Досвід практичної підготовки майбутніх ерготерапевтів: інтеграція творчої реабілітації та функціонального тестування

Сучасна система підготовки фахівців з ерготерапії вимагає гармонійного поєднання теоретичних знань із практичними навичками, що реалізується через участь студентів у реабілітаційних заходах різного спрямування. Кафедра фізичної терапії, ерготерапії та здоров’я систематично організовує для студентів можливості практичного застосування набутих компетенцій в умовах провідних реабілітаційних закладів України. 

Одним із таких прикладів стали заходи, що відбулися 31 жовтня у Трускавці у Міжнародній реабілітаційній клініці Козявкіна, яка відома своєю інноваційною системою інтенсивної нейрофізіологічної реабілітації. Студенти-ерготерапевти мали нагоду реалізувати комплексний підхід до професійної діяльності, поєднавши проведення творчого майстер-класу для дітей із проведенням науково-практичного семінару з оцінки фізичного стану засобами функціонального тестування.

Студенти-ерготерапевти разом із маленькими пацієнтами клініки взяли участьу творчому майстер-класі «День Гарбузика» – виготовлення осінніх декорацій у вигляді гарбузів. Підготовка до заходу включала розробку адаптованих шаблонів різного ступеня складності, підбір безпечних матеріалів та інструментів, планування послідовності етапів роботи з урахуванням різного рівня функціональних можливостей дітей.У заході взяли участь діти, віком від п’яти до п’ятнадцяти років із різними формами церебрального паралічу, затримкою психомоторного розвитку, іншими неврологічними порушеннями. Студенти працювали індивідуально або у парах із кожною дитиною, забезпечуючи персоналізований підхід та необхідний рівень підтримки. 

Важливим аспектом роботи було створення безбар’єрного середовища, де кожна дитина, незалежно від своїх обмежень, могла успішно виконати завдання та отримати задоволення від результату. Студенти демонстрували високий рівень професійних компетенцій, адаптуючи завдання до індивідуальних можливостей кожної дитини. 

Паралельно із проведенням творчого майстер-класу для дітей студенти-ерготерапевти взяли участьу науково-практичному семінарі: «Оцінка фізичного стану засобами функціонального тестування»,оскільки у практиці ерготерапії функціональне тестування використовується для об’єктивної оцінки вихідного стану пацієнта, визначення цілей реабілітації, планування індивідуальної програми втручання, моніторингу прогресу та оцінки ефективності проведених заходів. 

Поєднання у рамках одного навчального виїзду творчого майстер-класу для дітей та науково-практичного семінару з функціонального тестування не є випадковим, а відображає комплексний підхід кафедри до підготовки майбутніх фахівців. Ерготерапевт повинен володіти як емпатією, творчістю, вмінням встановлювати контакт із пацієнтами різного віку, так і науковим мисленням, здатністю до об’єктивної оцінки стану пацієнта, планування втручання на основі доказових даних.

Співпраця кафедри фізичної терапії, ерготерапіїта здоров’я з Міжнародною реабілітаційною клінікою Козявкіна має важливе значення для практичної підготовки студентів. Клініка надає можливість студентам познайомитися з роботою провідного реабілітаційного закладу, побачити сучасні методи реабілітації дітей із неврологічними порушеннями, працювати з реальними пацієнтами під супервізією досвідчених клінічних наставників, побачити, як різні фахівці працюють у команді, доповнюючи один одного, забезпечуючи всебічний підхід до реабілітації дитини. Це формує у майбутніх ерготерапевтів розуміння важливості міждисциплінарної взаємодії, вміння працювати у команді, поважати компетенції інших спеціалістів. Це безцінний досвід, який неможливо отримати лише у навчальній аудиторії. 

Важливою якістю виявилася професійна рефлексія, як здатність аналізувати власну діяльність, виявляти сильні сторони та області для покращення, вчитися на власному досвіді. Після завершення заходів студенти брали участь у дебрифінгу, де обговорювали, що вдалося, які виникали труднощі, що можна було зробити інакше, які нові знання та навички вони отримали. Така рефлексивна практика є основою професійного зростання та формування зрілого фахівця.

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors