Меню

«

»

«Українська школа буде успішною, якщо до неї прийде успішний вчитель»

13 листопада 2018 р. у Київському університеті імені Бориса Грінченка відбулася Інформаційно-практична конференція з питань реформування педагогічної освіти «Учителі нового покоління: секрети успіху». Захід пройшов у рамках проекту «Шкільний учитель нового покоління», який реалізовувався Міністерством освіти і науки України та Британською Радою в Україні в 13-ти закладах вищої освіти.

У конференції взяли участь ректори, проректори, декани, завідувачі кафедр та викладачі англійської мови і методики її викладання практично усіх провідних університетів України. Делегатами конференції від Дрогобицького державного педагогічного університету були завідувач кафедри практики англійської мови, доцент Ірина Сирко та доцент кафедри порівняльної педагогіки та методики викладання іноземних мов Ірина Гоцинець.

Вітальним словом конференцію відкрили: ректор Київського університету імені Бориса Грінченка Віктор Огнев’юк, заступник Міністра освіти і науки України Павло Хобзей та директор Британської Ради в Україні Саймон Вільямс.

Під час пленарного засідання «Світові практики підготовки майбутніх учителів» із доповідями виступили: Саманта Твізелтон, директор Шеффілдського інституту освіти Університету Шеффілд Халлам, Арто Ваатокарі, керівник проекту «Фінська підтримка реформи української школи», та Вікторія Іваніщева, менеджер з освітніх проектів Британської ради в Україні. У їх виступах йшлося про кращі практики підготовки майбутніх учителів у Великій Британії та Фінляндії, нинішній стан методичної підготовки студентів у ЗВО України, результати апробації нової Типової програми з методики навчання іноземних мов.

Після пленарного засідання відбулася «дискусійна панель» з представниками проектних ЗВО «Шкільний учитель нового покоління і нова українська школа: разом чи паралельно?», модератором якої виступила журналіст ТСН 1+1 Наталія Мосейчук. Участь у «дискусійній панелі» взяли викладачі та студенти, які вже три роки поспіль успішно реалізовували цей проект в освітньому процесі, активно сприяючи формуванню вчителя нового покоління, готового працювати в умовах нової освітньої парадигми.

Завершилася Інформаційно-практична конференція низкою заходів: учасники мали змогу долучитися до роботи творчих майстерень («Дослідження діяльності у додипломній підготовці майбутніх учителів», «Педагогічна практика: новий погляд на традиційні речі», «Розвиток автономії учнів у класі», «Способи забезпечення ефективного зворотного зв’язку»), відвідати демонстраційні заняття («Як зробити інструкції у класі ефективними», «Навчання англійської мови учнів із дислексією», «Психологічні чинники вивчення мови», «Сприймання на слух: цілі та види діяльності»), взяти участь у «круглих столах».

У рамках конференції було проведено низку демоуроків. Неперевершене враження справило заняття «Psychological Factors in Language Learning», проведене викладачами згідно з основними принципами, задекларованими в пілотній програмі з методики навчання англійської мови. Активна участь студентів засвідчила, що викладачі-учасники проекту є справжніми флагманами інновацій на освітянській ниві.

Студенти ЗВО, які вже приєдналися до проекту «Шкільний учитель нового покоління», запропонували постерну сесію. Вони представили створені на експериментальних заняттях з методики навчання англійської мови постери «Journey from a Learner to a Teacher», які демонстрували їхнє інноваційне бачення професійного становлення майбутнього вчителя нової української школи. На думку студентів, найбільш цінною складовою нової програми є «практико-орієнтованість» навчання – часта можливість відвідувати шкільні уроки, стежити за тим, як працюють конкретні методи і техніки навчання. Метафоричне бачення студентством змісту фахової підготовки вчителя викликало жвавий інтерес усіх присутніх.

Проект «Шкільний учитель нового покоління» та Інформаційно-практична конференція з питань реформування педагогічної освіти «Учителі нового покоління: секрети успіху» , яка, фактично, підбивала його підсумки, отримали  високу оцінку від представників Міністерства освіти і науки України та директора Британської Ради в Україні Саймона Вільямса.

Ірина СИРКО,
завідувач кафедри практики англійської мови