Науково-методичний семінар «Стефан Банах – науковець, математик (до 130-річчя від дня народження)»

12 квітня 2022 року відбувся науково-методичний семінар, присвячений 130-річчю з дня народження одного з найвидатніших математиків XX століття Стефана Банаха (30 березня 1892 року).

Організаторами семінару були студенти ІІ курсу факультету психології, педагогіки та соціальної роботи спеціальності «Дошкільна освіта».

Модераторкою семінару виступила доцентка Олександра Шаран, яка у вступному слові наголосила на важливості знання своєї історії, імен українських визначних науковців, які внесли вагомий внесок у світову наукову скарбницю.

У першій частині семінару студенти презентували життєвий шлях Стефана Банаха, польського та українського вченого, який після навчання у Краківській гімназії став студентом Львівської політехнічної школи і з того часу його доля нерозривно була зв’язана зі Львовом (зокрема, у 1943–1944 рр. був деканом фізико-математичного факультету Львівського університету). У науковому світі С. Банах насамперед відомий як творець сучасного функціонального аналізу. І до сьогодні в математичній науці неабияке значення має досліджений ним лінійний простір, який ще називають «простором Банаха», а самого Стефана Банаха – «генієм математики». Студентки Анна Мотика, Уляна Маделик, Тетяна Бич цікаво описали основні життєві віхи талановитого науковця, розбавляючи їх розповідями про непрості дитячі та юнацькі роки, знайомство з відомими вченими, математичні дискусії у львівських кав’ярнях і збірку математичних проблем «Шкотська книга».

Друга частина семінару була присвячена одному із застосувань теореми Банаха про нерухому точку для стискуючих відображень – фракталам. Студентки Марта Климчук, Марія Кожушок цікаво розповіли про фрактали, що поєднують у собі математику, мистецтво й винахідництво. Вони зупинилися на видах фракталів, їх наявності в навколишньому середовищі, використання у техніці.

Студентки Люба Білоган та Діана Сенеко описали присутнім особливості ознайомлення дошкільників із фракталами. У своїй розповіді вони наголосили, що саме з допомогою фракталів якнайкраще можна показати дітям зв’язок математики з мистецтвом, природою, технікою, розвивати інженерне мислення, спонукати до прояву креативності.

Викладачі подякували організаторам за виконані дослідження та цікаві ідеї для роботи з дошкільниками.

 

Вам буде цікаво