↑ Повернутись до Кафедра психології

Гера Тетяна Ігорівна

Гера Тетяна ІгорівнаГера Тетяна Ігорівна, старший викладач кафедри психології. Народилася 2 червня 1969 року в м.Чорткові Тернопільської обл.

Освіта. У 1988 році закінчила Чортківське педагогічне училище за спеціальністю «Викладання в початкових класах загальноосвітньої школи». У 1993 році – Київський державний педагогічний інститут імені М.П.Драгоманова, отримавши кваліфікацію викладача психолого-педагогічних дисциплін і практичного психолога.

Трудова діяльність. У студентські роки поєднувала навчання із педагогічною працею в школі (Київська СШ №140), а в 1991-1992 роках працювала викладачем психології в гуманітарному ліцеї при Київському державному університеті імені Тараса Шевченка, була одним із організаторів психологічної служби ліцею. Із 1993 року – на посаді викладача, а з 1997 року – старшого викладача кафедри психології Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка.

Наука: Працювала над проблемами психологічних механізмів ціннісних орієнтацій особистості та підготовки практичних психологів до професійної діяльності, проблеми оптимізації педагогічної взаємодії, технологізації освіти, етнопсихологічних особливостей моральної свідомості та самосвідомості українців. Взяла участь у розробці науково-методичного забезпечення психологічних курсів для студентів педагогічних спеціальностей: уклала короткий словник-довідник із вікової психології; створила науково-довідкове видання «Професійна педагогічна діяльність: термінологія психологічного аналізу»; розробила словник-мінімум «Соціальна психологія для педагогів»; видала посібник «Психологія. Словник: Психологічні механізми становлення особистості фахівця»; підручник «Психологія для педагогів: матеріали дистанційного навчання»; розробила діагностичний практикум для вчителів початкових класів і зібрала хрестоматійні матеріали із психології розвитку.

З 2009 року наукові інтереси охоплювали три напрямки: проблеми актуалізації творчого потенціалу людини, професійно зорієнтований тренінг як засіб психологічного супроводу майбутніх інженерів-педагогів; розроблено поняттєво-категорійний апарат креативної психології; укладено тренінг креативності людини на основі вправ психодидактики та пропедевтики творчості.

Спільно з викладачами кафедри розробляє теоретичні засади тренінгової методики викладання психології у педагогічному ВНЗ; обґрунтувала алгоритм формування психологічних знань і вмінь. Підготувала варіант професійно зорієнтованого тренінгу у системі психологічного супроводу майбутніх інженерів-педагогів. З викладачами університету підготувала публікації на теми «Розвиток просторового мислення та організація самостійної роботи учнів на уроках креслення»; «Психологічні аспекти виховання у студентів елементів культури безпечної життєдіяльності»; «Психологічні засади музичного виховання в контексті становлення цілісної особистості».

Брала участь у британо-українському семінарі «Свобода слова і свобода медіа. Специфіка забезпечення інформаційної галузі» (Могилянська школа журналістики, Центр Медіарформ, 3-4 грудня 2002 року, м.Київ). Із 24 травня до 1 червня 2002 року взяла участь у програмі «Схід-Схід», реалізованій при співпраці з Фундацією імені Стефана Баторего. У липні 2003 році взяла участь у ХІ міжнародному конгресі Європейської Асоціації Психотерапевтів у Львові.

Прочитала курс лекцій із психології літературної творчості для студентів-україністів Університету імені Марії Кюрі-Склодовської м.Любліна (15-18.12.2003). Із 11.10.2003 до 05.06.2004 р. брала участь у річному польському науковому семінарі для докторантів із Психології родини під керівництвом проф..Марії Браун-Галковскої в Люблінському католицькому університеті на кафедрі психології виховання та родини.

