ФОРМУЛЬНИЙ ПІДХІД ДО ФІНАНСУВАННЯ УНІВЕРСИТЕТУ: ПРАЦЮЄМО – МАЄМО, НЕ ПРАЦЮЄМО – …

На сьогодні чи не найрадикальнішою новацію у сфері вищої освіти стало запровадження нового підходу до розподілу державного замовлення на підготовку бакалаврів на основі повної загальної середньої освіти: «бюджетні місця йдуть за кращими вступниками».

Не менш радикальним є і запровадження формульного підходу до фінансування закладів вищої освіти, відповідно до якого кошти   розподіляються релевантно до якісних показників діяльності вишів та кількості здобувачів вищої освіти.

Після запровадження формульного підходу закладам вищої освіти, які здійснюють підготовку фахівців за «непрестижними» педагогічними спеціальностями, довелося конкурувати із закладам вищої освіти, які здійснюють підготовку за «престижними» непедагогічними спеціальностями.

У яких фінансових умовах опинився наш університет після запровадження формульного підходу? Які кроки необхідно зробити для поліпшення ситуації?

Важливим (рятівним!) кроком на шляху підтримки закладів вищої освіти, які здійснюють підготовку фахівців за педагогічними спеціальностями, стало внесення 7 липня 2021 року змін до Формули розподілу видатків державного бюджету на вищу освіту між закладами вищої освіти, що дозволило отримати додатковий обсяг фінансування стабільної діяльності ЗВО з домінуванням підготовки педагогів (від 3 088 847 гривень до 23 499 602 гривень). Зокрема наш університет отримав 10 419 887 гривень.

Після того як 13 серпня 2021 року Міністерство освіти і науки розподілило обсяг видатків споживання загального фонду державного бюджету, передбачених за бюджетною програмою КПКВК 2201160 «Підготовка кадрів закладами вищої освіти та забезпечення діяльності їх баз практики» на 2021 рік, для закладів вищої освіти державної форми власності, що перебувають у сфері управління Міністерства освіти і науки України, обсяг фінансування нашого Університету у 2021 році становить 108 176 332 гривні, що на 6 624 432 більше, аніж було на початку 2021 року. Співвідношення обсягів фінансування нашого університету  у 2021 та 2020 роках, тобто зростання, – 111,6%.

А яка ж ситуація в наших конкурентів, які також здійснюють підготовку за «непрестижними» педагогічними спеціальностями?

Обсяги фінансування ЗВО з домінуванням підготовки педагогів у 2021 році складають від 31 315 984 гривень до 241 596 996 гривень, а співвідношення обсягів фінансування ЗВО з домінуванням підготовки педагогів у 2021 і 2020 роках, тобто зростання, відповідно, – від 100,8 % до 130%.

Що треба зробити НАМ УСІМ, УНІВЕРСИТЕТСЬКІЙ ГРОМАДІ, у новому й наступних навчальних роках, щоб співвідношення обсягів фінансування Франкового вишу у 2022 та 2021 роках і далі, тобто його зростання, сягнуло  130%?

Завдання складне, але цілком осяжне, здійсненне, якщо ВСІ МИ, УСЯ УНІВЕРСИТЕТСЬКА СПІЛЬНОТА  разом працюватимемо над покращенням (збільшенням) якісних показників діяльності нашого університету, які є визначальними у формульному підході. Це ­– показник  масштабу діяльності, наукова діяльність, міжнародне визнання, рівень працевлаштування випускників, збільшення контингенту здобувачів вищої освіти.

Спільна, самовіддана, наполеглива, копітка щоденна праця, відповідальність кожного – запорука не лише виживання в нинішніх непростих умовах, а й стабілізації та розвитку, з часом – і процвітання. Недарма в народі кажуть: ХТО ДБАЄ, ТОЙ І МАЄ.

Проректор з науково-педагогічної роботи

Володимир ШАРАН

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors