І етап Всеукраїнської студентської олімпіади з навчальної дисципліни “Педагогіка”

15 грудня 2020 року на кафедрі загальної педагогіки та дошкільної освіти відбувся І етап Всеукраїнської студентської олімпіади з навчальної дисципліни “Педагогіка”, у якій взяли участь студенти історичного, біолого-природничого факультетів та інституту фізики, математики, економіки та інноваційних технологій.

Цього року І етап олімпіади у зв’язку із карантинними умовами відбувався в онлайн-форматі у режимі відеоконференції на платформі “Zoom”, а онлайн-тестування було проведено за допомогою вебсервісу “Google Classroom”. Відеоролики, презентаційні роботи (індивідуально-творче завдання) учасники надсилали на електронну скриньку організаційного комітету.

І етап олімпіади охоплював три тури: індивідуально-творчий, теоретичний та колективно-творчий.

Перший індивідуально-творчий тур “Самопрезентація − майстер-клас “Моя педагогічна методика вчителя майбутнього”” студенти готували заздалегідь та надсилали на розгляд організаційного комітету. Учасники пропонували власні презентації та відеоролики, де експонували застосування своїх талантів у майбутній професії, пропонували оригінальні методики.

Теоретичний тур передбачав роботу учасників над тестовими запитаннями, що стосувалися усіх розділів дисципліни «Педагогіка».

Творчий тур передбачав командну роботу та включав три завдання, зокрема самопрезентацію майстер-клас “Престиж нашої професії”, де студенти колективно показали важливість вибору власного фаху та можливості застосування своїх талантів.

У цьому турі яскравими були доповіді: Івана Яремчука (історичний факультет); Ніни Жук, Вероніки Мельник, Діани Дідохи (біолого-природничий факультет); Наталії Пузич, Юлії Кушик (інститут фізики, математики, економіки та інноваційних технологій).

Захоплюючим виявилося часткове представлення деякими учасниками власних презентацій та відеороликів індивідуально-творчого туру, де яскраво і різнобічно було окреслено їх бачення педагогічних ідей. Презентації вирізнялися інноваційністю мислення студентів, умінням презентувати власну думку, із застосуванням різних технологій, в яких також розкривалися таланти кожного із учасників.

Члени журі відзначили змістовну й різнобічну відеопрезентацію та відеоролик, а також талановитий і неординарний виступ студента історичного факультету Романа Пелека (гр. ІП-32Б). Він поділився своїми ідеями, як має виглядати сучасний учитель та вчитель майбутнього, розкрив основні виховні педагогічні напрями й ідеї, наголосив на необхідності використання кожним педагогом своїх творчих талантів, а також запропонував неординарне подання нового матеріалу “Життя та діяльність князя Володимира”. Студент онлайн презентував використання свого таланту складати вірші і під музичний супровід оригінально викладати історію.

Змістовною та цікавою була доповідь із презентаціями студента історичного факультету Богдана Паньківа (гр. ІП-31Б), який, пропонуючи власну методику вчителя майбутнього, оголосив п’ять основних заповідей, яких він буде дотримуватися у професійній діяльності, запропонував інноваційні методи діджителізації, скрайбінгу, гейміфікації, коучингу, застосування мультимедійних матеріалів, ментальних карт, нових освітніх інструментів LMS (learning management system). Студент представив сценарій проведення уроку з погляду подорожі в часі “древнього єгиптянина” із накопиченням магічної сили через відповіді учнів.

Цікавою була презентація студентки історичного факультету Вікторії Коробкової (гр. ІП-32Б), де вона наголосила на важливості емоційного зв’язку вчителя з учнями, об’єктивності оцінювання дітей, особливих можливостях та перевагах проектного навчання, гейміфікації, використання наочності, зокрема карикатур.

Новизною відзначилася доповідь-презентація Діани Дідохи. Студентка запропонувала інноваційні технології, форми та методи роботи з дітьми, виділила роль та особливості інтегрованих уроків, уроків на свіжому повітрі, зупинилася на методі “Прес” та методиці “Кольоропису”.

Не менш захоплюючими були індивідуальні презентації та відеоролики студентів Ірини Ревури, Іванни Кіт, Івана Яремчука, Богдана Войтанівського, Тетяни Мендограло, Івана Маціборко (історичний факультет) та Діани Дідохи, Ніни Жук, Вероніки Мельник (біолого-природничий факультет).

І етап Всеукраїнської студентської олімпіади з навчальної дисципліни “Педагогіка” відбувся у творчій, доброзичливій і теплій атмосфері, де усі учасники команд не відчували себе конкурентами, а, навпаки, познайомилися, здружилися та доповнювали одне одного, ставили запитання і черпали корисний педагогічний досвід.

Насамкінець члени журі (викладачі кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти) підсумували результати усіх виступів і оголосили такі результати:

  • І місце одержала команда історичного факультету за найяскравіше та найкомплексніше представлення творчого туру “Самопрезентація майстер-клас “Престиж нашої професії””;
  • ІІ місце присуджено команді біолого-природничого факультету;
  • ІІІ місце вибороли учасники команди інституту фізики, математики, економіки та інноваційних технологій.

Загальні конкурсні результати знаходяться зараз у процесі комплексної обробки.

Вітаємо всіх учасників І етапу Всеукраїнської студентської олімпіади з навчальної дисципліни “Педагогіка” і хочемо відзначити їх ґрунтовну та змістовну творчу підготовку.

Оксана ГЕВКО,

доцент кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти

Вам буде цікаво