Меню

Коляса Олена Василівна

Коляса Олена Василівна

КОЛЯСА Олена Василівна – кандидат філологічних наук, доцент. У 2015 році захистила дисертацію “Стилістичні та когнітивно-семантичні механізми творення ігрового абсурду в англомовному фентезійному оповіданні”. Авторка понад 80 наукових та навчально-методичних праць.

Сфера наукових зацікавлень: стилістика англійської мови, когнітивна лінгвістика, постмодерністська лінгвопоетика

Контактні засоби зв’язкуo.koliasa@dspu.edu.ua   

 

 

ОСНОВНІ ПУБЛІКАЦІЇ

Монографії
  1. Коляса О.В. Екзистенційний підхід до образу тварини в літературі модернізму // Zwierze uczlowieczone. Język і tekst: Collective monograph. – Siedlce: Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego 2018. – С. 7–19.
  2. Koliasa O. Presentation of images in detective stories. Traditions and innovations in teaching philological disciplines: Collective monograph. Lviv – Torun: Liha-Pres, 2019. P. 142–160.
  3. Koliasa O. Detective stories: from classic to postmodern. Definition and history. Vectors of the development of Philological Sciences at the Modern Stage: Collective monograph. Lviv – Torun: Liha-Pres, P. 95–114.
  4. Koliasa O. Translation aspects of detective stories. Efficiency level and the necessity of influence of philological sciences on the development of language and literature: Collective monograph. Lviv – Torun: Liha-Pres, P. 76–90.
  5. Коляса О. Лексичні засоби актуалізації концепту COVID-19 в англомовному дискурсі: термінологічний підхід. Innovative pathway for the development of modern philological sciences in Ukraine and EU countries: Scientific monograph. Riga: Baltija Publishing, 2022. P. 352–380
  6. Бабелюк О.А., Коляса О.В. Функціонування концепту RUSSIA–UKRAINE CRISIS у сучасному англомовному медіадискурсі. New development horizons of philological science:Scientific monograph. Riga: Baltija Publishing, 2022. P. 1-23.

 

Посібники з грифом МОН України
  1. Бабелюк О.А., Коляса О. В. Практика усного та писемного мовлення: фразові дієслова і синоніми. Частина І. Фразові Дієслова. Навчально-методичний посібник / Оксана Бабелюк, Олена Коляса. – Вінниця: Нова Книга, 2012. – 250 с.
  2. Бабелюк О.А., Коляса О. В. Практика усного та писемного мовлення: фразові дієслова і синоніми. Частина І. Фразові Дієслова. Книга для викладача / Оксана Бабелюк, Олена Коляса. – Вінниця: Нова Книга, 2012. – 32 с.
  3. Бабелюк О.А., Коляса О. В. Практика усного та писемного мовлення: фразові дієслова і синоніми. Частина ІІ. Фразеологічні одиниці. Навчально-методичний посібник / Оксана Бабелюк, Олена Коляса. – Вінниця: Нова Книга, 2013. – 328 с.
  4. Бабелюк О.А., Коляса О. В. Практика усного та писемного мовлення: фразові дієслова і синоніми. Частина ІІ. Фразеологічні одиниці. Книга для викладача / Оксана Бабелюк, Олена Коляса. – Вінниця: Нова Книга, 2013. – 64 с.
Посібники з грифом університету
  1. Коляса О.В. Людина і довкілля. Навчально-методичний посібник. – Дрогобич: Вимір, 2003. – 56 с.
  2. Дубицька О.Б., Коляса О.В. Образотворче мистецтво. Навчально-методичний посібник. – Дрогобич: Вимір, 2005. – 72 с.
  3. Бабелюк О.А., Коляса О. В. Практика усного та писемного мовлення: фразові дієслова і синоніми. Навчально-методичний посібник. – Дрогобич: Вимір, 2005. – 235 с.
  4. Розмовляй англійською вільно. Навчально-методичний посібник / Ольга Яскевич, Олег Герета, Олена Коляса та ін. – Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2008. – 173 с.
  5. Коляса О.В. Тематичний словник стилістичних термінів. Навчально-методичний посібник. – Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2008. – 63 с.
  6. Бабелюк О.А., Коляса О.В. Практика усного та писемного мовлення: читай англійською. Навчально-методичний посібник. – Дрогобич: Швидкодрук, 2010. – 64 с.
  7. Баран В.М., Коляса О.В. Практична фонетика: матеріали для аудиторної та самостійної роботи студентів. Частина І. Навчально-методичний посібник. – Дрогобич: Швидкодрук, 2010. – 290 с.
  8. Коляса О.В. Тематичний словник стилістичних термінів. Навчально-методичний посібник. – 2-е вид., доп. і переробл. – Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2011. – 64 с.
  9. Коляса О.В. Практика усного писемного мовлення: методичні вказівки та тематичні контрольні завдання до підручника Up Stream Pre-Intermediate (V. Evans). Навчально-методичний посібник. – Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2012. – 96 с.
  10. Баран В.М., Коляса О.В. Практична фонетика: Завдання для аудиторної та самостійної роботи студентів. Частина ІІ. Навчально-методичний посібник. – Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2012. – 175 с.
  11. Практична фонетика англійської мови. Частина ІІ. Навчальний посібник для студентів ІІ курсу. Спеціальність 6.02.03. «Філологія. Мова і література (англ.)» / Бойчук Н.В., Кравців М.М., Коляса О.В. та ін. – Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2013. – 170 с.
  12. Коляса О.В. Здоров’я та його охорона. Навчально-методичний посібник. – Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2016. – 54 с.
  13. Коляса О.В. Тематичний словник стилістичних термінів. – Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2016. – 85 с.
  14. Коляса О.В. Стилістика та інтерпретація тексту: теоретичний курс. Підручник. – Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2017. – 190 с.
  15. Коляса О.В. Стилістика та інтерпретація тексту: практичний курс. Навчально-методичний посібник. – Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2017. – 120 с.
  16. Мовний практикум: спілкування англійською; Language practice communication in English. Навчальний посібник для студентів спеціальності «Англійська мова і література» / О.М. Гавриленко, Л.Т. Дашко, І.А. Добрянський, О.Б. Дубицька, М.М. Зимомря, О.В. Коляса, О.К. Яскевич; за ред. проф. І.А. Добрянського, проф. І.М. Зимомрі. – Кропивницький –Дрогобич: ПП «Екслюзів-Систем», 2019. – 314 с.
Посібники, видані закордоном
  1. Andrzej Krynski, Oksana Babelyuk, Olena Kolyasa, Andrii Galaidin. Boost your English: Phrasal verbs. – Czestochowa: Publishing house «Educator», 2018. – 275 p.
  2. Andrzej Krynski, Oksana Babelyuk, Olena Kolyasa, Andrii Galaidin. Boost your English: Synonyms. – Czestochowa: Publishing house «Educator», 2019. – 175 p.
Публікації у наукових фахових виданнях
  1. Коляса О.В. Гіпертекстуальні риси постмодерністського художнього твору // Наукові праці Чорноморського державного ун-ту імені Петра Могили. – Серія: Філологія. Літературознавство. – Миколаїв: Видавничий центр ЧДУ, 2009. – Т. 124. – Вип. 111. – С. 46-49.
  2. Коляса О.В. Історія гіпертексту та передумови його виникнення // Studia Linguistica: [зб. наук. праць КНУ ім. Т. Г. Шевченка]. – К.: Видавничо-поліграфічний центр “Київський університет”, 2009. – Вип. 3. – С. 119-124.
  3. Коляса О.В. Конвенційний текст та гіпертекст: схожості та відмінності // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного ун-ту ім. К. Д. Ушинського. – Одеса: Астропринт, 2011. – Вип. 12. – С. 85-91.
  4. Коляса О.В. Параметричні ознаки літературної постмодерністської казки // Наукові праці Чорноморського державного ун-ту імені Петра Могили. – Серія: Філологія. Літературознавство. – Миколаїв: Видавничий центр ЧДУ, 2012. – Вип. 114. – С. 36-39.
  5. Коляса О.В. Онтологія знань про абсурд у гуманітарній науці // Науковий вісник Херсонського державного ун-ту. – Серія: Лінгвістика. – Херсон, 2013. – Вип. 19. – С. 60–65.
  6. Коляса О.В. Ігровий механізм творення ігрового абсурду в постмодерністському художньому тексті // Науковий вісник Чернівецького ун-ту. – Серія: Германська філологія. – Чернівці, 2014. – Вип. 708–709. – С. 90–94.
  7. Коляса О.В. Ключові ознаки мовного абсурду // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного ун-ту ім. К. Д. Ушинського. – Одеса: Астропринт, 2014. – Вип. 19. – С. 60–72.
  8. Коляса О.В. Механізми творення ігрового абсурду в постмодерністському художньому тексті // Науковий вісник Дрогобицького державного педагогічного ун-ту імені Івана Франка. – Серія: Філологічні науки (мовознавство). – Дрогобич, 2014. – Вип. 3. – С. 107-115.
  9. Коляса О.В. Поняття ігрового абсурду: міждисциплінарний та лінгвістичний підходи // Нова філологія. – Запоріжжя, 2014. – С. 175–180.
  10. Коляса О.В. Критерії виокремлення ігрового абсурду та методологія його вивчення у лінгвопоетиці // Одеський лінгвістичний вісник. – 2015. – №. 1. – С. 66–71.
  11. Коляса О.В. Стилістичні механізми творення ігрового абсурду в постмодерністському художньому тексті // Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені В.Винниченка. – Серія: Філологічні науки. – Вип. 145. – Кіровоград, 2016. – С. 427–429.
  12. Коляса О.В., Бабелюк О.А, Лях Д. Сленгізми на позначення явищ COVID-19 в сучасному англійському інтернет-дискурсі. Науковий журнал Львівського державного університету безпеки життєдіяльності «Львівський філологічний часопис». № 8. С. 14–19. (Index Copernicus International)
  13. Коляса О.В., Зимомря І., Зимомря О. The influence of personal motive on the development of the plot concept in the prose of Joseph Conrad. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2021. Вип. 35. Т. 2. С. 166–172. (Index Copernicus International)
  14. Коваль Н.Є., Коляса О.В., Очеретна О. The representation of definiteness/indefiniteness in theory and practice. Науковий журнал Львівського державного університету безпеки життєдіяльності «Львівський філологічний часопис». 2021. № 9. С. 111–117. (Index Copernicus International)