Основні публікації:

  1. Гера Т.І. Короткий словник-довідник з вікової психології: довідкове видання / Тетяна Гера. – Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ ДДПУ, 2008. – 146 с. – бібл.: С.141-145. (Рекомендовано до друку вченою радою ДДПУ імені Івана Франка, протокол № 5 від 22.05.2008 р.).
  2. Гера Т.І. Етнопсихологічні особливості моральної свідомості та самосвідомості українців. Монографія / Тетяна Гера. – Дрогобич : Редакційно-видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2010. – 116 с. (Рекомендовано до друку вченою радою ДДПУ імені Івана Франка, протокол № 5 від 15.04.2010 р.).
  3. Гера Т.І. Професійна педагогічна діяльність: термінологія психологічного аналізу. Науково-довідкове видання / Тетяна Гера. – Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2010. – 126 с. (Рекомендовано до друку вченою радою ДДПУ імені Івана Франка, протокол № 5 від 15.04.2010 р.).
  4. Гера Т.І. Соціальна психологія для педагогів: словник-мінімум. [Науково-довідкове видання] / Тетяна Гера. – Дрогобич: РВВ ДДПУ імені Івана Франка, 2011. – 110 с. (Рекомендовано до друку вченою радою ДДПУ імені Івана Франка, протокол № 7 від 29.06.2011 р.).
  5. Гера Т.І. Психологія для педагогів: матеріали дистанційного навчання. [Навчально-довідкове видання. Підручник] / Тетяна Гера. – Дрогобич: РВВ ДДПУ імені Івана Франка, 2011. – 276 с. (Рекомендовано до друку вченою радою ДДПУ імені Івана Франка, протокол № 7 від 29.06.2011 р.).
  6. Гера Тетяна. Психологія. Словник: Психологічні механізми становлення особистості фахівця. [Науково-довідкове видання] / Тетяна Ігорівна Гера. – Дрогобич: РВВ ДДПУ імені Івана Франка, 2012. – 68 с. – 4,25 ум.др.акр. (Рекомендовано до друку вченою радою ДДПУ імені Івана Франка, протокол № 6 від 14.06.2012 р.).
  7. Gera T. The idea of systematization psychological mechanisms of person’ s professional development / T. Gera // European Science and Technology [Text] : materials of the international research and practice conference, Wiesbaden, January 31st, 2012 г. / publishing office «Bildungszentrum Rodnik e. V.». – с. Wiesbaden, Germany, 2012. – 776 p. – Р.606-616. (+Електронний ресурс – Режим доступу: http://sciencic.com/conference_01_31_2012.pdf). – 1 ум.др.арк.
  8. Гера Тетяна. Активізація творчих ресурсів педагога у процесі його професіоналізації [Текст] / Т. І. Гера // Психологія і суспільство. – 2012. – №2 (квітень). – С.112-124. – 1,35др.арк.
  9. Гера Т. Педагогічна практика. Тренінг особистісно-професійної ідентичності майбутніх педагогів: методичні рекомендації [для викладачів психології, керівників практики]. [Методичний посібник] / Тетяна Ігорівна Гера. – Дрогобич: РВВ ДДПУ імені Івана Франка, 2013. – 74 с. – 2,9 др.арк.
  10. Гера Тетяна. Тренінг самоконгруентності особистості майбутніх педагогів [Текст] / Т. І. Гера // Психологія і суспільство. – 2013. – №2 (квітень). – С.119-137. – 1,96 др.арк.
  11. Гера Т.И. Пути внедрения профессионально ориентированного тренинга в систему психологического сопровождения будущих инженеров-педагогов / Татьяна Игоревна Гера. // Материалы международной научно-практической конференции «Фундаментальная наука и технологии – перспективные разработки» (22 – 23.05.2013). г. Москва. SPC Academic «Fundamental science and technology – promising developments». – North Charleston: CreateSpace, 2013. – Vol.2. – 264p. – P.96 – 98. – 0,3 др.арк.
