VІІІ Міжнародна науково-практична конференція «Музичне мистецтво ХХІ століття: історія, теорія, практика»

28 квітня 2023 року кафедра музично-теоретичних дисциплін та інструментальної підготовки факультету початкової освіти та мистецтва провели VІІІ Міжнародну науково-практичну конференцію «Музичне мистецтво ХХІ століття: історія, теорія, практика». Конференцію внесено до переліку проведення наукових конференцій із проблем вищої освіти і науки в системі Міністерства освіти і науки України на 2023 рік.

Цьогорічна конференція присвячена Дню науки в Україні та 70-річчю видатного баяніста, композитора і диригента сучасності Володимира Зубицького. Тематика конференції об’єднала науково-мистецьку спільноту України, Словаччини, Чехії, Польщі, Китаю від студентів магістратури до поважних світил науки.

Варто відзначити, співорганізаторами такої поважної події виступили: Факультет музичного мистецтва Академії мистецтв у Банській Бистриці (Словаччина), Інститут музичної освіти Університет імені Яна Кохановського у Кельцах (Польща), Музична академія Університету Вітовта Великого у Каунасі (Литва), кафедра кобиза і баяну Казахської національної консерваторії імені Курмангази (Алмати, Казахстан).

На відкритті із вітальними адресами виступили: декан факультету початкової освіти та мистецтва доцент Іван Кутняк; завідувач кафедри музично-теоретичних дисциплін та інструментальної підготовки доцент Андрій Душний; доцентка, лекторка факультету музичного мистецтва Академії мистецтв у Банській Бистриці Марія Стреначікова (Словаччина).

На пленарному засіданні виступили:

  • доктори мистецтвознавства, професори Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника Мирон Черепанин і завідувачка кафедри музичної україністики та народно-інструментального мистецтва Віолетта Дутчак із презентацією доповіді «Музична спадщина у фондах архіву Українського вільного університету (Мюнхен, Німеччина)» й професорка кафедри методики музичного виховання та диригування Ганна Карась «Інтерпретація солоспівів Миколи Лисенка Модестом Менцинським в оцінці Станіслава Людкевича»;
  • докторка мистецтвознавства, професорка, завідувачка кафедри музикознавства та культурології Сумського державного педагогічного університету імені Антона Макаренка Ольга Зав’ялова про «Віолончельні концерти Мирослава Скорика у концептуальних вимірах доби»;
  • доктор філософії, доцент кафедри музичної освіти педагогічного факультету Університету в Остраві Давіид Козел (Чехія) із повідомленням про «Міфологія як ключ до інтерпретації сучасної музики» (перекладення з англійської мови Романа Дидика);
  • доктор мистецтва, доцент кафедри «народні інструменти України» Харківського національного університету мистецтв імені Івана Котляревського, заслужений діяч мистецтв України Андрій Стрілець із презентацією на тему «Харківська регіональна школа гри на баяні-акордеоні: генерації викладачів Харківського національного університету мистецтв імені Івана Котляревського»;
  • заслужена артистка України, доцентка кафедри скрипки Національної музичної академії України імені Петра Чайковського Мирослава Которович із презентацією на тему «Творчий портрет Богодара Которовича у музичних творах-присвятах»;
  • представники Китаю, котрі навчаються в аспірантурі кафедри музичної україністики та народно-інструментального мистецтва Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника Ван Чжен’юй («Традиційні музичні інструменти Китаю для супроводу співу»), Чжан Мяо («Методика навчання сольного співу Валентини Антонюк на засадах лінгвокультурології»), Ітао Дун («Фестивалі та конкурси акордеонної музики в музичній культурі Китаю») виключно українською мовою;
  • магістрант факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського Українського державного університету імені Михайла Драгоманова Дмитро Недув («Гітарні фестивалі України у реаліях сьогодення»);
  • аспіранти кафедри вокально-хорового, хореографічного та образотворчого мистецтва Франкового ЗВО Роман Стахнів («Народний оркестр народних інструментів Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка (2014–2019 рр.)») і Роман Дидик («Науковий дискурс дослідницького феномену українських композиторів-баяністів (90-ті рр. ХХ ст. – сьогодення)»).

Друга частина наукового дискурсу унаочнила дослідження словацької науковиці, доцентки, лекторки факультету музичного мистецтва Академії мистецтв у Банській Бистриці Марії Стреначікової на тему «Класифікація словацьких народних пісень – матеріал для навчання музики».

Дякуємо ректорату та адміністрації факультету за сприяння у проведенні конференції, завідувачу кафедри Андрієві Душному та членам кафедри за організацію і проведення, технічну підтримку доценту Володимирові Салію, всім учасникам та гостям за підтримку й активізацію наукових пошуків у царині музичного мистецтва сьогодення.

Окрема вдячність нашим ЗСУ за можливість працювати на науковому фронті.

Слава Україні!

Юрій ЧОРНИЙ,

доцент кафедри музично-теоретичних дисциплін

та інструментальної підготовки

Вам буде цікаво