Меню

«

»

Вивчаємо досвід інклюзії в університетському середовищі

12 – 17 листопада 2018 року в університеті імені Т.Г. Масарика (м. Брно, Чеська республіка) проходив науковий семінар «Відкритий університет. Процеси інклюзії в університетському середовищі» у межах міжнародного проекту «Прогресивне управління університетом», в якому взяла участь завідувач кафедри соціальної педагогіки та корекційної освіти нашого університету проф. Т. Логвиненко. Метою цього зібрання було ознайомлення з досвідом університету імені Т.Г. Масарика і, зокрема, кафедри соціальної педагогіки зі створення інклюзивного освітнього середовища для студентів з особливими освітніми потребами, який представляла завідувач кафедри доктор Лєнка Гулова.
Програмою реалізації цього етапу міжнародного проекту було передбачено низку зустрічей, дискусій, презентацій, які викликали зацікавлене обговорення, активну участь та бажання творчо використовувати представлений чеськими колегами досвід в університетах України. Предметом обговорень учасниками семінару стали питання: «Університет ХХІ століття» (модератор – доцент кафедри соціальної педагогіки Радім Шіп); «Інклюзивні проекти в університеті та подолання бар’єрів інклюзії» (модератор – доктор Лєнка Гулова); «Ставлення до іншості в університетському середовищі» (модератор – доктор Мартіна Куровскі); «Дослідження та інклюзія, якісна методологія й аналіз результатів» (модератор – доктор Деніса Денглерова).
Особливий інтерес у науковців з України викликало ознайомлення з університетським Центром підтримки студентів з особливими освітніми потребами «Тейрезіас» («Teiresias»), який представив його директор Йірі Пекл та школою-лабораторією «Лабіринт» («Labyrinth»), що є однією з базових інклюзивних шкіл кафедри соціальної педагогіки, де педагогічний колектив і викладачі університету спільно відпрацьовують інноваційні підходи до процесів інклюзії.
На завершення програми відбулися цікаві зустрічі учасників проекту з представниками студентського самоврядування та студентами з особливими освітніми потребами, що навчаються в університеті імені Т.Г. Масарика.
Участь у проекті вкотре засвідчила необхідність нагального вирішення як організаційно-господарських питань стосовно інклюзії (архітектурного доступу до всіх структурних підрозділів університету для студентів з особливими освітніми потребами), так і запровадження на всіх педагогічних спеціальностях бакалаврського і магістерського освітніх рівнів дисциплін «Основи інклюзивної освіти», «Інклюзія в системі вищої освіти», що буде відповіддю на нові виклики та завдання, які ставлять перед освітніми закладами реалії нашого життя.