Підсумки педагогічної практики студентів-істориків

19 листопада 2021 року на історичному факультеті відбулася підсумкова конференція з питань проходження педагогічної практики студентами історичного факультету другого (магістерського) рівня вищої освіти. На початку заходу керівниця відділу забезпечення якості освіти доцентка Ірина Мірчук провела з випускниками анкетування, яке стосувалося оцінювання якості освітньо-професійної програми «014 Середня освіта (Історія) спеціалізація правознавство», результативності проходження педагогічної практики студентами-магістрами, уподобань студентської молоді.

Відтак модераторка конференції, керівниця педагогічної практики історичного факультету доцентка Світлана Біла запросила студентів до слова, які мали змогу поділитися враженнями про проходження педагогічної практики. Студенти проходили практику у старших класах закладів загальної середньої освіти, проводили уроки з історії України, всесвітньої історії, правознавства та громадянської освіти. Відрадно, що багато студентів цього курсу (Наталя Блажко, Тарас Драчевич, Анна Пурій, Ярина Бліда, Оксана Яртим, Аліна Клевець, Діана Завадка) вже працюють вчителями у школах Львівщини. Вони, безумовно, є гордістю історичного факультету Дрогобицького університету.

Студенти зауважили, що під час педагогічної практики мали змогу працювати з учнями у звичайному режимі і дистанційно. У процесі роботи вони застосовували як традиційний лекційний виклад, так і проблемні, інтерактивні методи та інформаційні технології. Магістри провели і цікаві виховні та позакласні заходи, присвячені Дню Захисника Вітчизни, «Козацькі забави», «Права і свободи людини», «Вплив Берестейської унії на розвиток церковного життя в Україні», «ООН: перспективи та виклики», «Листопадовий зрив». Важливо, що згідно з індивідуальними завданнями, в одинадцятих класах шкіл наші студенти провели і профорієнтаційні заходи на тему «Моя майбутня професія». Під час цих заходів вони розповсюджували профагітаційні буклети та демонстрували фільм і презентації про університет загалом та історичний факультет зокрема.

Студенти зазначили, що практика у старших класах показала реальні відмінності в освітньому процесі у класах різних профілів. Цікавими і критичними були зауваження випускників щодо найбільш типових труднощів, з якими вони зустрілися під час проведення уроків: недостатній рівень позитивної мотивації до вивчення історії новітнього періоду, надмірна зорієнтованість старшокласників на підготовку до ЗНО, недостатній рівень вмінь школярів здійснювати індивідуальну роботу з картами і першоджерелами, низька відвідуваність уроків під час дистанційного навчання. Студенти зауважили, що значно легше їм вдавалося зацікавити учнів на уроках правознавства, ніж на уроках всесвітньої історії.

Схвально відгукнулися про наших студентів їхні методисти, зокрема Леся Василенко, Микола Галів, Олександр Козій, Єлизавета Копельців-Левицька, Оксана Медвідь, Ірина Мірчук, Руслана Попп. Наприкінці заходу декан історичного факультету Микола Галів та заступниця декана Світлана Біла подякували студентам за належне проходження педагогічної практики і проведену профагітаційну роботу, констатувавши, що загалом студенти впоралися з основними завданнями практики та готові до професійної діяльності.

Вам буде цікаво