Обговорення проєктів освітньо-професійних програм першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти за спеціальністю 014 Середня освіта (Мистецтво. Музичне мистецтво)

Сприятливе навчальне середовище, яке формує особистість педагога та його професійні компетентності, безумовно, пов’язане з якісним змістовим наповненням освітньо-професійних програм. Тому важливо систематично відстежувати їх динаміку. З цією метою 27 лютого 2025 року на факультеті початкової освіти та мистецтва було проведено онлайн-зустріч, яка стосувалася обговорення проєктів освітньо-професійних програм спеціальності 014 Середня освіта (Мистецтво. Музичне мистецтво) першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти.

Організаторами вебінару виступили гаранти − доценти Володимир Салій та Світлана Кишакевич, які зазначили, що кожна з представлених програм має свою специфіку та унікальність, а запропоновані навчальні дисципліни спрямовані на фахову (музичну) підготовку в галузі освіти. Завідувачка кафедри вокально-хорового, хореографічного та образотворчого мистецтва, професорка Ірина Бермес акцентувала увагу на сучасних вимогах до якості вищої освіти при розробці освітніх програм, а завідувач кафедри музично-теоретичних дисциплін та інструментальної підготовки, професор Андрій Душний наголосив, що перспективи розвитку пропонованих проєктів освітніх програм полягають у активізації міжнародного співробітництва та мобільності здобувачів вищої освіти.

Викладачі та студенти бакалаврату й магістратури також обговорили питання дотримання культури академічної доброчесності. Відповідна компетентність та програмний результат навчання внесені в обидва проєкти ОПП.

Слушними були побажання рецензентів освітніх програм, а саме: доктора педагогічних наук, професора, професора кафедри теорії та методики музичної освіти, хорового співу і диригування Українського державного університету імені Михайла Драгоманова Сергія Горбенка; кандидата мистецтвознавства, директора комунального закладу Львівської обласної ради «Дрогобицький музичний фаховий коледж імені Василя Барвінського Юрія Чумака, старшого вчителя вищої кваліфікаційної категорії середньої загальноосвітньої школи №3 Трускавецької міської ради Львівської області Михайла Стеця.

Підтримали освітню дискусію стейкхолдери та вчителі музичного мистецтва. Серед них: директор начально-виховного комплексу «Середня загальноосвітня школа №2-гімназія» міста Трускавця Львівської області Роман Гудзеляк, вчитель-методист ліцею №4 імені Лесі Українки Дрогобицької міської ради Львівської області Наталія Антоник, вчитель вищої кваліфікаційної категорії середньої загальноосвітньої школи №3 Трускавецької міської ради Львівської області Іванна Родіонова, вчителька Дережицької гімназії Дрогобицької міської ради Львівської області Олена Савка.

Свої пропозиції щодо укладання поданих проєктів озвучили доцентки Галина Стець та Ірина Матійчин, а також студенти, залучені до обговорення . Відтак студент магістратури Тарас Андреєв висловив побажання, щоб на другому (магістерському) рівні вищої освіти вивчення профілюючих дисциплін продовжувалося не на вибірковій основі (наприклад «Хорове диригування» або «Естрадний спів»), а входило до обов’язкового блоку з акцентом на методичну підготовку, оскільки саме системне й поглиблене опанування методик викладання є запорукою професійної готовності майбутніх учителів музичного мистецтва до роботи в закладах загальної середньої освіти. А студентка першого курсу бакалаврату Ольга Желіховська запропонувала не переривати вивчення дисципліни «Інструментальна підготовка» (далі «Основний музичний інструмент») на другому році навчання, оскільки послідовність та системність у формуванні інструментальних навичок є необхідною умовою для професійного становлення та досягнення високого рівня виконавської майстерності педагога.

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors