Меню

«

»

Свіжі враження від семестрового навчання в Ґраці (Австрія)

«От би пожити закордоном, познайомитися з новими людьми, отримати новий досвід і, можливо, навіть повчитися трохи…» – мабуть із такими думками стикається більшість студентів, але багато хто одразу ж відкидає їх, вважаючи чимось недосяжним. Утілити мрії в життя насправді цілком реально, особливо, якщо ти – студент Дрогобицького університету.

Завдяки освітній програмі Erasmus+, нам випала нагода навчатися протягом зимового семестру у Педагогічному інституті Штирії (Pädagogische Hochschule Steiermark). Стиль викладання, подача матеріалу, взаємодія в групі – все абсолютно відмінне від звичного навчання, а це – неоціненний досвід. Окрім того, цікаво було працювати в інтернаціональному середовищі, пізнавати традиції інших країн, вивчати менталітет, розвіювати стереотипи, освоювати міжнародні вчительські компетенції, вдосконалювати себе як «учителя майбутнього». Такий досвід закордоном змінює твої погляди на життя, ти починаєш перейматися не тільки побутовими проблемами, але й замислюєшся над суспільними питаннями в країні.

Також протягом семестру обов’язковим було проходження навчальної шкільної практики у Ґраці. Завдяки рекомендаціям викладачів, ми мали можливість працювати у школі з інклюзивною освітою, безпосередньо співпрацювати з дітьми, проводити уроки, обмінюватись інформацією про культуру України та Австрії.

Пробувши в Австрії 4 місяці, ми переконалися, що освіта залучає всі фактори суспільства, а тому кожен із нас повинен долучатися до її поліпшення. На практичних заняттях ми мали змогу обговорити систему освіти Австрії, Іспанії, Чехії, Угорщини, Греції, Італії – виявити їх спільні й відмінні риси, переваги й недоліки. Такий підхід підготовки майбутніх учителів до професійної діяльності доволі дієвий, адже, насамперед, допомагає усвідомити, чому ми маємо різні підходи до навчання в школі, коледжі та університеті. Усе це залежить від способу життя країни, звичок та переконань її громадян.

Тому сучасний студент-педагог має бути не тільки обізнаним у межах освіти своєї країни, але повинен всебічно розвивати свій професійний світогляд. Це – так званий «учитель нового покоління», який може знайти підхід до дітей незалежно від того, з якої країни вони походять. Такий учитель завжди поважає іншу культуру, може проявити креативне мислення та заохотити учнів до навчання.

Юлія ЛЮТИК, Анастасія ПИЛАТ,

студентки ІІІ курсу інституту іноземних мов

Стежте за новинами на Telegram-каналі: https://t.me/ddpu_im_franka
та у мережі
Facebook: https://www.facebook.com/dspu.edu.ua/