  12. Gera Tatiana. Theoretical bases of introduction of the professionally oriented training in the system of psychological accompaniment future engineers-teachers (Теоретическое особнование внедрения профессионально ориентированного тренинга в систему психологического сопровождения будущих инженеров-педагогов). – Электронный рессурс. / Татьяна Гера. – Режим доступа: http://scaspee.com/6/post/2013/07/theoretical-bases-of-introduction-of-the-professionally-oriented-training-in-the-system-of-psychological-accompaniment-future-engineers-teachers-t-gera.html – – Scientific and Professional Conference “Modern Science: tendencies of development”, 5th – 7th July 2013, Budapest. – 188с. – С.174-179.
  13. Гера Т.И. Диагностика личностно-профессиональной самоконгруэнтности будущих инженеров-педагогов как основа организации их психологического сопровождения // Science and world. – 2013 – #1 (1) – 362с. – С.320-324. – 0,3др.арк. – Publishing House “Scientific survey”, ISSN 2308-4804.
  14. Гера Т.І. Зміст тренінгу креативності в системі психологічного супроводу майбутніх педагогів // Zbior raportow naukowych “Badania naukowe naszych czacow» (29.10.2013 – 31.10.2013). – Czesc – Sekcja 15. Nauk psychologicznych. – Katowice: Wydawca: Sp. z o.o. «Diamond trading tour, 2013. – 116 str. – S.54 – 58. – 0,3 др.арк.
  15. Гера Татьяна. Тренинг креативности в системе психологического сопровождения будущих педагогов // Педагогические условия развития личности: теория и практика (книга 3): монография / Коллектив авторов: Бокова А.З., Гера Т.И., Костерина И.В., Люлина В.И. и др..Под ред. К.И.Хаджиалиева. – Москва: Изд-во «Перо», 2014. – 178 с. – С. 154-176. – 1,13 др.арк
  16. Гера Т.І. Майндфулнес-техніка на заняттях із психології як елемент психологічного супроводу майбутніх педагогів // Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: Психологічні науки. – Випуск 2. – Том 1. – Херсон: Видавничий дім «Гельветика», 2014. – 290с. – С. 174 – 179. – 0,5 др.арк
  17. Гера Т.І.. Тематичні ментальні карти як засіб психологічного супроводу майбутніх педагогів // Проблеми гуманітарних наук : збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія «Психологія» / ред.кол. Н.Скотна (гол.ред.), І.Галян (ред.розділу) та ін. – Дрогобич : Видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2015. – Випуск тридцять п’ятий. – 338с. – С.101-117 .
  18. Гера Т.І. Психологічний супровід навчального курсу в педагогічному ВНЗ // Психологія і суспільство. – 2015. – №2 (60). – С.137 – 148. – 1,51 др.арк
  19. Gera Developmety of the creative potential of future teachers through creativity training // Australian Journal of Scientific Research, 2014, No.2. (6) (July-December). Volume III. “Adelaide University Press». Adelaide, 2014. – 932P. – Р.460-466. (Proceeding of the Journal are located in the Databases Scopus). Развитие творческого потенциала будущих педагогов посредством тренинга креативности // Австралийское научное обоззрение, 2014. – 932с. – С.460-466.
  20. Гера Тетяна. Тренінгова методика проведення лабораторних, семінарських і практичних занять із загальної психології як засіб психологічного супроводу майбутніх педагогів: монографія / Т. І. Гера. – Дрогобич: РВ ДДПУ імені Івана Франка, 2013. – 244 с. – 15,25 др.арк

