Меню

«

»

Обговорення освітніх програм за спеціальностями 231 «Соціальна робота (ОПП «Соціальна педагогіка»)» та 011 «Освітні, педагогічні науки (ОПП «Інклюзивна освіта»)» на факультеті психології, педагогіки та соціальної роботи

21 грудня 2021 року на засіданні кафедри соціальної педагогіки та корекційної освіти із використанням платформи Zoom відбулось обговорення проєктів освітніх програм 2022 року першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів вищої освіти за спеціальністю 231 «Соціальна робота (Соціальна педагогіка)» та проєкту освітньої програми другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 011 «Освітні педагогічні науки (Інклюзивна освіта)», у якому взяли участь роботодавці (зовнішні стейкхолдери), науково-педагогічні працівники кафедри, фахівці з соціальної роботи регіону, випускники та студенти магістратури зазначених спеціальностей.

Завідувачка кафедри професорка Тетяна Логвиненко ознайомила учасників зустрічі з існуючою практикою моніторингу і перегляду освітніх програм на кафедрі соціальної педагогіки та корекційної освіти, також було проілюстровано, яким чином програмні результати навчання визначаються з урахуванням тенденцій розвитку спеціальності, ринку праці, а також досвіду аналогічних вітчизняних й іноземних освітніх програм.

Гаранти освітніх програм доценти Ігор Зубрицький, Леся Смеречак та Орест Гук проінформували учасників онлайн-зустрічі стосовно того, які пропозиції та рекомендації вже реалізувала і врахувала кафедра, окреслили висловлені на попередніх зустрічах рекомендації під час перегляду освітніх програм. Зокрема було наголошено на збільшенні вибіркової компоненти освітніх програм через введення низки нових вибіркових дисциплін та заміни існуючих компонентів, також на посиленні інклюзивної компетентності фахівців, формуванні готовності до роботи в інклюзивному освітньому середовищі.

Активну участь в обговоренні освітніх програм взяли роботодавці, студенти, випускники та науковці кафедри: начальниця управління праці та соціального захисту населення Трускавецької міської ради В. Ільницька; представник відділу освіти Дрогобицької районної державної адміністрації А. Яник; керівниця ЦСССДМ м. Самбір Н. Герговська; директорка Інклюзивно-ресурсного центру м. Дрогобич І. Шустова; соціальні педагоги Н. Гришковець (опорний заклад «Яворівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 імені Тараса Шевченка» Яворівської районної ради Львівської області), С. Лабойко (Крукеницька середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Мостиського району), С. Живчин (ЗЗСО м. Дрогобич), Т. Гадгазі (Золочівський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Золочівської районної ради Львівської обл.), Ю. Рябцева (Дрогобицький ліцеї № 4 імені Лесі Українки); здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти О. Живчин, У. Юрків, Х. Дубовська, В. Хопта, А. Іванчук, І. Мелимук, М. Прийма, А. Збудовська, З. Мигович; фахівчиня відділу інформаційної діяльності та молодіжної політики Н. Бучковська; доценти кафедри І. Гриник, Н. Гордієнко, М. Клим, М. Гриньців.

Начальниця управління праці та соціального захисту населення Трускавецької міської ради Віра Ільницька наголосила на високому рівні підготовки здобувачів освітніх програм кафедри та на актуальності проблеми нестачі в Україні фахівців, які б забезпечили ефективне функціонування сфери соціальної роботи нашої держави. Директорка Інклюзивно-ресурсного центру м. Дрогобич Ірина Шустова відзначила, що центр має багаторічний досвід співпраці із кафедрою соціальної педагогіки та корекційної освіти стосовно проходження практики і працевлаштування випускників. З метою підвищення рівня практичної підготовки здобувачів вищої освіти, яка б дозволила здобути компетентності, необхідні для подальшої їх професійної діяльності, представник відділу освіти Дрогобицької районної державної адміністрації Андрій Яник запропонував проходити виробничу практику в закладах середньої та дошкільної освіти.

Всім учасникам зустрічі було розіслано анкети для проведення опитування щодо якості освітнього процесу за освітніми програмами за спеціальностями 231 «Соціальна робота» та 011 «Освітні педагогічні науки (Інклюзивна освіта)».