17 листопада 2021 року в онлайн-режимі відбувся захист виробничої (педагогічної) практики студентів ІІ курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти інституту фізики, математики, економіки та інноваційних технологій, які навчаються за спеціальністю 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології).
Практику студенти проходили з 13 вересня до 5 листопада 2021 року й мали змогу спробувати свої сили як вчителі технологій та інформатики в старших класах, а також як класні керівники та організатори учнівських творчих об’єднань.
Педагогічна практика спочатку проводилася в очному, а потім, у зв’язку з карантинними обмеженнями, в дистанційному режимі.
Під час захисту матеріалів педагогічної практики студенти поділилися враженнями від роботи зі старшокласниками, підготували короткі доповіді й презентації проведених уроків технологій та інформатики, позакласних заходів зі спеціальності. Деякі з них продемонстрували фрагменти проведених ними профорієнтаційних заходів і майстер-класів для учнів.
Для позаурочної виховної роботи практиканти обирали актуальні теми, з-поміж яких домінували проблеми, пов’язані з профілактикою Covid-19 та проявами булінгу. Студентка Мар’яна Вергун, звітуючи про результати проходження педагогічної практики, представила цікаву інтерактивну презентацією «Кібербулінг або безпека в Інтернеті».
Студенти-практиканти також проводили змістовну профорієнтаційну роботу зі старшокласниками. Студентка Тетяна Гавриш зазначила, що вона організувала вечір-вікторину зі старшокласниками «Я у світі професій». Під час заходу вона, зокрема, використовувала сайт Дрогобицького університету, зокрема сторінки ІФМЕІТ і кафедри технологічної та професійної освіти, знайомлячи школярів із професіями вчителя трудового навчання, технологій, інформатики, креслення і безпеки життєдіяльності та шляхами й особливостями їх здобуття.
Виступаючи, студенти зазначили недоліки онлайн-навчання, а саме: відсутність «живого» спілкування, незначна кількості учнів на уроках, великий відсотку тих, хто не вмикав відеокамеру або ж не виходив на зв’язок, використовуючи нікнейми. Водночас усі дійшли висновку, що дистанційне навчання все ж таки є певним освітнім досвідом як для педагогів, так і для учнів, і в майбутньому ймовірні зміни в діяльності закладів освіти після пандемії студенти пов’язують передовсім зі «змішаною» формою навчання, коли гармонійно поєднуються очна традиційна та дистанційна форми.
Роботу студентів-практикантів належним чином оцінили як вчителі, так і викладачі-методисти. Зокрема, вчителька-методистка Дрогобицького ліцею № 4 імені Лесі Українки Романна Пруська відзначила у звіті, що практиканти під час підготовки до занять використовували розроблені ними наочні матеріали, знаходили цікаві інтернет-ресурси для урізноманітнення роботи учнів на уроках та використовували майстер-класи на позаурочних навчально-виховних заходах.
Викладачі-методисти Леонід Оршанський, Іван Нищак, Галина Мельник наголосили, що студенти сумлінно та відповідально ставилися до педагогічної практики, набуваючи безцінного досвіду, не лише безпосередньо, а й навіть в умовах дистанційної роботи.
Наприкінці заходу професор Леонід Оршанський привітав усіх учасників із Міжнародним днем студентів та зазначив, що сьогодні суспільством сформований запит на розширення практичної складової усіх рівнів освіти, збільшення частки гнучких навичок, орієнтацію на швидкоплинні вимоги цифрового суспільства, тому завдання педагогічної практики змінюються, а форми вдосконалюються.
Галина МЕЛЬНИК,
доцентка, відповідальна за організацію педагогічної практики