 

Статті у зарубіжних виданнях
  1. Коляса О.В. Лінгвістична природа ігрового абсурду: ключові ознаки // The Fourth European Conference on Languages, Literature and Linguistics (November 25, 2014). – Vienna: East West, 2014. – C. 29–35.
  2. Kolyasa Olena. Detective stories: from classic to postmodern. Definition and history // Vectors of the development of Philological Sciences at the Modern Stage. – Research School for Socio-Economic and Natural Sciences of the Environment (SENSE), 2019. – P. 95–114.
Статті у міжнародних наукометричних базах даних
  1. Коляса О. В. Адхократичне поетичне мислення як когнітивно-семантичний механізм творення ігрового абсурду в постмодерністському // Молодий вчений. – 2016. – № 2. – С. 383–386.
  2. Коляса О.В. Сутність абсурду в постмодерністському художньому тексті // Молодий вчений. – 2016. – № 3. – С. 531–533.
  3. Коляса О.В. Дефініції абсурду у різних сферах гуманітарного знання // Молодий вчений. – 2017. – № 4.3 (44.3). – С. 106–109.
  4. Babelyuk O., Koliasa O. Genre Diversities in English Postmodern Discourse. Freeside Europe Online Academic Journal: Linguistics, Literature, and Translation Across Time and Space: materials of International Conference. Issue 9. P. 134–148.
  5. Babelyuk О., Koliasa O., Kushlyk О., Smaglii V. Using distance EdTech for remote foreign language teaching during the COVID-19 lockdown in Ukraine. Arab World English Journal. 2020. Vol. 11, No. 3. P. 4–15. DOI: https://dx.doi.org/10.24093/awej/elt3.1 (Web of Science (ESCI))
  6. Babelyuk O., Koliasa O., Matsevko-Bekerska L., Matuzkova O., Pavlenko N. The interaction of possible worlds through the prism of cognitive narratology. Arab World English Journal. 2021. Vol. 12. No. 2. P. 364–376. DOI: https://dx.doi.org/10.24093/awej/vol12no2.25 (Web of Science (ESCI))
  7. Babelyuk O., Koliasa O., Lopushanskyy V., Smaglii V., Yukhymets S. Psychological Difficulties during the Covid Lockdown: Video in Blended Digital Teaching Language, Literature, and Culture. Arab World English Journal. 2021. Special Issue on Covid 19 Challenges. P. 172–182. DOI: https://dx.doi.org/10.24093/awej/covid.13 (Web of Science (ESCI))
  8. Koliasa O., Lelet I., Serebriakova V., Yukhymets S. The Use of Hypermedia Technologies in Higher Education Institutions during Covid Lockdown. Arab World English Journal. Special Issue on Covid 19 Challenges. P. 68–79. DOI: https://dx.doi.org/10.24093/awej/covid.5 (Web of Science (ESCI))
  9. Коляса О.В. Особливості впровадження гіпермедіа технологій в освітній процес закладу вищої освіти. Information Technologies and Learning Tools. 2021. 82(2). P. 139–150. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v82i2.3301 (Web of Science (ESCI))