20 травня 2022 року на історичному факультеті в режимі онлайн проведена підсумкова конференція з питань проходження педагогічної практики студентами ІV курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Прикметно, що ця педагогічна практика відбувалася в умовах повномасштабного вторгнення росії в Україну. Саме тому уроки, позакласні та виховні заходи студенти переважно проводили у дистанційному режимі, які до того ж переривалися періодичними повідомленнями про «повітряну тривогу».
У більшості закладів середньої освіти були розташовані волонтерські центри або центри для тимчасово переміщених осіб. Отож практиканти мали можливість активно займатися волонтерською діяльністю. В умовах війни деякі учні виїхали за кордон і не завжди могли відвідувати заняття, водночас у «віртуальні» класи доєдналися діти, які змушені були покинути рідні домівки у Центральній та Східній Україні. Практиканти зауважили, що в окремих школярів спостерігалися певна моральна виснаженість, апатія, розгубленість та надмірна тривожність, зумовлені стресовими обставинами воєнного часу.
Під час обговорення результатів педагогічної практики студенти відзначили, що намагалися створити в учнів позитивну мотивацію до вивчення історії та правознавства за допомогою дидактичних ігор, інтерактивних технологій, застосування презентацій і фрагментів із художніх і документальних фільмів. Заразом, як підкреслила студентка Вікторія Коробкова, під час уроків чітко простежувалося значне патріотичне піднесення серед школярів. Студенти провели цікаві актуальні виховні та позакласні заходи: «Обличчя війни», «Ми – українці», «Незламний дух ЗСУ», «Вирвані з коренем» (присвячений ганебній акції «Вісла»), «Чорнобильська трагедія ‒ подія без права на забуття», «Свято матері», флешмоби до Дня вишиванки тощо. Особливо уважно слухали учні поради практикантів як правильно себе поводити під час небезпек та викликів, пов’язаних із війною.
У режимі онлайн, інколи за участю викладачів-керівників практики, студенти провели і профагітаційні заходи для учнів одинадцятих класів, де продемонстрували відеофільми про історичний факультет та творчі проєкти студентів-істориків. У формі яскравих презентацій представляли звіт про проходження педагогічної практики Богдан Паньків, Наталя Михайлишин, Христина Марків. Схвально відгукнулися про наших студентів методисти, зокрема професор Микола Галів, доценти Світлана Біла, Руслана Попп, Володимир Галик.
Наприкінці заходу декан факультету і факультетський керівник педагогічної практики подякували студентам за належне проходження педагогічної практики і проведену профагітаційну роботу. Захист педагогічної практики засвідчив, що студенти удосконалили свої професійні компетентності і готові працювати у закладах загальної середньої освіти для добра України.
Світлана БІЛА,
доцентка, заступниця декана історичного факультету