Обговорення освітніх програм спеціальності 013 «Початкова освіта»

На факультеті початкової та мистецької освіти у режимі он-лайн із використанням програми ZOOM було проведено конференцію з приводу обговорення проєктів освітніх програм спеціальності 013 «Початкова освіта» для набору 2021 р.: «Початкова освіта та англійська мова» (240 кредитів EКТS), «Початкова освіта та інформатика» (240 кредитів EКТS), «Початкова освіта та образотворче мистецтво» (240 кредитів EКТS), «Початкова освіта та хореографія» (240 кредитів EКТS), розроблених для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, та  «Початкова освіта» (120 кредитів EКТS), «Початкова освіта та англійська мова» (90 кредитів EКТS), «Початкова освіта та інформатика» (90 кредитів EКТS), «Початкова освіта та образотворче мистецтво» (90 кредитів EКТS), «Початкова освіта та хореографія» (90 кредитів EКТS) для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти.

У ході проведення онлайн-заходу керівник групи, завідувач кафедри педагогіки та методики початкової освіти Лілія Стахів акцентувала на тому, що подані на сайт університету «Громадське обговорення» проєкти є оновлено та осучаснено у зв’язку із прийнятими останнім часом нормативно-правовими документами, пов’язаними із реформуванням початкової освіти: «Професійного стандарту за трьома вчительськими професіями», затвердженого Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства (23 грудня 2020 р.) та Стандарту вищої освіти спеціальності 013 «Початкова освіта», затвердженого Міністерством освіти та науки України (23 березня 2021 р.). Також наголошувалося на тому, що такі зустрічі є вимогою часу, оскільки згідно з «Положенням про акредитацію освітніх програм», за яким здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти, затвердженого Наказом МОН України (№977 від 11 липня 2019 р.), забезпечується дотримання одного із дев’яти критеріїв оцінювання якості освіти – прозорість та публічність (п. 6 розділу 1).

У ході доповіді окреслювався оновлений зміст програм, їх цілі, розкривалися врахування та потреби заінтересованих сторін, студіювалися тенденції розвитку спеціальності «Початкова освіта», вимоги ринку праці, окреслювався регіональний контекст, що в результаті дає можливість бакалаврам та магістрам здобувати вищу освіту, отримавши необхідні компетентності та результати навчання для здійснення ефективної професійної діяльності у початковій школі.

З метою глибокого аналізу та надання відповідних пропозицій в обговоренні ОПП взяли участь викладачі, учителі, стейкхолдери та представники студентського самоврядування:

– Лецюк Ігор Сергійовичкандидат педагогічних наук, вчитель початкових класів середньої загальноосвітньої школи № 3 м. Трускавця, методист міського відділу освіти Трускавецької міської ради;

        – Самойлик Світлана Володимирівна – вчитель вищої категорії, вчитель початкових класів, заступник директора з навчально-виховної роботи початкової школи, організатор методичних семінарів, тренінгів, майстер-класів, спікер не-конференції EdCamp Ukraine (лютий 2020), Лауреат Всеукраїнського конкурсу «Вчитель початкових класів. Інклюзивна освіта», експерт з проведення інституційного аудиту в закладах загальної середньої освіти, координатор програми СЕЕН у Дрогобицькому ліцеї № 4 імені Лесі Українки Дрогобицької міської ради;

        – Гизюк Леся Володимирівна – розробник проєкту освітньо-професійних програм спеціальності 013 «Початкова школа», вчитель вищої категорії, вчитель початкових класів, голову міського методоб’єднання учителів початкових класів м. Дрогобича та м. Стебника, тренера проєкту «Інтелект України» на Львівщині, спікер не-конференції EdCamp Ukraine (лютий 2020),  координатор програми СЕЕН у Дрогобицькому ліцеї № 4 імені Лесі Українки Дрогобицької міської ради;

         – Сеньків Ірина Михайлівна – вчитель початкових класів, в.о.директора закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів села Глібовичі Бібрської об’єднаної територіальної громади Львівської області;

         – Стасів Іванна Степанівна – вчитель початкових класів, директор Сколівської початкової школи-філії «Сколівська академічна гімназія імені Героя України, Героя Небесної Сотні Олега Ушневича»;

         – Васенко Марія Петрівна – вчитель початкових класів Самбірської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 7 Самбірської міської ради;

         – Колток Леся Богданівнакандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та методики початкової освіти, гарант освітньої програми 013 «Початкова освіта та хореографія», розробленої для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти, керівник педагогічної практики.

       Учасники семінару акцентували на дискусійних питаннях, які стосуються змісту ОПП щодо забезпечення якості освіти випускників спеціальності 013 «Початкова освіта» та перспектив їхнього працевлаштування, на врахуванні усіх загальних та фахових компетентностей, поданих у проєктах, необхідних для здійснення майбутньої професійної діяльності у закладах загальної середньої освіти, які будуть враховані у подальших розробках освітніх програм набору абітурієнтів на наступні роки.

         На  завершення дискусію підсумувала розробник програм спеціальності 013 «Початкова освіта», заступник декана факультету з навчальної роботи факультету Білецька Любов Степанівна, окреслила шляхи з оновлення та осучаснення програм, враховуючи усі зауваження, пропозиції та побажання як студентів, так і роботодавців.

        Зустріч була плідною, ефективною та результативною.

Вам буде цікаво