Вклад у розвиток кафедри.

У 1994 році організувала випуск першого Психологічного вісника, який щомісячно поновлювала протягом трьох років. У 1995-1996 роках залучена до створення і роботи в Дрогобичі телефону довіри. Провела п’ять Психологічних фестивалів для студентів-психологів і студентів різних педагогічних спеціальностей.

Протягом 1999-2000рр. розробила пакет документів для акредитації університету на основі навчальних програм (патопсихологія, основи психотерапії, основи психоконсультування, основи психокорекційної роботи, етнопсихологія, історія психології, психологічні основи навчальних і виховних технологій, педагогічна психологія вищої школи, практикуми «Робота над власною особистістю» і «Психологія спілкування»).

У 2004 році розробила модульно-рейтингову систему з курсу «Загальна психологія», пакет документів ККР із курсу «Вікова і педагогічна психологія» для студентів філософського відділення (2005р.). У 2006 році на інженерно-педагогічному факультеті створила студентську наукову групу, учасники якої виступали з презентаціями на організованому в рамках кафедральної угоди про співпрацю з Бориславською спецшколою-інтернатом семінарі для вчителів «Психологічні проблеми сучасної молоді». У 2011 році створила групу студентів-волонтерів Психологічної служби на інженерно-педагогічному та фізико-математичному факультетах для допомоги у проведенні психодіагностичних і психопрофілактичних процедур. Створила веб-сторінку кафедри психології.

Особиста психолого-педагогічна практика. Пройшла практичний курс вільного дихання, цикли індивідуальних сесій і групових тренінгових занять у Михайлової К.М. З практичними психологами апробувала психокорекційні практики та реконструктивну психотерапію за програмою педагогічного університету.

Проводила тренінги спілкування для батьків, інтерактивний тренінг для бізнесменів (1998), тренінг самоідентифікації для дистриб’юторів (2004), групові консультації для підлітків, радіо-консультації, лекторій для членів методоб’єднання вчителів початкових класів, для практичних психологів району, зустрічі-консультації з вихователями дитячих садків.

У пенітенціарній системі консультувала психологів Самбірської дитячої виправної установи з приводу суїцидальних інцидентів і насильства підлітків; допомагала в організації кабінету психологічного розвантаження для в’язнів Дрогобицької закритої установи; семінаром-тренінгом для психологів пенітенціарної системи, організованим на базі цієї установи.

Популяризує психологічні знання в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації. Щороку організовує зустрічі з психологом у рамках співпраці зі закладами освіти: наприклад, участь у роботі педагогічної ради ЗОШ № 10, круглий стіл для керівників гуртків Палацу школяра, виступи на батьківських зборах у гімназії, виконання обов’язків психолога на громадських засадах протягом року в дитячому садочку «Ангелятко». Проводила індивідуальні консультації в психологічній службі університету.

Громадська діяльність.

У 1998-1999 рр. була організатором психологічної служби університету на громадських засадах, об’єднавши консультативну роботу викладачів, співпрацю з кризовими центрами, із соціальною службою для молоді та іншими громадськими організаціями, а також роботу клубу «Психея» та випускала Психологічний вісник.

У 2010 році очолила Відділ психопрофілактики і просвіти Психологічної служби університету.

Брала участь у прямих ефірах «гарячого телефону» для підлітків, організувала і провела цикл радіопередач «Твоя безпека у твоїх руках». Разом із студентами-психологами організувала тренінги комунікативних умінь для підлітків із багатодітних і неповних сімей; працювала з волонтерами; проводили психоконсультативну роботу із дітьми з особливими потребами у реабілітаційному центрі «Надія» м.Стебника і товаристві «Надія» м.Дрогобича; реалізувала психокорекційну програму для підлітків і старшокласників Бориславської спецшколи-інтернату для дітей із ДЦП (укладено перший на кафедрі договір про співпрацю із закладом освіти, який оновлювався три роки поспіль).

Брала участь у молитовному майдані, народному Вічі, підтримка АТО. Організація зустрічі студентів ІПФ з учасниками Київського Майдану (психологічна допомога: інформаційна, консультативна, терапевтична).

Відзнаки та нагороди. 1988 – Значок ЦК ВЛКСМ «За відмінне навчання», 1991р. – медаль «Лауреат І ступеню Всесоюзної олімпіади «Студент і науково-технічний прогрес»». Дипломи двох республіканських – Київ-1990 – ІІ ступеню, Одеса-1991 – І ступеню – та двох всесоюзних олімпіад із педагогіки (розділ «Психологія») – Полтава-1990 – диплом учасника, Київ-1991 – диплом І ступеню.

Інтереси та вподобання. Професійні інтереси – ергономіка особистісно-професійного простору, лайфменеджмент, творча реалізація людини, психосоматика; сімейні інтереси (родинні зустрічі, театр, артменеджмент і клінічна психотерапія. Особисті інтереси – гра на фортепіано, церковний хоровий спів, вірші та проза, серфінг у неті на теми наукової фантастики та естетичної креативності, якісне кіно, віртуальні подорожі, спілкування з друзями з різних етапів життя.

Оновлено: 18 Листопад, 2015