Меню

«

»

КАФЕДРА НАРОДНИХ МУЗИЧНИХ ІНСТРУМЕНТІВ ТА ВОКАЛУ СПІЛЬНО З ЦЕНТРОМ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ТА ДОУНІВЕРСИТЕТСЬКОЇ ПІДГОТОВКИ ПРОВЕЛИ КУРСИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО»

З 30 травня до 10 червня 2022 року в Центрі післядипломної освіти та доуніверситетської підготовки (директор ЦПОДП – доцент Світлана Гірняк) за ініціативи та сприяння кафедри народних музичних інструментів та вокалу (завідувач кафедри – доцент Андрій Душний) нашого університету, а також активної участі Факультету музичного мистецтва Академії мистецтв у Банській Бистриці (Словаччина, декан факультету – доцент Петер Шпілак) були проведені курси підвищення кваліфікації (з міжнародною участю) педагогічних / науково-педагогічних працівників за спеціальністю «Музичне мистецтво» на тему «Академічні музичні інструменти в контексті національного та міжнародного соціокультурного простору».

Учасниками курсів були викладачі початкової мистецької освіти, фахової перед вищої та вищої освіти навчальних закладів України. Курси проводились на платформі ZOOM, а також у форматі прямої онлайн-трансляції з кафедри народних музичних інструментів та вокалу, де проводились майстер-класи і концерти.

Відкрила мистецький форум ректор професор Валентина Бодак. Із вітальними адресами до учасників звернулися міжнародні партнери творчих проєктів кафедри-організатора: президент «Confédération Mondiale de l’Accordéon» Фредерік Дешамп (Франція); директор Британського коледжу акордеоністів, віце-президента «Confédération Mondiale de l’Accordéon» Раймонд Боделл і секретар СМА Анна Боделл (Велика Британія); вчитель-експерт Гімназії мистецтв ім. С. Сондецкісa, організатор міжнародного конкурсу-фестивалю акордеоністів «Linksmasis akordeonas» Маріте Маркевічєне (м. Шяуляй, Литва); віце-президента Міжнародної асоціації музичних шкіл «Con Anima», директор Краславської музичної та художньої школи, директор міжнародного конкурсу акордеоністів «Concord of Sounds» Сподріс Качанс (м. Краславськ, Латвія).

Курси мали декілька складових: лекційний контент, конференцію, майстер-класи, презентації, творчі зустрічі, авторські концерти.

Слухачі курсів мали змогу почути лекторів з різних куточків України, зокрема були запрошені: професор Прикарпатського національного університету ім. В. Стефаника Віолетта Дутчак («Провідні тенденції розвитку народно-інструментальної освіти в Україні, країнах української еміграції, країнах Західної Європи в ХХ – ХХІ столітті: історичні паралелі та особливості»); професор Харківської державної академії культури Андрій Сташевський («Жанрово-стильові аспекти розвитку української баянної музики кінця 1940-х – початку 1970-х років»); художній керівник Академічного інструментального ансамблю «Високий замок» Львівської національної філармонії ім. М. Скорика Андрій Яцків («Українська поздовжня флейта. Виконавська полістилістика»); директор Львівської музичної школи № 6 ім. Б-Ю. Янівського, викладач-методист Богдан Ховзун («Освітній процес у мистецькій школі: управління, взаємодія, оцінка якості; типові навчальні програми; особистість викладача в реалізації дистанційної форми навчання на прикладі Львівської музичної школи № 6 імені Богдана-Юрія Янівського») тощо.

Під час курсів лекції проводили також викладачі кафедри народних музичних інструментів та вокалу Дрогобицького університету: доценти Володимир Салій («Сутність та зміст художніх образів, їх специфіка у мистецтві музики»), Валерій Шафета («Творчість композиторів Львівщини для виконавських колективів за участі баяна-акордеона»), Наталія Сторонська («Сучасні композитори Дрогобиччини на варті мистецького фронту України на прикладі творчості Володимира Салія», «Подолання мовного бар’єру засобами музичного мистецтва»), Андрій Душний («Елементарна композиторська творчість як засіб мистецького розвитку музиканта»).

Міжнародну лекторську мистецьку спільноту представляли: завідувач відділу акордеону Нововільнянської музичної школи м. Вільнюс (Литва) Олена Березіна («Робота з ансамблем: теорія, практика, перспективи»); лектор факультету музичного мистецтва Академії мистецтв у Банській Бистриці (Словаччина) Марія Стреначікова, переклад Ігоря Влаха («Словацька акордеонна школа»); педагог і гітарист-віртуоз із м. Мішкольц (Угорщина) Михайло Вігула («Використання елементів «фінгер-стайлу» в репертуарі класичної гітари»); директор музичної школи в Сіднеї (Австралія) Тетяна Маркс («Розвиток акордеонного мистецтва в Австралії»).

У межах курсів відбулася VІІ міжнародна науково-практична конференція «Музичне мистецтво ХХІ століття: історія, теорія, практика» за участі науковців із України, Польщі, Литви, Словаччини, Угорщини, Китаю, Австралії.

Серію майстер-класів по баяну-акордеону провели професор Фредерік Дешамп (Франція) та доцент Ярослав Олексів із Львівської Національної музичної академії ім. М. Лисенка зі студентами навчальних закладів України.

Відбулася презентація «Типової навчальної програми з навчальної дисципліни «Музичний інструмент Баян» середнього базового підрівня початкової мистецької освіти» координатора робочої групи Державного науково-методичного центру змісту культурно-мистецької освіти України доцента Андрія Душного.

Уперше були проведені творчі зустрічі з молодими українськими авторами-виконавцями Тимофієм Ілюхіним (Київ – Полтава) та Павлом Гільченком (Львів). Тимофій Ілюхін запропонував твори для акордеона («Роздум», «Джазова мініатюра», «Танго вечірнього Львова») у власному виконанні. Павло Гільченко презентував слухацькій аудиторії композицію-пресвяту Р. Гальяно для баяна-соло «Bossa to Galliano» та інструментального квартету «Вальс-мюзет “На хвилях Парижу”». Свої авторські композиції «Why?!?» та «Le petite caprice № 1» запропонував заслужений артист України Ігор Саєнко, котрий одночасно здійснював переклад майстер-класів та офіційної частини з англійської на українську мову.

Концертна програма складалася із двох відділів:

І – авторська музика композитора Ярослава Олексіва («Одкровення», «Токата», «Елегія», музичні ілюстрації драматичної поеми О. Олеся «Ніч на полонині», «Romance for You», дитячі сюїти № 1 «Подорож Фрикадельки» та № 2 «Бабай») у виконанні учнів класу Артема Іщенка, Миколи Синягівського, Надії Паращук, Романа Пунейка, Павла Гільченка;

ІІ – виступ Інструментального квартету за участі Павла Гільченка (баян), Надії Паращук (баян), Василя Паращука (цимбали), Тараса Біжецького (бас-гітара) з Львівської НМА ім. М. Лисенка під керівництвом доцента Ярослава Олексіва.

Щира подяка за підтримку в організації та проведенні мистецького дійства ректорату Університету, дирекції Інституту музичного мистецтва, членам кафедри, працівникам центру післядипломної освіти та доуніверситетської підготовки, лекторам, друзям із закордону, учасникам майстер-класів і концертів.

Разом до Перемоги! Слава Україні!

Андрій ДУШНИЙ,

доцент, завідувач кафедри народних музичних інструментів та вокалу