Європейський семестр студентів інституту іноземних мов

Історія перша: Відень (Австрія)

Підлідна міжнародна співпраця інституту іноземних мов має майже 20-літню історію. Наші студенти були чи не першими, хто взяв участь у програмах мобільності за двосторонніми угодами університету з західноєвропейськими партнерами. З розвитком інтеграційних процесів у європейській системі освіти можливості та інтенсивність студентського обміну зростала, тож сьогодні маємо змогу делегувати студентів на семестрове навчання у вищих навчальних закладах Австрії, Німеччини, Бельгії за програмою академічної мобільності Erasmus+, на паралельне навчання у Польщі у межах проєкту «Подвійне навчання», на участь у короткотермінових стажуваннях у Польщі і Словаччині та літніх мовних школах при європейських вишах.

Протягом весняного семестру 2021/22 н.р. 10 студенток і студентів інституту іноземних мов взяли участь у програмах академічної мобільності й відкрили для себе 6 навчальних локацій Західної Європи. Цієї публікацією розпочинаємо цикл їхніх історій.

Історія перша стосуватиметься столиці Австрії Відня, з яким нас єднає найактивніша й найпродуктивніша кооперація. Студенти ІІІ курсу німецького відділення Ростислав БАРБАРАК та Богдан БРОДСЬКИЙ (гр. НА-35Б) мали нагоду провести семестр у Віденському педагогічному інституті і діляться своїми враженнями.

Стиль викладання у Віденському педагогічному інституті абсолютно відмінний від звичного нам навчання, але це важливий досвід. Так само цікаво вчитися у міжнародному середовищі, дізнаватися про традиції інших країн та вивчати менталітет їхніх студентів, удосконалювати себе, змінювати свої погляди на життя.

Навчання організовано таким чином, що кожен студент самостійно обирає навчальні предмети. Ми обрали країнознавство, навчання міжнародній компетентності у європейській школі, транснаціональні й глобальні виміри учительської професії, інформаційну та медіакомпетентність, інклюзивну освіту, а також обов’язкові складові навчального процесу – курс німецької мови для студентів-еразмусів і педагогічну практику в одній зі шкіл Відня.

Хочемо відзначити, що лектори використовують усі можливі інтерактивні засоби, сервіси та матеріали (мультимедіа-презентації, відеодемонстрації тощо), часто запрошують спікерів, поєднують різноманітні форми роботи, орієнтуючи студентів на розробку проєктів і прийняття самостійних рішень, підготовку виступів та презентацій, усіляко мотивуючи до колективної і групової роботи. На семінарських заняттях ми багато дискутували, обговорювали, писали дискусійні питання, виконували групові роботи, критикували прочитане або переглянуте. Зрозуміло, що перебування у безпосередньому середовищі носіїв мови сприяло поліпшенню володіння німецькою та англійською мовами, поступовому зникненню мовного бар’єру.

У межах проходження навчальної шкільної практики з’явилася можливість безпосередньо співпрацювати зі школярами, проводити уроки, детально продумувати, планувати і обговорювати кожен етап зі вчителем. За цей безцінний досвід дякуємо вчительці Еві Набер, а також методистці Бірґіт Гоефлер.

Абсолютно новою, продиктованою актуальною політичною ситуацією виявилася волонтерська діяльність у школі: ми допомагали українським дітям адаптуватися до навчання в австрійській школі, до нових вимог, намагалися полегшити вивчення німецької мови і допомогти у спілкуванні українських та австрійських дітей між собою.

Зауважимо, що Еразмус не обмежується виключно навчанням. У нас було багато екскурсій, відвідин визначних пам’яток, виставок та музеїв австрійської столиці. Незабутньою стала також дводенна екскурсія до м. Ґрац (Австрія), яку організувало інтернаціональне бюро для студентів з обміну.

За цей неймовірний шанс, підтримку і здобутий досвід хочемо подякувати передусім завідувачу кафедри практики німецької мови доцентові Василю Лопушанському, куратору академічних обмінів з Австрією доценту Ярославу Лопушанському, керівнику інтернаціонального бюро координатору Erasmus+ доктору Томасу Бауеру, а також усім викладачам Віденського педагогічного інституту.

Наостанок хочемо порадити всім сучасним і майбутнім студентам не вагатися, якщо випадає нагода повчитися за кордоном, та активно брати участь у програмах академічного обміну, які діють у Дрогобицькому державному педагогічному університеті імені Івана Франка.

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors