Меню

Фрайт Оксана Володимирівна

Фрайт Оксана Володимирівна

Фрайт Оксана Володимирівна – кандидат мистецтвознавства, доцент, член НТШ. 2001 року захистила дисертацію «Особливості втілення принципу програмності в українській фортепіанній музиці». Автор 100 наукових праць.

Сфера наукових зацікавлень: українська фортепіанна музика: історія та сучасність; камерно-вокальна творчість українських композиторів до текстів поетів-модерністів.

 

Перелік публікацій

Посібники з грифом МОН України

 

  1. Фрайт О.В., Магур Л. Фортепіанна та хорова творчість Богдани Фільц для молоді. (Рекомендовано МОН України 9 червня 2003 р. №1 / 11-2305). Дрогобич: Коло, 2003. 80 с.
  2. Фрайт О. Фортепіанні альбоми та цикли українських композиторів для дітей: історія і сучасність: навчально-методичний посібник / Оксана Фрайт. – Дрогобич: Ред.-вид. відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2013. – 100 с.

Посібники з грифом університету

 

  1. Фрайт О. Українська програмна фортепіанна музика в загальноосвітній школі (методичні рекомендації). Дрогобич: НВЦ „Каменяр” ДДПУ імені Івана Франка, 2003. 32 с.
  2. Фрайт О. Фортепіанна творчість Анатолія Кос-Анатольського в контексті здобутків національної музичної культури. Дрогобич: Вимір, 2004. 92 с.
  3. Фрайт О. Фортепіанні твори композиторів української діаспори для дітей: хрестоматія / Упор. Фрайт О. – Дрогобич: Ред.-вид. відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2016. – 66 с.
  4. Фрайт О. Василь Витвицький. Українські народні для фортепіано в чотири руки: навчально-методичний посібник / Упор. О.Фрайт. – Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 2018. – 30 с.
  5. Фрайт О., Катриняк С. Концепт казки в фортепіанній творчості українських композиторів: навчальний посібник / Оксана Фрайт, Світлана Катриняк. – Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 2020. – 56 с.

Публікації у наукових фахових виданнях, затверджених ВАК України

  1. Фрайт О. Анатоль Кос-Анатольський як інтерпретатор поетичних творів Олександра Олеся // Студії мистецтвознавчі. – Київ: ІМФЕ, 2010. – Ч.4. – С.22-27.
  2. Фрайт О. Окрилена музою щедрість душі (про монографію Марії Загайкевич «Богдана Фільц. Творчий портрет») // Музична україністика:сучасний вимір / Упор. В.Кузик. – Київ, 2010. – Вип. 5. – С. 109-112.
  3. Фрайт О. Український піаніст і композитор з далекої Австралії // Студії мистецтвознавчі. – Київ:ІМФЕ, 2011. – Ч.І. – С.142-144.
  4. Фрайт-Ковальська О. Стильова панорама української фортепіанної музики для дітей (ХХ ст.) / Музична україністика: сучасний вимір: Збірник наукових статей. Випуск 6. – Київ: ІМФЕ, 2011. – С. 266-275.
  5. Фрайт О. Талант і доля (рефлексії щодо книги «Орав свій переліг. Йосип Гошуляк: від маминої пісні – до вершин вокалістики») / Студії мистецтвознавчі. – Ч.3. – Вид. ІМФЕ, 2012. – С. 120-123.
  6. Фрайт О. Фортепіанна спадщина як вияв психологічних рис особистості Миколи Лисенка // Часопис НМАУ ім.П.Чайковського. – 2012. – №2. – С. 34-44.
  7. Фрайт О., Синкевич Н. Соціокультурні функції організаторсько-хорової діяльності М.В.Лисенка // Постать Миколи Лисенка в європейському й національному історико-культурному контексті. Музична україністика: сучасний вимір. – Київ: ІМФЕ ім. М.Рильського, 2012. – Вип.7. – С. 247-255.
  8. Фрайт О., Защітнікова Г. Михайло Степаненко: багатогранність творчої особистості // Українська музична культура на сучасному етапі: трансформація традиційних і академічних форм: Збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції (Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, 24-25 квітня 2013 р., м. Івано-Франківськ) / Ред.-упор. В.Дутчак. – Івано-Франківськ: Фоліант, 2013. – С. 107-112.
  9. Фрайт О. Культурологічні погляди Станіслава Людкевича // Українська музика / Ред. Ю.Ясіновський. – 2014. – № 3. – С. 36-43.
  10. Фрайт О. Фортепіанна творчість українських композиторів у науково-публіцистичній спадщині Василя Витвицького / Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку: зб. наук. пр.: наук. зап. Рівнен. Держ. гуманіст. ун-ту. – Вип. 20. –Т.1 / Упор. В.Виткалов. – Рівне: РДГУ, 2014. – С.114-118.
  11. Фрайт О. Олег Криштальський – Homo Ludens (спогади про Артиста) / Українська музика: науковий часопис / Гол. ред. І.Пилатюк. – Львів: ЛНМА ім. М. В. Лисенка, 2015. – С. 91-118.
  12. Фрайт О. У вінок шани незабутньому професору О. Криштальському // Українська музика : Наук. часопис. Ч. 3 (17). – Львів, 2015. – С. 103-107.
  13. Фрайт О. Поезія «Прийди, прийди» О. Олеся в інтерпретаціях М. Лисенка та Н. Нижанківського // Вісник Львівського університету. – Вип. 16. Ч. 2. – Львів, 2015. – C. 57-63.
  14. Фрайт О. Музичний дискурс в творчості письменниці та науковця Дарії Віконської / Українська музика: науковий часопис / Гол. ред. І.Пилатюк. – Львів: ЛНМА імені М.В.Лисенка, 2016. – С.36-48.
  15. Фрайт О. Сакральні мотиви й символи в програмній фортепіанній музиці українських композиторів // Вісник Львівського університету мистецтво. 2016. Вип. 17. С.105-111.
  16. Фрайт О. Презентація фортепіанних етюдів Анни Школьнікової у Дрогобичі // Дзвін. – Львів № 4 (870) квітень, 2017. – С. 240-244.
  17. Фрайт О., Голодовська І. Новий альбом п’єс Анни Школьнікової для фортепіано // Мистецька культура: історія, теорія, методологія: тези доповідей Міжнар. наук. конф. (Львів, 24 листоп. 2017 р.) НАН України, ЛННБ України ім.В.Стефаника, Ін-т досліджень бібліотечних мистецьких ресурсів; Музично-меморіальний музей С.Крушельницької у Львові / Ред.-упор. В.Пасічник. – Львів Растр-7, 2017. – С.149-152. (тези)
  18. Фрайт О. Збірки Василя Витвицького «Українські народні пісні для фортепіано в чотири руки» як ансамблевий педагогічний репертуар / Сторінки камерно-інструментального виконавства: українська та світова парадигма: тези Міжнародної науково-практичної конференції 14 грудня 2017 року / Ред.-упор. Н.Дика. – Львів, 2017. – С. 28-29.
  19. Фрайт О. Поезія Тараса Шевченка фортепіанна музика: рівні синергії // VІІІ Міжнародний конгрес україністів. Мистецтвознавство. Культурологія. Частина друга. Збірник наукових статей / Гол. ред. Г.Скрипник; НАН України; МАУ; ІМФЕ ім. М. Т. Рильського. – Київ, 2017. – С. 156-166.
  20. Фрайт О. Відзначаємо п’ятидесятилітній ювілей // Українська музика: науковий часопис / Гол. ред. І.Пилатюк. – Львів: ЛНМА імені М.В.Лисенка, 2017, число 2 (24). – С. 140-144.
  21. Ковальська-Фрайт О. Трансцендентність музики в прозі В.Домонтовича (Віктора Петрова) / http://sm.etnolog.org.ua/zmist/2018/3/2018­_shtml. Студії мистецтвознавчі. Ч.3. – 2018. – С. 32-41.
  22. Фрайт О. Жанрово-лексичні прикмети гавоту «Спогад зі Станиславова» Бориса Кудрика для фортепіано в чотири руки / Камерний простір Львівщини: постаті та факти: тези Всеукраїнської науково-практичної конференції (25 квітня 2018) / ред.-упор. Н.Дика. – Львів-2018. – С. 55-56. (тези)
  23. Фрайт О. Ментальні та історико-соціальні чинники музично-мистецької діяльності українського жіноцтва // Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / Ред.-упор. В.Ільницький, А.Душний, І.Зимомря. – Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2018. – Вип. 19. Том 2. – С. 51-56.
  24. Фрайт О. Василь Витвицький. Українські народні для фортепіано в чотири руки: навчально-методичний посібник / Упор. О.Фрайт. – Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 2018. – 30 с.
  25. Фрайт О., Ферима С. Жанр казки в українській фортепіанній музиці: парадигми втілення літературного концепту // Мистецька культура: історія, теорія, методологія: тези доповідей Всеукраїнської наук. конф. ЛННБ України ім. В.Стефаника; Ред.-упор. В.Пасічник. – Львів, 2018. – С. 108-112.
  26. Фрайт О. Ментально-психологічні риси особистості М. Лисенка крізь призму фортепіанної творчості митця / Микола Лисенко: історія і сучасність. Збірник наукових праць. До 175-ої річниці від дня народження композитора / Упорядники Р. Скорульська, О. Гураль. Чиркова. – Київ, 2019. – С. 125-135.

 

Статті у міжнародних наукометричних базах даних

  1. Фрайт О. Ментальні та історико-соціальні чинники музично-мистецької діяльності українського жіноцтва // Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / Ред.-упор. В.Ільницький, А.Душний, І.Зимомря. – Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2018. – Вип. 19. Том 2. – С. 51-56.
  2. Фрайт О. Гендерна проблематика в українській музичній журналістиці Галичини (перша третина ХХ століття) // Наукові збірки ЛНМА ім. М.В.Лисенка. Вип. 45. Музикознавчий універсам: збірник статей. Львів, 2019. – С. 16-28.

 

Статті у зарубіжних виданнях

  1. Frajt O. Maniera poetycka Aleksandra Olesia w interpretacji Stanislawa Ludkiewicza (na przykładzie pieśni solowych). Musica Galiciana. T. XI. Rzeszów, 2008. S. 62-70.
  2. Kowalska-Frajt О. Wpływ Fryderyka Chopina na twórczość fortepianową kompozytorów ukraińskich w pierwszej dekadzie XX wieku / Pogranicze-Пограниччя. Rocznik naukowy – Науковий щорічник. Т. 3. Lublin: Wyd-wo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2009. С. 63-75.
  3. Kowalska-Frajt O. Koncertowe wykonawstwo fortepianowe na terenie Galicji Wschodniej w ocenie Stanisława Ludkewycza – krytyka // Musika Galiciana. – Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2014. – Tom XIV. – S. 324-333.
  4. Frajt O. Рedagogiczne aspekty synergii muzyki і sztuki wizualnej / Studia kulturowo-edukacyjne 2016 Tom XI numer 1. – 67-73.
  5. Ковальська-Фрайт О. Музикалії у малій прозі Дарії Віконської початку 1920-х років у світлі сучасних літературно-мистецьких концепцій / Galicja 1916: plus/minus dziesige lot.Przestzzenie dyskurzow: historia, literatury, kultury, jezyku/ Wydawnictwo naukowe (KPCI)BL. – Siedlce. 2018. – S. 131-145.
  6. Frajt O. Muzyczno-krytyczne dziedzictwo literatorki i publicystki Darii Wikonskiej w dawnej Galicji w okresie miedzywojennym / Musika Galiciana. Kultura muzyczna Galicji w kontekscie stosunkow polsko-ukrainsksch Tom XVI. – Rzeszow, 2019 – S.165-176.