українських постатей на уроках історії: на прикладі Івана Франка» (Володимир Галик); «Психологічні аспекти формування позитивної мотивації до вивчення історії» (Андрій Зимянський);«Інтерактивні мапи та цифрові бази даних з питань палестинської проблеми» (Оксана Горбачик); «Соціальні медіа як інструмент для обговорення історичних подій» (Ігор Меренько); «Ігрові платформи та симуляції (наприклад, історичні реконструкції) як засіб для вивчення історії» (Володимир Ждань); «Роль цифрових інструментів у формуванні критичного мислення у процесі вивчення історії» (Дмитро Дриль); «Переваги використання штучного інтелекту у навчанні» (Вікторія Йосипенко); «Негативний вплив Штучного інтелекту на освіту» (Софія Притула); «ChatGPTв освіті: нові можливості» (Володимир Кушнір); «Методичні засади застосування онлайн сервісу HP5 на уроках історії» (Вікторія Вайдич); «Віртуальні екскурсії як одна з форм проведення уроків історії в школі» (Микола Мельник); «Інтерактивне ознайомлення з архітектурними пам’ятками за допомогою серії ігор Assassin’sCreed» (Андрій Веклюк, Руслан Жукевич); «Вивчення історії під час гри: Civilization V і VI» (Марʼян Юсип, Степан Фарима); «Відтворення битв Другої світової війни у грі Ageofhistory II» (Василь Ростоцький); «Меми та їх роль на уроках історії» (Анастасія Коновал); «Художні фільми про козацтво як засіб формування позитивної мотивації до навчання історії» (Вікторія Романова).

Прикметно, що після доповідей учасники конференції, ставили один одному запитання, які переростали у жваві дискусії. Модераторка заходу Світлана Біла подякувала усім присутнім за плідну співпрацю та підкреслила, що цифрові інструменти однозначно сприяють формуванню позитивної інформації до вивчення історії.

Світлана БІЛА та Галина ГРИЦЕНКО, доцентки кафедри всесвітньої історії та спеціальних історичних дисциплін

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors